@Lukkinen @Slottsvakten men ÅH så ense vi blev
Silly Season 2021/2022
Tror ni att en Eddie med lite betald lön av Luleå är billigare än 100% lön på AK?
LaumannBingo är ju inte säkert AK ryker för att Eddie kommer in, kan vara smart säkra upp….. mer inne på att Schreiber isf får skaffa rutin i HA som @Lukkinen skriver
Pajen kanske pressat fram en hygglig deal med LHF..?!?
- Redigerad
Säg att Eddie har 150k på sitt nuvarande kontrakt. Luleå tar ⅓, vi betalar 100k/mån.
Säg att AK lirade förra säsongen för 80k. Han vill ha ⅓ i höjning. Vi skulle betala 120k/mån.
Inte helt omöjligt, eller? Sen är det nog möjligt att bägge spelarna är aktuella, men det verkar ju strula lite i förhandlingarna med Anton iaf.
Sillen Nej det är klart menade mer vilka löner det är vi kan prata om på båda spelarna
LaumannBingo ah, okej, my bad
Sillen Junlands operation hade jag glömt bort. Som andra säger då är det kanske inget dumt drag och mest för att säkra upp?
- Redigerad
Eddie… ja den såg jag inte komma. Satt och tänkte för mig själv om jag ville se Eddie tillbaka när det kom uppgifter om att Luleå ville göra sig av med honom, kom snabbt fram till ett nej. Såg varken plats eller utrymme ekonomiskt.
Men om man nu får honom för en rabatterad peng där Luleå tar en del av lönen, samt Östman och co vill ha in honom så är jag fine med det. Synd bara att det troligtvis då innebär att AK47 inte blir kvar.
Eddie med röd prislapp? Kör!
Skiter fullständigt i om Luleå betalar en del av hans lön och det är en billig lösning.
Eddie, som lagkapten, skrattade efter vi åkt på däng mot HV och tog tidigt sommarlov. Vill aldrig mer se honom i våra färger, även om vi så får betalt för det.
- Redigerad
Eddie istället för AK, Bäckman förlänger, man vill ha ett avtal baserat på antalet spelade matcher.
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/linkoping-spikar-nu-sin-backuppsattning/
Bäckman kvar, Eddie in och AK47 bort gör att vi skulle kunna matcha (när alla är firska):
Junland - Bäckman
Lindroth - Pitbull
Eddie - Schira
Cronholm - Lyckåsen
Faktiskt inte dumt alls.
Jag kan köpa varför man signar Eddie, lite bitter eftersmak som folk nämner, men att även dumpa AK för honom… Nja.. Det vet i fan om jag då anser att vi ska köra på detta. AK valde oss i slutkampen, för att det var där han hjärta låg. Eddie skrattade med domarna när vi missade slutspel.