Nån som vet varför Fantenberg inte fullföljde matchen mot Schweiz?

PuckOut borde kommit ut vid det här laget om de va nåt allvarligt….. eller? 🥶

Jacke Missar resten av säsongen…

Va fan? Menar du allvar eller..?

Jacke Missar resten av säsongen…

Jag spyr. Det kände jag på mig. Fyfan.

Krockade han i mittzon eller vad hände egentligen?

Jacke Allvarligt talat. Släng inte ur dig det där för att sedan knipa käft.

Jag hoppas det där var ett skämt som landade illa….

Tycker det luktar skit om det där påståendet. Absolut ingen annan har ens sagt att det finns någon bekräftad skada.

Snälla radera det där inlägget om det visar sig vara skitsnack. Riktigt onödigt isåfall..

Tills motsatsen bevisas väljer jag påstå det var en hastigt skriven oneliner i stil med de farhågor som dryftades här innan Kalle Anka Cup drog igång. Många skrev ju då att ”nu blir Fanten skadad och missar hela säsongen”.

@Jacke hakade (hoppas jag) bara på det tåget

Mycket underligt! För att konstatera borta resten av säsongen krävs det ju en gedigen läkarundersökning och då inga uppgifter om någon transport till sjukhus har ju förekommit , inte ens uppgifter om någon skada överhuvudtaget, ej heller någon direkt situation i matchen som skulle tyda på något med skada.

Jag väljer att inte tro på det här och en magsjuka är väl mera troligt om man ska spekulera om något.

Har kollat lite på sändningen från matchen. Fantenberg gör två byten i tredje, det sista är från det är ca:16:50 kvar av perioden till ca 16:12 kvar av perioden (jag hittade inget efter det). Inga smällar eller tecken på att han fått ont, efter sista bytet så sätter han sig på bänken helt lugnt.

Varför han inte spelar mer kan vi spekulera i men ser inte ut som någon skada som gör att han blir borta resten av säsongen…. Sjuk eller bänkad är mina gissningar.

Oj då, menade att skriva “missar SÄKERT resten av säsongen…”, föll bort ett ord där, var ett sånt frustrerat måla fan på väggen inlägg som skrevs lite för fort, har mao inte mer info än någon annan…

“Han rör på sig nu” känns ju jävligt obehagligt… Vadå? Kunde han inte röra på sig tidigare? Jävla skit turneringar, alltid vi som får skador på dessa plojturneringar.

HNez

Jag tokar det som att han är med på uppvärmningen till matchen och “rör på sig” men spelar inte matchen?

Kallzon

Exakt, så tolkar jag också det, hade det varit match med cluben hade han lirat men när man är med landslaget och det finns fler backar i truppen får de som är 100 spela.

• HNez svarade på detta.

Mittzon

Jösses Amalia. Jag var så inställd på att han var borta för resten av säsongen att han nu känns som ett spetsigt nyförvärv.