Kapten Duck 1p efter att vi har 3-0 i röven är bra.

Ja det är riktigt bra att man kan vända ett 3-0 i röven, vi lyckades att göra match av våran risiga först period. Dessa 1 poängare som vi tagit de senaste matcherna kan vara betydelsefulla när tabellen summeras. Men lik förbannat känner jag mig tom efter denna match mot Rögle. Nu har vi några hemmamatcher som vi ska ta poäng i och befästa vår plats i den övre halvan av tabellen.

Kapten Duck Rögle flög fram första 20. De var riktigt bra. Inte konstigt man hamnar på hälarna då.

Lätt att flyga fram om det andra laget gör raka motsatsen. Är vi mer på tårna så ger vi helt enkelt inte Örkle de där utrymmena.

Cluben89 Vi köttade ner Rögle. Det var mjölksyra och Redwood till ben i slutet hos Röglespelarna. Helt rättvist att vi hänger ett där.

Lukkinen Det håller jag med om. Men det fanns en skärpa hos Rögle som jag inte sett LHC ha på länge. Vi hade behövt göra en av våra bästa perioder för att matcha dem där. Inte helt lätt att plocka fram med det facit vi har på bortaplan. Vi är på rätt väg iaf.

Fortsätter vi med detta loja beteende som vi har i början av matchen så kommer det äta upp oss och sätta sig på självförtroendet, Återigen självförvållat med påföljande gamnackar och en svårhanterlig förlustsvit. Sumpa nu för helvete inte detta igen…

Förstakedjan är ju totalt iskalla. Elie såg dessutom sjuk ut idag med rejäla påsar under ögonen och ett frånvarande uttryck på isen. Det skulle inte förvåna mig om truppen drabbas av Kinaviruset nu när vi har som mest matcher. Vi har typ aldrig haft så här lite skador och sjukdomar i november månad och någon gång ska ju den skiten komma och hemsöka oss.

Sen vore det trevligt om Råttan kunde komma igång igen. Han satt alla frilägen han fick i Timrå, men här missar han alla istället. 🙁

Matchen ikväll känns som en förlust, men ändå inte, fast ändå.

Starkt att vända återigen, men dumt att hamna på hälarna gång efter gång på bortaplan. Det horribla PP-spelet håller inte i längden, det är ofta skillnaden mellan vinst och förlust. Det här får tränarteamet hantera omgående och våga röra om i grytan. Det håller helt enkelt inte att Ljungh och co får så mycket istid i PP när inget händer!

Och vi har kvar Ljungh i tre säsonger till efter denna, tack för den Pajen!

När blev dragningar på frilägen och straffar så ovanligt? Allt som oftast försöker spelarna prickskjuta mellan benen eller i krysset och allt som oftast är det enkla räddningar för målvakterna eller skott utanför. För övrigt ska inte en back ta en straff så länge dugliga anfallare finns att tillgå och särskilt inte en horribel Hultström.

Kapten Duck håller med, det var så jäkla tydligt hur Rögle inte orkade pressa så extremt hårt efter ett tag och då leder det till nån chans. Nu gick den in.

Givetvis dåligt med de här inledningarna och att pp är så dåligt. Men oavsett så ÄR det sjukt starkt att göra match av det och plocka poäng. Det dåliga PP har och kommer kosta om man inte får ordning på det, men jag väljer trots allt hellre se det positiva i ytterligare en vändning. Med tanke på de senaste årens blöta haverier är jag så otroligt glad att laget har en karaktär att fan aldrig ge upp, så jag är beredd att överse med rätt mycket annat. Att Östman inte är nöjd utan pekar på bristerna i intervjuer är också positivt.

Att vända de senaste årens haverier till något bra kommer ta tid. Vi är långt ifrån framme, men vi har tagit några stapplande steg åt rätt håll.

Nu sveper vi bort Örebro i Saaben på lördag.

Cluben89 tror han känner det själv också och då finns det ingen vits med att sätta honom på läktaren. Att jämföra med Nyberg är bara dumt tycker jag, Hultström har en uppsida som gör honom till lagets bästa back och då handlar mer om att spela honom i form och hitta rätt backpar

Kjeppkinesen

Du var rätt ute.

Remi Elie lämnade isen under matchen och spelade ingenting i tredje perioden och förlängningen. Men enligt de första rapporterna handlade det inte om att kanadensaren åkt på någon ny skada.

“Han kände sig hängig”, skriver sjukgymnasten Jonas Emmoth i ett sms till Sporten.

Alla såg hängiga och yra ut. Ingen fart i skridskoåkningen alls. Dessutom måste materialaren glömt att slipa skridskorna åt flertalet med tanke på hur ofta våra spelare drattade på arslet. Otroligt att det blev en poäng idag.

Ja 1 poäng blev det men man får inte komma ut så här menlöst i första perren. Vad är det som är fel i laget när man gör så? Inte första gången menar jag. Frilägen missas i parti å minut å straffar skall vi inte tala om spelar ingen roll vilken spelare vi skickar fram det blir pannkaka ändå. Titta på dansken i modo inga krusiduller där inte gör en Mattias Nilimaa slagskott smack upp i nättaket. Näe nu får vi allt slå babian rövarna på lördag nu får det vara slut på förluster.