Vet någon prognos på Ljungh, och vilken skada det rör sig om?
Skadetråden
Läst / hört någonstans (minns ej var) att det handlar om ljumskar på honom. Preliminära beskedet är att han, precis som Fanten, blir borta till novemberuppehållet. Med andra ord, ytterligare tre matcher till utan dessa båda om de inte behöver ännu mer tid än så.
Man gissar och höftar. Det har alltid hetat att alla spelare som blir skadade innan novemberuppehållet är borta tills efter uppehållet. Som om de magiskt skulle bli skadefria efter den veckan. Så blir det ibland men oftast inte. Pessimisten i mig säger att de kan bli borta även efter uppehållet.
Är Hävelid frisk än?
- Redigerad
Måste säga att jag lider med Mattias. Hoppas att han tillfrisknar fort. det är stor skillnad när han spelar och inte, vilket spelsinne! #Nils
Ja, man ska inte dra alltför stora växla av 1 match och en period men får lite samma känsla som med Bäckman när han var frisk - Saker blir bättre när han är på isen. Kylig och lugn med pucken, bra teknik både i händer och fötter och ett jävla fint spelsinne. Vore en riktig synd och skam om den här skadan ska bli efterhängsen.
Fantomen Ändå ett rimligt antagande att spelare som inte konstaterat har tuffa skador kan spela efter ett uppehåll några veckor bort. Dels så slipper man chansa med en spelare innan ett uppehåll, samtidigt som de får en vecka rehab/träning till.
Sen kan det givetvis mörkas men det är sällan man skulle tjäna något på det i oktober
Fantenberg tränade fullt idag enligt Corren. Kan eventuellt matchas redan mot Malmö på torsdag, men man ville inte, från LHCs sida spekulera för mycket.
Hävelid räknar man med att sakna till efter landslagsuppehållet. Enligt Östman är ”han inte tillbaka på ruta ett” utan ”mindre” skadad än sist.
Verkligen positiva nyheter! (om det nu blir så, som sagt)
Målaren Fantenberg tränade fullt idag enligt Corren. Kan eventuellt matchas redan mot Malmö på torsdag, men man ville inte, från LHCs sida spekulera för mycket.
Iannis är ett jävla geni med magiska händer! Det har jag alltid sagt.
Shit min Kinavän, du är precis lika lätt att läsa som pappa Jinping
Nihao!
Målaren inte tillbaka på ruta ett
Det är ju faktiskt underbart skönt att höra. Samma med Fanten.
Vad är det senaste om Ljungh? Fortfarande vila till uppehållet?
Tänk att få tillbaka Fanten, Hävan och Ljungh (i fjolårsform) i ett paket. Där snackar vi tre spetsvärvningar rätt in i rostern!
alfie värva spets från skadelistan, nytänkade! Jag gillart!
Svinbilligt
Vinhandlarn Pajen över en kopp kaffe med Jakobsson på kontoret: