Någon som vet hur det är med Bäckmans rygg ?
Skadetråden
Fabian Wagner har inte varit med i A-laget eller J20 på ett tag. Nån som hört nåt?
- Redigerad
Gällande Bäckman så har jag pratat med två olika (oberoende) källor att alla hans skador genom åren främst har suttit i knoppen. Något som tydligen har pågått sedan junioråren .Sjukt synd om honom såklart, men det blir svårt att vara elitidrottare då.
- Redigerad
Cykelåkarn kan det vara så att han närmar sig 100 minuter och därför vill man inte spela honom mer så man måste skriva rookiekontrakt?
LaumannBingo 49 min.
Jirpo Utan att veta exakt vad hans problem har varit/är i ryggen så börjar jag fundera på om han har någon reumatisk problematik. Visst kan knoppen spela en ett spratt, men jag har svårt att se att en elitidrotter i hans rang låter det förstöra en framgångsrik karriär i förtid. Jag blev själv diagnostiserad med en en reumatisk ryggsjukdom för ett år sedan och det är väldigt diffusa symtom. Just den jag har brukar ta 8 år att få diagnos på i genomsnitt, så kanske att det är något sådant han har? Blir svårt för allmänheten att förstå då inget syns på röntgen m.m., och då kanske det är lätt att dra slutsatsen “allt sitter i huvudet på honom” - men likt väl har man stora problem med rörelse.
Det som talar emot min tanke är att han nog fått VÄLDIGT mycket hjälp inom sjukvården. Han har nog pratat med både psykolog, reumatolog m.m. samt blivit undersökt på alla möjliga sätt väldigt tidigt i hans problematik…
Hurble fast det har inte handlat om ryggen enbart, varit en hel del annat också. Jag tror det är en lättnad för Mattias själv på många sätt att ha tiden som elitidrottsman bakom sig nu och resten av livet framför sig. Tacksam för de stunder av excellens han gav under sin tid. Önskar honom allt gott framöver.
Jeppe åker med till Göteborg imorgon, ingen skada på synen men har sytt 7-8 stygn. Oklart om han kommer till spel, det beslutas imorgon. Kan ha lite med svullnad att göra.
Cykelåkarn Ser att han spelar med J20 ikväll.
[raderad]
Undra när domedagsbeskedet om little kommer
Broc borta ett bra tag framöver säger Östman…
[raderad]
JakeC då måste det verkligen värvas in
https://www.lhc.eu/article/k0zvalb0s-30c01/ostman-vill-se-ett-spetsigare-lhc
Broc Little fick lämna den senaste matchen efter en tackling mot knät. På måndagsförmiddagen höll skadan på att undersökas ytterligare.
Östman:
“Vi håller fortfarande på att utvärdera situationen och vi inväntar ytterligare undersökningar. Det vi vet är att Broc inte kommer till spel den här veckan, sen får vi se vilka besked vi får senare i veckan.”
Ang Broc.
Min gissning är att det inte går att utesluta en korsband eller ledbandsskada, eftersom de ska göra en magnetröntgen.
Magnetröntgen brukar det, mig veterligen, vara några dagars ledtid på. Beroende på resultatet från den vet vi mer. Hoppas innerligt att det kommer ut positiva besked som viar att det inte är ngt allvarligt. Men det är illavarslande nog att de ändå behöver utreda detta.