clubenS

Ja det där ser ju onekligen ut att va ett gips (bortsett från att man inte ser just något gips).
Kan det va någon stödskena med kompression som ska “snabba på” läkningen?

Krasse Det där är gips, punkt slut, är ju bara sån tejp över man drar för att skydda

10 dagar senare

LittleT

Som jag fattat läget har han spelat sin sista hockeymatch, den oklara statusen och ”försöken” att rehaba för att kunna spela har bara med försäkringen att göra.

Vore dock kul med ett ”final shift” för Junland men det ser väl inte så snyggt ut att bli avtackad med ett inhopp mitt under pågående försäkringsärende 😂

Vad är det senaste som sagts om Fanten och när sades det? Fått för mig att gipset är av och att han tränar med klubba och puck? Är han med i övningar med kontakt?

• P22 svarade på detta.

Franckie Burns Han är borta september ut och troligen spela match i början av oktober. Han kör på is och har lättare skydd över handen. Tror han kör ganska hårt ändå . Lite osäkert om han kör med laget just nu.

I Correns podcast så nämner man att Fanten nu kan spela FIFA, men att det är ett tag kvar innan han kan börja veva med tummen på riktigt.

4 dagar senare

Läste någonstans på Twitter att Fanten eventuellt kan vara tillbaka redan nästa vecka.

Någon som kan bekräfta eller ge en uppdatering?

Taylor Leier borta en tid framöver pga huvudskada 😳.

Vår stjärna! 😮
          Borta tills vidare…

Konspirationsteoretikern i mig undrar om det här är ett sätt att få bort en spelare som bevisligen inte funkar i truppen i väntan på att man hittar en permanent lösning för honom (skickas bort)? Förmodligen inte dock…

Kan det vara så att han är på väg bort??

Innala målskytt -> Jeppe avstängd

Leier huvudskada -> Lasu 2 min.

• [raderad]

• Redigerad

Nu står man där utan extraspelare. Nu är det tunn trupp igen för att vi står där utan den 14:e forwarden… känns som man inte riktigt lär sig läxan 👎

Lukkinen då DN stänger av spelare motiveras detta ofta med ”skaderisk” eller ”hög skaderisk”.

Här har vi ett fall med bekräftad skada efter en händelse som gav 2 minuter. Medan Jeppe blir borta nästan 3 matcher efter en händelse där den ”drabbade” spelade nästa byte och dessutom gjorde mål.

Det här är svårt acceptera faktiskt.

Skämmes ta mig fan alla inblandade.