Bowmore Håller med drar ner på tempot och är inget hot i avslut

Tycker det är dags att göra om PP formationen. Lojt och chansfattig. Det har låst sig helt enkelt.

PP och straffläggningar är ett stort bekymmer. Utöver det finns mycket bra saker man kan bygga vidare på.

På lördag behöver man nog fasiken börja vinna igen för att inte hamna i en klassisk Cluben-svacka.

Nae nu ska jag sova, upp 04:30 imorgon.

När jag vaknar vill jag ha förslag på två nya PP formationer som kan skänka lite hopp, hit me!

HlinkaHlavac Både PP och straffar är Arlbrandts ansvar.

17,39% i PP är svårbeskrivligt uselt. Ta mig fan en bedrift att sänka SHLs bästa PP till denna avgrundsdjupa clownnivån

Mmm Arla bör ha kritik. En blir ju misstänkt att han uppskattar detta långsamma spel med att hålla i pucken, som han själv anammade som spelare.

Nyberg tack, det var kul så länge det varade men kan garantera att på lördag är han tillbaka på läktaren. Välkommen in Aronsson!

Hulta… När ska de ta slut? Är fan med er andra nu, vi MÅSTE sätta Fanten där, han är sämst i laget nu om Nyberg försvinner. Fan alla forwards vill och försöker ändå, Hulta vet jag fan inte vad han gör.

Stort tack igen Högga! Snälla PJ, ge bara Högga vad han vill ha nu! Omgående!!!

Älskar Östman! Intervjun är inte ett dugg nöjd utan tror han skäller ut laget för starten och även PP hur illa det är. Tror på lördag när man är på plats igen får jag ett taggat LHC UTAN Nyberg!

Plocka poäng när man förlorar, gillar det!

Helvete vad förbannad man var efter första. Men sa direkt att det här vänder vi. LHC, the come back kid. Ännu en gång där vi inte viker ner oss och visar fucking jävla K A R A K T Ä R.

Tror vi kan bli riktigt brutala i ett slutspel med det här jävla psyket laget har just nu.

Förslag till Klasse; be om att få starta matchen med tremålsunderläge i fortsättningen.

Kommer ut i andra och spelar som om vi skjutit tren och polskt bonntjack. Hatten av för de sista 40min.

MrNebbiolo

Man ska inte testa att sätta Hulta på läktaren istället då? För Nyberg var knappast sämst i laget idag… någonting måste fan göras med Hultström för som det är nu åker han bara runt och alibispelar i egen zon och han är verkligen inget hot framåt heller. Finns liksom i nuläget ingen uppsida med att ha honom på isen i något läge…

Vi gjorde en jävligt tam första period igen, men än en gång så lyckades vi att hämta upp 3-0 i baken och gjorde match av den taskiga början. Så att ta 1 poäng gör att vi lyfte i tabellen och nu är på tredje plats istället för fjärde. Man blir lite trött på att vi inte kunde ta mer än ett poäng i denna match, så glädjen av vår upphämtning klingade av. Men sedan när man såg tabellen blir man i alla fall lite glad.

Visst, det är fin karaktär att vända ett underläge till poäng igen, men! Det är fan usel karaktär att vara så hiskeligt ointresserade från start, igen. Vad är grejen? Varför vill vi inte vara med och tävla om poängen från start? Det är förstås ohållbart att försätta sig i sådana här horribla lägen gång efter gång innan man behagar bry sig.

Kapten Duck

Javisst starkt att återigen lyckas få med poäng, absolut. Men idag sista 10 av 3e är inte bra… ren flax att vi får in det skitmålet i slutet, för det var inte många rätt sista 10…

Starkt att vända men är ändå mer sur än glad.Kommer inte hålla i längden att börja spela när det står 3-0 till motståndarna. En gång är ingen gång men tre gånger börjat bli en vana.

Visst att vi kniper en pinne eller två när vi vänder men behöver bli några trepoängare även på bortaplan. Kan inte vara mer än nån enstaka trea borta sen nyår.

Nils Håller inte med. 1p efter att vi har 3-0 i röven är bra. Riktigt bra. Sen kunde vi visst ha avgjort i OT men det är ingen nyhet att vårt PP suger. Alldeles för korkade avslut och lågt tempo i ett redan broken på.

Straffarna ska vi inte ens tala om. För där har Östman en del att fundera på. Tur OT i slutspel inte har trams som 3v3 och straffar. I 5v5 är vi sjukt bra.

Lukkinen Rögle flög fram första 20. De var riktigt bra. Inte konstigt man hamnar på hälarna då. Högga tvingades ju till monsterräddningar direkt.

Cluben89 Flax eller att vi hade sjukt tryck i 1.5min med dragen keeper? Only the gods know.

Kapten Duck men du måste väl inse att det är helt ohållbart att suga så jävla hårt som vi gör i pp? Det kommer kosta… då tycker jag att det tyder på att något är jävligt ruttet om man inte ens, när man får drömläge idag efter upphämtning av 0-3 till 3-3 får ett pp i OT till skänks och inte kan prestera bättre (säger inte att det absolut måste bli ett mål, men keepern ska fan få stå på huvudet om han ska hålla tätt de där 2 minuterna i 4 mot 3) spelmässigt i spelformen än man gör… Där kan vi snacka om karaktär på ett dåligt vis..

Kapten Duck sjukt tryck håller jag inte med om, visst vi lyckades hålla kvar pucken i deras zon, men vaskade ju inte direkt fram några farliga lägen direkt..

Cluben89

Jo hade jag fått välja hade jag nog satt Hultström på läktaren nu men det kommer inte ske, dessutom större uppsida på honom vilken saknas helt på Nyberg. Tycker dock hävelid försöker nu och fan tycker Myrenberg ska ha platsen i PP nu, bort med Hulta i PP och sen får man sätta honom med Fanten. Hoppas dock bakom kulisserna att de är på honom ordentligt för får inte se ut som det gör.

Nyberg är inte bättre och det är fakta, alla kan ha en liten streak, som sagt, kul när deg varade, nu vaknar vi upp och tänker om. Spänd dock på Aronsson, tror han är gött jävla taggad på att komma in nu!