Nils Lik förbannat är det onödigt och ta risken (vara med i en skitturnering som inte betyder något, och riskera att bli skadad). Fine jag köper att Fanten ville vara med och bidra till landslaget, och att han ville spela lite extra nu när han missade hela försäsongen och början av säsongen- men! Det är andra(!) gången Fantenberg blir skadad i en landslagsturnering, och det är väldigt onödigt att vara med i en turnering som inte betyder ett skvatt.

Jag tycker nog att det kan vara upplyftande att vara med sitt landslag vad hän det är för turnering. Nu kommer Wagner, Bya och Hävelid tillbaka från sitt juniorlandslag, styrkta med en känsla att alla tre har nätat en del. Så även om den turneringen inte betyder någonting, så fick de ett kvitto på att de är elit av juniorerna. Och vem vet vad de bär med sig hem, kanske de kommer att näta i de närmaste SHL matcherna. Så du ser att jag har en annan bild än dig på dessa. Visst bland SHL spelare är det inte många som kommer att få dra på sig dressen i ett stundande VM, men både Fanten och Ehn får känns på andra lands motstånd. Och jag vill säga att det är nyttigt för dem att få den erfarenheten.

Nils

Förstår inte varför du blandar in juniorlandslagen och damkronorna i denna diskussion. Vad jag vet har jag o andra här endast varit kritiska till herrarna/seniorlandslagets pissturneringar.

PuckOut För att jag tror att alla turneringar är av nytta för de berörda spelarna. Och även herrlagets spelare kommer att få nytta av att spela landskamp. Nu var endast Fanten, Ehn, Russell och Gallo iväg av de äldre spelarna. Ehn gjorde det riktigt bra så han kommer nog hem styrkt av att hans spel funkar på landslagsnivå också.

Nils

Var de inte styrkta av självförtroende innan hemma i Cluben? Hade de gått dåligt på turneringen ja då kanske de blir sänkta i självförtroendet. Nä dessa turneringar är piss rakt igenom och skaderisken är onödig att ta.

Då väntar vi bara på Clubens kommunikation då “Uppdatering kring Fantens skada”…

Fortfarande inget nytt om Fantenberg i Corren! Jävligt segt!

• Nils svarade på detta.

P22 Fortfarande inget nytt om Fantenberg i Corren! Jävligt segt!

Inga nyheter är goda nyheter.

• P22 gillar detta

Han återgår imorgon till vanlig träning. Aronsson under veckan så båda spelar förmodligen till helgen men Fanten redan på torsdag.

Haha slagen med några sekunder 😂

Ja det vart goda nyheter on våra skadade spelare.

Fantenberg spelar på torsdag, tränar imorgon enligt Corren.

Edit: Fullständigt jävla hopplöst att vara först med något i denna tråd Corren låg efter förstås ;-)

Hotspurs

Goda nyheter kan man inte få nog av så jag kör väl vidare jag med, here we go again!:

Fanten är frisk! Han lirar på torsdag!

11 dagar senare

Något nytt om Remi Elie? Han klev av igår.

• Rob svarade på detta.

Gå tillbaka i denna tråd ca 1 år (okt-nov 2022) och läs. Mycket snack om Ljung, Fantenberg, Hävelid, Maxwell och på slutet även Little. Om man jämför med denna säsong där det endast är Aronsson och Törna som är borta under samma period (Törna som dessutom blivit ersatt av Greco), så inser man att bara det är en enorm fördel som delvis förklarar varför LHC går bra just nu. Låt oss hålla tummarna för att vi inte drabbas av långvariga skador under resten av säsongen.