Vad är det som säger att AK47 ens vill vara kvar, han kanske har meddelat Pajen att han hellre vill utomlands?
Silly Season 2021/2022
Härdsmälta i öppet supporterforum
Här har man behövt andas lite efter säsongen tog slut men nu kliar det i fingrarna. Personligen är jag inte alls nöjd med att ta tillbaka Eddie. Visst, han hade två bra säsonger, men sista året tyckte jag han var på gränsen till usel. Flinet efter uttåget i Jerusalem gör inte saken bättre. Följer upp detta med en ny dålig säsong i Luleå som på pappret borde passat honom. Grät inte floder över att Kreü sajnat med IKO, men hade alla dar i veckan tagit en förlängning där före detta, även med beaktning av att Luleå står för delar av kalaset. Jag tycker inte heller att AK47 är sämre än Eddie och där ingår även en stor portion klubbhjärta.
Var först inne på att Ljungh var högst utbytesbar efter uttalandet i Corren. När man fått fundera ett varv till känns det dock bra att han stannar. Givet Pajens track record hade det varit extrem gambling att förlita sig på ett han skulle lösa ett vettigt alternativ istället. Gör knappast saken lättare att hälften av SHL-klubbarna söker en förstacenter.
Med det som framkom i dagens Sanny och Svenson känns det som riktigt bingo att Oja nyttja sin klausul. Visst fanns det potential till uppstuds, men vi har inte råd att chansa på en kille som var klappkass 90 % av serien.
Men återigen är elefanten i rummet målvaktsfrågan. All in på Högberg, förläng med Bäckman och det går att vädra morgonljus.
Varför tror vissa härinne att AK rymde från Kinnarps nattetid i baksätet på en Lada Vaz när han insåg att LHC var illa ute och bara vägrade se oss åka ur?
Han var helt under isen i HV och behövde slipa sitt egna varumärke under återstoden av säsongen, vi behövde samtidigt en defensiv back.
Jag gillar verkligen Anton men förklaringen till att han hamnade hos oss är lite väl skapad i våra egna Clubenhuvuden?
Solo Var först inne på att Ljungh var högst utbytesbar efter uttalandet i Corren. När man fått fundera ett varv till känns det dock bra att han stannar. Givet Pajens track record hade det varit extrem gambling att förlita sig på ett han skulle lösa ett vettigt alternativ istället. Gör knappast saken lättare att hälften av SHL-klubbarna söker en förstacenter.
Inne på samma spår… min första rektion efter Correngate var ”väck med legoknekten”. Inser dock nu i efterhand att det var ett rent känslomässigt tänk. Snarare är det väl så att Ljungh var mer ärlig och öppen kring sånt som de flesta prioriterar, pengar… sen att man som supporter hellre ser hjärta är ju en annan femma. Men handen på hjärtat så är ju inte LHC Ljunghs förstaval om det inte vore för pengarna.
Det sistnämnda är väl fortfarande det som stör mig mest, jag personligen tycker inte Ljungh presterade motsvarande över 11 miljoner i ersättning för 3 säsonger.
Detta sagt håller jag ändå helt med Dig. Det är bra, tur rent av, att han blir kvar. Svårt se vem som skulle ersätta honom i dagsläget…
”Man vet vad man har…..” … och så vidare…
Slottsvakten …. att han mer eller mindre rymde från Jerusalem är nog sant som jag förstått det… men du har nog helt rätt i att orsaken inte var hans enorma saknad av och längtan till LHC…
Känns också bättre när man lyssnat på sanny & svensson kring Ojamäki.
Eddie Larsson som ni skriver här en klappkass säsong senast hos oss följs upp av en dålig säsong i Luleå, vad ska vi med honom till?
Efter Anton Karlssons uttalanden så tror jag inget annat än att han vill spela här och har ett hjärta för LHC. Det visade han också på isen. Jag hoppas fortfarande på att han blir kvar och att Eddie Larsson kommer in som en billig lösning på ett ettårskontrakt enbart för att säkra upp för Junlands skada. När jag läser min sista rad så hör jag direkt att det inte är möjligt med tanke på ekonomin och pandemin..
Så Pajen fortsätter med att smyga omkring på bakgatorna i SHL och värvar rejects från andra klubbar, förr värva vi dom vi ville ha av Luleå nu värvar vi dom som dom inte vill ha hehe bara att hoppas att det faller ut väl
Slottsvakten
Hahah
väl talat. kunde inte sagt det bättre själv .
Helt sant.
- Redigerad
Fan, man skulle ha blivit hockeyspelare istället för en underbetald maffiaboss här utanför Boxholm. Jag tar hellre än puck på fotknölen för 70k i månaden än en klippt tunga och en undernärd hund varannan vecka.
Försvaret ser oförskämt bra ut! Perfekt med ännu ett kaptensmaterial i Eddie, tar honom alla dagar före AK47. Om vi lyckas landa Högga också så vågar jag drömma om en ny treårs-plan. Gillar ärligt talat vartenda nyförvärv hittills, får vi bara in en riktig målskytt också så är jag nöjd och därmed också mäkta imponerad av Pajen!
TÄVS!
Har svårt att förstå att så pass många håller en spelare som Karlsson högre än Larsson. Än mer svårt att förstå hur somliga på sociala medier går så långt och påstår att Larsson var klappkass när han senast spelade här. Larsson i samma roll som han hade senast är en belastning, däremot är Larsson en klart duglig back för att spela runt 15 minuter per match i ett lag som förmodligen får sikta på att nå play-in i bästa fall.
Är backsidan spelskicklig nog? Kanske inte bör förvänta sig en mer spelskicklig backsida när budgeten är som den är men tycker backsidan saknar den där riktiga spetsen och bredden för att anses vara bättre en medelmåttig.
Kan inte påpekas nog hur viktigt det var att Ojamäki utnyttjar klausulen. Det kontraktet hade med största sannolikhet blivit en ganska stor belastning kommande säsong.
Har ni redan glömt hur sanslöst bra Eddie var sin första säsong här och vem han hade som coach då? Juste de ja, Östman! Tror det kan bli kanon!
- Redigerad
Förväntar mig inte stordåd av vare sig Larsson eller ak47. Men om vi får Larsson 20-30 k billigare (iom att Luleå lär betala delar av lönen) än det ak47 vill ha så är jag beredd att glömma att han skrattade efter slutsignalen här senast. Jag tycker nämligen inte någon av dem är så överväldigande bra sett till senaste året och skulle enkelt välja den billigaste
Usch, tycker denna värvning känns riskabel om vi inte får in en annan målvakt än Lundström.
Eddie är en av mina största hackkycklingar senaste åren, speciellt efter att han garvade efter matchen mot HV. Utan kaptensbindeln kanske han kan spotta upp sig något i defensiven, men inte vill jag se Eddie och Lundström samarbeta i defensiv zon direkt..
En får ju hjärtattack av att bara tänka på det.
Tycker att AK ska stanna, känns som att vi behandlar honom dåligt nu.
Hur var det vi resonerade nu igen? Få in mer klubbhjärta för att höja prestationsnivån? Skratt-Eddie eller Jag-vill-tillbaka-till-Cluben-AK?
Jag skiter faktiskt i om Eddie är en halv nivå bättre på pappret än AK. När det väl brinner till så kommer AK var mer nyttig än Eddie.
AK hade väl varit kvar i AHL om det blivit en normal säsong där, kanske inte är omöjligt att han sticker över igen?
Jag tror faktiskt att Eddie kan studsa tillbaka, hans bästa säsong var med Östman som är HC nu.