Oavsett vad jag tycker om Ljungh som person tycker jag inte han är värd sin peng. För ojämn match till match och begränsade ledaregenskaper. Poängskörden är också i underkant till den pengen. Finns som sagt ingen garanti för att en ersättare gör 36 poäng nästa säsong men det finns samtidigt inga garantier att han själv kan upprepa den bedriften heller, så det argumentet är dödfött redan från början. Vår bästa spelare? Så fan heller. Både Junland och Little är bättre.

Lukkinen Jag är helt inne på samma spår. Hans produktion i 5v5 och hur han påverkar spelet är för dåligt för att ha betalt 300′. Poäng i PP är viktigt såklart, men för den lönen ska man bidra mer. Sen är det svårt för det finns ingen garanti för att värvningar blir bra. Palve satt säkert på 200′ exempelvis. En ytterligare aspekt är ju att Junland lyfte fram Ljungh i candevis podd som en av spelarna som var värdefull i det tuffa läget. Svårt läge, för mig kvittar det nog om han blir kvar eller inte.

Känslan är att Ljungh blir kvar. Se nu till att presentera Bäckman, gör klart med AK47 och ge Högberg ett långt kontrakt.

3 timmar kvar nu, uppdaterar alla möjliga sidor men ser inget.

Lukkinen
        mer komplicerat än så när det handlar om ett lag som LHC som förväntas tampas i den absoluta botten. Ljung ger en garanti av kvalite och produktion och om du tycker det är dyrt och ger dig på försök till “ kap” kan det mycket väl bli magplask o då kan LHC ligga riktigt illa till. Lag som slåss i botten av tabellen har generellt sett svårare att attrahera riktigt bra spelare och tvingas därmed betala en premie.
        Junland bättre än Ljung ?
        Så fan heller .
        Han tjänar dessutom nästan lika mycket

Goteborgaren Ljung ger en garanti av kvalite och produktion

Det är ju det som är grejen. Ljungh var bra i hälften av matcherna. Andra hälften av matcherna var han helt osynlig eller direkt dålig. Det krävs jämnare leverans av en toppspelare med en av ligans absolut högsta löner. Och handen på hjärtat, leveransen VAR inte så jävla fantastisk. Blott sex poäng mer än just Junland och då är den ene förstacenter och den andre back. Smaken är som baken, köper att du gillar Ljungh och håller honom före alla andra i laget. Jag är som bekant av en annan åsikt.

Edit
          Förutom Little och Junland håller jag även Bäckman före Ljungh sett till de matcher han faktiskt spelade. Där kan man snacka om att ha impact på spelet och äga isen! En hel Bäckman är en guldklimp.

Lukkinen yes, Ljungh är inte som Little. Alltså, det spelar ingen roll vem Little spelar med, han har en impact på spelet ändå och skapar oftast mycket på egen hand. 4ycker dock att det är en orättvis jämförelse, hur många som Little och Hrivik finns det i SHL?
            Ljungh kommer till sin rätt när han får spela med bra spelare (visst, det gäller många spelare så klart). Men ger man Ljungh rätt omgivning så är han riktigt bra. Stora delar av säsongen släpade han på en iskall Ojamäki och en ganska sval Lundh.

36 pinnar på 45 matcher i ett bottenlag med rätt risig omgivning kan inte vem som helst spotta fram, oavsett lön.
              Men på nåt sätt så köper jag mycket av dina tankar @Lukkinen, jag har lite svårt att bestämma vad jag tycker

exile82 Ljungh kommer till sin rätt när han får spela med bra spelare (visst, det gäller många spelare så klart). Men ger man Ljungh rätt omgivning så är han riktigt bra. Stora delar av säsongen släpade han på en iskall Ojamäki och en ganska sval Lundh.

Visst är det så! Det gör dock att man skulle kunna argumentera för att Ljungh är malplacerad hos oss. Om vi inte kan matcha honom med tillräckligt bra spelare så är han en tveksam investering för oss då han, precis som du säger, inte kan driva spelet själv som Little.

East ja men han kan skriva på idag,och det kommuniceras ut imorgon eftermiddag när alla papper är klara så vi får nog vänta till imorgon kväll innan något är klart

Lejonmicke seriöst? Tänkte vänta in till kl 12 och om inget kommit då så är vi safe..

Vi får hoppas det blir tidigare! men nästan alltid brukar det dra ut på tiden,pajen kommer nog inte vara tillgänglig imorgon förmiddag för några uttalande.Vi får hoppas jag har fel

Lejonmicke Ljungh måste alltså säga upp avtalet med LHC idag, inte imorgon. Jag tror nog att han vill ha alla papper klara innan han säger upp ett befintligt avtal, och det betyder också att han signar med ett annat lag idag. Signar han någon annanstans lär det komma ut.

Bortser vi från hans lön är det ju faktiskt lite imponerande med 36 poäng i ett strykgäng. Hans poängsprutande kedjekompis bryter nyckelbenet och Power Play är taktiskt fantasilöst, som strössel på det.

Men.

Sett till lön är hans poängproduktion inte alls imponerande. Sen är ju inte poäng allt. För de hiskeligt höga pengarna vi betalar för honom kan vi få 36 poäng, ledaregenskaper, en som ger allt för Cluben, en bra ambassadör och förebild exempelvis. Problemet är att jag inte har sett något annat annat än de 36 poäng han har levererat.

Slottsvakten Dessutom kan vi för Ljunghs lön få in två spelare av klass istället, som om de scoutas rätt utan tvekan bör komma upp i mer än 36 poäng, tillsammans.

Pajen vill bli av med Ljunghs kontrakt, är min spontana känsla.

Han har fram till midnatt att nyttja sin klausul och bryta kontraktet, samma scenario som Bengtsson valde för två år sedan. Josefson & Högström var i samma scenario hos Djurgården inför säsongen i fjol där båda blev kvar.
                    Inget beslut man ska behöva vänta till imorgon på, antingen har han fått något attraktivt erbjudande och nyttjar sin klausul eller så blir han kvar. Något borde väl sippra ut närmare midnatt om han nu skulle vara på väg bort kan man ju tycka.

Oavsett om han blir kvar eller ej ska det bli skönt med ett besked snart så vi vet vad vi har att förhålla oss till.

Edit
                    Finns väl förvisso inget som säger att han inte kan lämna oss även efter idag men då måste Cluben gå med på att släppa honom. Så allt kan väl hända även framöver…

Möjligt att Ljungh kritar på för en klubb innan midnatt men inte så att LHC lär gå ut med det direkt. Blir han klar för en klubb lär det stå först på hemsidan om någon dag.