Vtown ryggskada och ska vara lite oklart vad det är

Vinhandlarn de hoppas jag också! Men kommer från samma person som även tidigt sa att det var en skada med ryggen som inte gick hitta felet med. Och de stämde ju och de var 18 sept, det var ute med att de var en ryggskada. Men jag hoppas verkligen inte de

Vtown Samma källa har alltså sagt att han då var skadad men nu helt plötsligt har det aldrig funnits någon skada?

Kan tänka mig att den typen av skada han har, där inget är brutet, lätt leder till liknande rykten. Att det skulle handla om motivation istället.

Har själv skrivit ett inlägg längre upp, den informationen kommer från hans direkta umgängeskrets. Skadan i sig är inget som kan läka bort och operation verkar inte vara ett enkelt alternativ. Varpå två månaders vila egentligen inte förändrade något förra gången.

Metallica hans grabb spelar i juniorerna och tränas av Hävelid. Så de är där snacket går. Och därifrån det sades från början att det var ryggen som var problemet.

Vtown Det skulle kunna vara så att han både är skadad och funderar på att lägga skridskorna på hyllan. Man får ta alla rykten med en nypa salt också. Men att det överhuvudtaget inte skulle röra sig om en skada låter ändå konstigt enligt mig.

Tyckte han verkade jäkligt taggad när cmore intervjuade honom vid comebacken senast.

Nej, nej nej!!!!!

Förhelvete LHC! Kör inte slut på våra juniorers ryggar.

Det är så att man ryggar tillbaka när man hör sånt här. Det rör mig inte i ryggen egentligen, men irriterande är det ju med skador. Vet inte ens om en hjärtlig dunk i ryggen kan hjälpa Hävelid i det här läget.. Möjligt att LHC kan fixa nån bättre rehab åt grabben, och att man inte vänder honom ryggen. Bästa vore annars om han kan ta rygg på nån som haft liknande problem i sin karriär. Vi får helt enkelt hoppas att grabben har råg i ryggen, det lär behövas framöver, och att han kommer ur detta rakryggad.

Metallica Det skulle kunna vara så att han både är skadad och funderar på att lägga skridskorna på hyllan.

Sen det andra har jag ingen info om, båda “ryktena” kan som sagt vara sanningar 🥺

Påtal om något annat. Jag tänkte på ifall Monten var i båset förra matchen, var han det?

Är det sagt något om honom?

Trist med Hävelid, kan förstå om man tappar motivationen också med den typen av skada. Samtidigt skulle det stämma att han vill lägga av så tycker jag det är ett modigt beslut av honom om han helt enkelt inte känner för det. Man måste inte göra något bara för man är bra på det som min farsa sa när han sluta dricka.

@Klubban Jag vet faktiskt inte. Han hade väl ett kontrakt fram till uppehållet, har inte sett att man gått ut med att det förlängts någonstans?

Edit: står i dagens corren att monten fortsätter tills vidare och att man inte vet när Gereon är tillbaka.

Vtown

Är själv ingen expert i ämnet men gissar att det ställer högre krav på spelarnas fysiska status att fullfölja en SHL-match än att lyfta högerarmen för att ta sig en öl när man vet med sig att man kommer vara borta från spel ett bra tag framöver.

Vtown han hade inte så ont så han stanna hemma från krogen den kvällen😉

Alkohol ett fantastiskt bedövningsmedel 😂

Har spanat/frågat lite kring det här med Mattias. Olika ”sanningar/rykten” florerar ju och det är svårt veta vad som är just sant eller bara rykten.

Det jag hört är att:

”Ingen har hört kring laget att han sagt han tänker lägga av”

”Ryggen är ett reellt och besvärligt problem som kommer ta tid”

Sen vet väl bara Mattias med familj vilka diskussioner som förs hemma. Niclas lär ju ha en hel del relevanta inspel som pappa/stor erfarenhet från hockeyn att komma med.

Gissar det enda man kan göra är att vänta och se.. och hoppas Mattias och teamet runt honom fattar de bästa besluten sett till hela hans framtid.