Någon mer som tycker att det är dags för någon annan än gammgubben Little att kliva fram målmässigt? Tidigare år han varit långtidsskadad har vi verkligen haft NOLL kapabla målgörare i truppen. Nu finns det fler, men som underpresterat grovt, enligt mig.

Sluta luta er mot Little, kära lag! Kliv fram själva! Det här kanske är ketchup-proppen ni behöver för att leverera resten av säsongen.

Slottsvakten

Det är nog mycket skott, skymningar framför mål och returer som gäller nu. Blir gärna överarbetat och man försöker för mycket helt enkelt och kan tänka mig att det sätter sig lite mentalt på en sådan som Rattie. Han får gärna skjuta 12 skott så kanske något resulterar i mål. Mera instinkt och mindre tänk helt enkelt.

MakeClubenGreatAgain

Gjorde själv en magnetröntgen och för mig var de en trasig menisk och de är i det mildra laget men där trodde de Max 6 veckor, korsband spelar du inget mer denna säsong och ledband är också långdraget. Håller alla fingrar för att de inte är något allvarligt

Befarar man någon ledbandsskada så är Broc borta läääänge, vill minnas vid min egna skada att läkaren sa att magnetröntgen inte kan ge ett 100% svar…

JakeC korsband spelar du inget mer denna säsong

Har Broc dragit korsbandet så är han nog inte bara borta resten av säsongen, då tror jag att det är “thats it folks” för hans karriär dessvärre. Korsbandsskador, trots dagens operationer är svårt att återhämta sig från när man är över 30. Speciellt svårt att återhämta sig som elitidrottsman.

Östmans snack om mindre skada kan mycket väl vara skitsnack för att inte hamna i ännu mer värdelöst förhandlingsläge gentemot agenter.

HNez benägen att hålla med. Jag gjorde en korsbandsrekonstruktion vid 33års ålder. Det var ingen lek att rehabba efter det, jag hade meniskskador också och knät blev sig aldrig likt igen. Hoppas verkligen att det inte är korsbandet, då kan vi glömma Litte den här säsongen, kan vara slutet på karriären också.

Little delar ut mössan, och nog ser han ut att gå ganska fint? Sådär hade han inte gått om det var en större skada på menisk/ledband/korsband, då hade han varit på kryckor. Fan, han kanske inte är borta så länge?

toedrag Jag gjorde en korsbandsrekonstruktion vid 33års ålder.

Jag gjorde en när jag var 32. Jag fick lägga ner bollsporter efter det och nu över 10 år senare är mitt ena lår fortfarande mindre än det andra. Nu är jag iofs en lat jävel och rehab var inte riktigt min grej..

Någon som ringt universitetssjukhuset och lurat sköterskorna på Littles journal än?

Kjeppkinesen Nej, Corren skrev precis en hel artikel om att Russell har rakat sin mustasch. Förutsätter att inget av värde har läckt ut med andra ord.

Om inte Bergsten tycker det är vettigare att rapportera kring skäggväxt än skadeläget på vår viktigaste forward.

Metallica fick intrycket av ”en som vet” att undersökning av Broc skulle ske tidigast idag, men kan dröja beroende på svullnaden. Sen antar jag det tar ett tag från MR/ultraljud innan det analyserats och kommunicerats. Sen ska ju en kommunikation från LHC formuleras utåt också.

Kollega som var hos LHC idag säger såhär om Broc.

Går i princip obehindrat men haltar lite och svullet knä.

Bara att hålla tummarna att det inte är allt för allvarligt…

LaumannBingo

Är inte läkare men saknar både främre och bakre korsband själv (vilket inte funkar om man ska spela hockey i SHL) så inga nyheter som tryggar mig iaf :/.

Killgissar friskt nu men knäskador kan ju handla om belastning i sidled. Knäet kan vara rejält fuckat även om man kan gå rakt hyfsat obehindrat?

alfie

Så var mitt knä när jag pajade korsbandet. Till vardags funkade det bra men belastning i sidled gick inte alls. Inte en chans dock att jag kunde gå så obehindrat på det så tidigt som Little gör dock men allt är väl individuellt.

alfie Så är det.

Har själv pajat inre minisken i båda knäna av hockeyn.

Första gången låg 80% av minisken på fel sida i knät då kunde jag inte gå ordentligt på 2-3 veckor. Rehab 6 månader. Var borta 9 från skada till comeback.

Andra gången spelade jag match dagen innan operation men hade rätt ont men var överkomligt, dock inga problem med rörlighet osv. 20% som var mosat

Borta 3 månader med rehab

Själv har man ju brutit högra lårbenet 5 gånger, dragit av vänstra minisken 7 gånger och amputerat halva underkroppen 3 gånger.

Rehab 4 år och 2000 stygn senare så är jag som ny.

Hade jag inte pajjat minisken i gubbhockeyn hade jag varit late bloomer i NHL nu istället för att sitta och ragga på @Kjeppkinesen mamma vid kl 11 en tisdag på Hamlet.

Skämt åsido. Hoppas Broc kan komma tillbaka och lira igen, knän är ju något överjävligt krångligt att läka.