Tror ni att en Eddie med lite betald lön av Luleå är billigare än 100% lön på AK? 🤔

LaumannBingo är ju inte säkert AK ryker för att Eddie kommer in, kan vara smart säkra upp….. mer inne på att Schreiber isf får skaffa rutin i HA som @Lukkinen skriver

Pajen kanske pressat fram en hygglig deal med LHF..?!?

Säg att Eddie har 150k på sitt nuvarande kontrakt. Luleå tar ⅓, vi betalar 100k/mån.

Säg att AK lirade förra säsongen för 80k. Han vill ha ⅓ i höjning. Vi skulle betala 120k/mån.

Inte helt omöjligt, eller? Sen är det nog möjligt att bägge spelarna är aktuella, men det verkar ju strula lite i förhandlingarna med Anton iaf.

serbenz Säg att AK lirade förra säsongen för 80k. Han vill ha ⅓ i höjning. Vi skulle betala 120k/mån.

Säger inte du har fel, men själv håller jag det som helt orimligt att AK skulle få igenom en lönehöjning med 50% under de premisser (ekonomiskt) vi går in i nästa säsong med.

Sillen Junlands operation hade jag glömt bort. Som andra säger då är det kanske inget dumt drag och mest för att säkra upp?

Eddie… ja den såg jag inte komma. Satt och tänkte för mig själv om jag ville se Eddie tillbaka när det kom uppgifter om att Luleå ville göra sig av med honom, kom snabbt fram till ett nej. Såg varken plats eller utrymme ekonomiskt.
          Men om man nu får honom för en rabatterad peng där Luleå tar en del av lönen, samt Östman och co vill ha in honom så är jag fine med det. Synd bara att det troligtvis då innebär att AK47 inte blir kvar.

Eddie med röd prislapp? Kör!

Tistismet Hemska tanke är att det är nåt med Bäckman.
          Antingen att man inte kommer överens eller att det är skadorna som ställer till det.

Har extremt svårt att tro att Pajen skulle ersätta Bäckman med Eddie, de är två helt olika typer av backar.

Sillen Håller helt med om att det skulle vara orimligt av Pajen att acceptera den höjningen, men jag förstår ändå om Anton med agent går på den linjen. Det är tyvärr den känslan jag har runt hela den förhandlingen.

Skiter fullständigt i om Luleå betalar en del av hans lön och det är en billig lösning.

Eddie, som lagkapten, skrattade efter vi åkt på däng mot HV och tog tidigt sommarlov. Vill aldrig mer se honom i våra färger, även om vi så får betalt för det.

8-0 lite bitter eftersmak lämnar detta faktiskt…. håller med till 100%! Hade nog faktiskt hellre sätt AK hos oss en hel säsong efter hans uppoffrande spel i slutet av förra när säsongen när det betydde som mest

Bäckman kvar, Eddie in och AK47 bort gör att vi skulle kunna matcha (när alla är firska):

Junland - Bäckman
            Lindroth - Pitbull
            Eddie - Schira
            Cronholm - Lyckåsen

Faktiskt inte dumt alls.

Jag kan köpa varför man signar Eddie, lite bitter eftersmak som folk nämner, men att även dumpa AK för honom… Nja.. Det vet i fan om jag då anser att vi ska köra på detta. AK valde oss i slutkampen, för att det var där han hjärta låg. Eddie skrattade med domarna när vi missade slutspel.