- Redigerad
Sant. Lite den bästa nyhet ni kunde få.
Att han ens får handskas med pengar och skriva giltiga avtal är ett mysterium.
Edit: tvåa på den.
Sant. Lite den bästa nyhet ni kunde få.
Att han ens får handskas med pengar och skriva giltiga avtal är ett mysterium.
Edit: tvåa på den.
stahl Det är inte Tikkas fel att han tjänar för mycket och många bedömmer honom utifrån hans lön. Tycker att han får för mycket oförtjänt kritik för att han tjänar för mycket. Tittar man istället på vilken spelare det är och vad han ska göra så gör han det bra och en av dom bättre i serien mot MoDo
Det är så ofattbart. Minnet är kanske kort, men jag kan inte komma på någon ledare som varit så universellt underkänt och skrattad åt i hockeysverige som Nubben. I alla fall inte de senaste 20 åren.
När jag har svårt att sova visualiserar jag Nubben medan han tömmer HV71:s och Frölundas kassakistor och jag slocknar på SEKUNDER.
Nej vad jag hör har Timrå duktigt strul. Dahlén blir dyrare, Wedin och Emil P också. Nubben skrev kontrakt som ökar vad jag förstår. Sen har man strul ekonomiskt överlag pga de dyra kontrakten.
Vad hör du om läget?
Då var det klart med Larmi till Färjestad. Riktigt bra värvning för Färjestad!
P22 Larmi till Färjestad.
Jag hade tagit Ignatjew för 180k i månaden framför en Larmi för 250k varje dag i veckan.
Pajen till Leksand, spännande. Kanske mest för att den skiljsmässan som spelare (för oss som vet) var långt ifrån snygg.
Sen är det kul att kolla HV’s forum, de har en flik med “Drömvärvningar” och namn som pumpats där är många med LHC-bakgrund. Bland annat nämns:
Lycksell, Karlström och håll i er nu… Ojamäki.
P22 Tveksamt va? Larmi har egentligen bara varit bra när han haft en järnridå av pisstråkigt backspel framför sig. Visst, nu kommer Jörgen Jönsson med SHL’s tråkigaste hockey till FBK, men ser ni verkligen Magnus Nygren och den där Grålååå som två spelare som 100% kommer köpa att spela skyttegravshockey? Jag är tveksam. Hade jag varit FBK:are hade jag nog velat ha något mer självgående. Speciellt när de tar in en junior som andra-spade, som tillskillnad från Clara, varit kritiserad stundstals i HA.
Kjeppkinesen för 250k varje dag i veckan
Ja… alltså 250k/dag känns ju som en ganska dyr lön…
Färjestad vet vad dom får för målvakt och vilken kapacitet han besitter i. Absolut han hade ett dåligt år i år. Tror han har möjligheter att växa igen, få en nystart i nya klubben.Men det märker vi om det blir en flipp eller flopp.
Pajen blir assisterande i Trottoarkantens IF.
Men det kanske är gamla nyheter.
Lennström överens med Färjestad enligt vår kära Hockeykarusell. Ska bli spännande att se om de gissat rätt den här gången – eller om inlägget är borta imorgon igen
Niederbach klar för Frölunda, alltså deras lag nästa år:
Just nu i Frölunda blir det:
Innala-Ruotsa-Friberg
Weissbach-Jacob P-Cederqvist
Lindholm-Nieder-Stenberg
Born-Lasu-Thorell
(Hasa, Dower-Nilsson, Wiktor N, Westergard
Det kommer vara spelare som lämnar det är tydligt. Det ryktas även om att de försöker värva en C1 bland annat Janne Kuokkanen och då blir Ruotsa RW1 och allt flyttas nedåt
Backar
Tömmernes-Egli
Högberg-Folin
Heens-Nilsson
Hasa-Wahlberg
Målvakter
Lasse/ Norrmann
Trist lag Robban Ohlsson kommer till när man har
Max Lindholm, Niederbach och Ivar Stenberg i sin tredje
MrNebbiolo Vet inte vad du menar med strul men ekonomin har man koll på vad jag vet, sen att man har väldigt lite pengar att röra sig med är en annan sak.
Hemvändarnas kontrakt skulle stegra år för år, så det är nog helt korrekt. Lander spelar dock för en rejäl rabatterad lön sen han kom hit. Men blir nog en tuffare säsong för oss. Målet lär bli att klara en topp10 plats.
Nike1 att en sportchef med relativt nyskrivet långtidskontrakt väljer att hoppa av måste väl ändå klassas som strul?
Barry_Carlisle Det kan man tycka. Men nu är det på grund av familjeskäl. Vad nu det exakt innebär vet man ju inte. Men klubben har vetat om detta ett tag iaf.
Strandell på g till leksand enligt höken