Heleuuuka Tyckte ändå han var förvånansvärt bra i Örebro. Dock kanske ingen man skulle vilja luta sig mot som en av de absoluta spetsspelarna i ett lagbygge.

Ndur står att han ska ersätta rattie så känns väl spontant som ett nedköp. Lär väl inte spela för kaffepengar heller

Anonymous6 nej precis det gjorde han direkt inte. Man hade höga förväntningar på Berglund men på slutet innan han drog så höjde han något och avslutade ändå okej och hade kontrakt ytterligare ett år till hade jag för mig.

Lukkinen Stackars stackars alla skoterraggare där uppe, får dra en varv eller två runt vischan för att dämpa ångesten

Jocke

Vem kan klandra honom, en sekund är i längsta laget att vara i den där skitstaden, eller är det ens en stad?

Tredje gången Omark lämnar Löjleå nu. Kommer det bli en fjärde gång också eller har han äntligen efter tredje uppbrottet insett att Löjleå är ett riktigt jäkla bajshål man ska hålla sig borta ifrån?

Jocke spännande spelare som verkar duktig offensivt.

Gick in på finska experterna Brynäs forum för att läsa deras rapporter, verkar vara en hygglig värvning vad jag förstod. Dom har börjat skriva på finska i forumet så fick direktöversätta och såg att dom dessutom börjat hålla på finland i VM. Vilken masspsykos det blivit.

jg Fredrik Olofsson till Dallas

Wow, det är ju bara att gratulera. Han har växt oerhört på bara en säsong. Men med det sagt, jag tycker att han har sett lite tunn ut när han spelat på internationell nivå. Tveksam till hur han kan klara sig i NHL (eller AHL)

Hmm, det här känns extremt överdrivet. Jag tvivlar inte på att HV kommer att ställa ett bra lag på isen i höst. Men fram till nu är jag inte imponerad, och det här känns extremt krystat.

exile82 fattar vad du menar men det är väl precis så man ska göra? De rensar och går ut med att det ska satsas ordentligt. Återstår dock att se om de lever upp till ”skräcken”

East ja det är lite det som är min poäng. Du har helt rätt, för att uppnå det så behöver de rensa rejält för att fylla på med betydligt bättre spelare, för att kunna “sätta skräck i motståndarna”.

I verkligheten har de fyllt på med en del HA-material som självklart kan vara ett bra val, men ingen skräck än så länge. Ebert är en bra värvning dock

Det måste i ärlighetens namn in rätt många bra forwards för att de ska lyckas sätta skräck i någon. Ryktas väl om en SHL-mässig målvakt och några relativt bra backar.. I övrigt har de främst plockat in spelare som aldrig spelat eller levererat i topplag.

De lär säkerligen fläska på med en del dyra spelare framöver. Men det är fler lag i SHL som också gör det. 🙂

På pappret är de överlägset sämst just nu. Tror maximalt på en 10-11:e placering för Jönköping. Lyckas de inte riktigt svetsa samman gruppen heller lär de skvalpa nere vid kvalplats. Inte lika lätt att köpa ihop ett bra SHL-lag som att spetsa sönder en trupp i Hockeyallsvenskan som inga andra hade råd att konkurrera med.