Det ENDA positiva just nu är det är fler lag än oss som är usla. Det är bara några poäng upp ett antal platser i tabellen. Jag tror fortfarande att IKO kommer sist. De kommer inte ha lyxen att möta fler lika korkade lag som LHC. Ett lag till utöver dem måste vi ha bakom oss.

Nu när Pajen lärt sig scouta "karaktär", så hoppas jag att nästa egenskap han lär sig hitta är "hockey-IQ".

Lång tid kvar till ett ev. kval, det är väl det enda positiva i dagsläget. För ser det ut som idag framåt vårkanten så spelar vi inte i SHL nästa säsong.
Kanske läge att ge Jakob chansen i kassen igen? Helvete vad jag ser fram emot Färjestad på torsdag 0-12? :roll:

Pantera wrote

Fattar inte att man inte ifrågasätter Bert, kolla på hans kroppsspråk. Han är inte ett dugg närvarande...

Vad ska han göra då? När ingen spelare i laget klarar av att slå en 5 meters passning på blad?

Broc längtar nog bort från LHC, då han inte gillar Berts spelsystem precis som Sörensen (just det, Nick nätade mot hans kära SKAIK idag)

Jag gillar det Bert säger efter matchen.
Jag är precis lika frustrerad som alla här, nu är vi sist och vi lär harva där nere med leksand, oskarshamn, brynäs och malmö. Vi måte tänka nästa match och nya möjligheter. Hoppas att vi får in en ny back snart.
Skulle också överväga kontrakt till Engstrand som får sätta press och fightas

Kloka ord av Bert efter matchen ändå.

Självförtroende byggs på vid bra prestationer och segrar vilket kommer bli svårt att nå med det här felvärvade laget.

Jahopp. Det här var ju... inte bra...
Försvaret och målvaktsspelet är den stora boven i dramat. Med JG i målet måste hela laget göra en toppmatch framvör honom för att vi ska ha en chans att vinna. När försvaret är som idag, ja då vinner vi inte en enda jävla match i SHL. Fullt fokus på att eventuellt hitta två lag vi kan ha bakom oss efter 52 matcher. Det är det enda seriösa målet LHC kan sikta in sig på nu. Jävligt tufft dock. Snart har vi varit så här usla ett helt år. Det ni...

Vad ska Bert göra med Pajens pajastrupp? Han skulle få dem att jobba hårdare än ifjol vilket han lyckats med men han kan inte förvandla Rissanen till Crosby och Eddie till Ekman-Larsson...

Sorgligt, bäst att inte skriva något nu.

Inget bra för välmåendet detta, konstant ångest och oro för var detta ska sluta.

Fattar inte att man inte ifrågasätter Bert, kolla på hans kroppsspråk. Han är inte ett dugg närvarande...

.... wrote

Tror ni det finns nån krismedvetenhet i föreningen? Eller tror ni det är strutsmentalitet. ”Vi har visat att vi är bra, det vänder snart...etc.)

Om det finns gör vi oss av med överflödet. Se till att vi har pengar till det vi faktiskt behöver. När Dan kommer tillbaka kan vi skeppa Robin och Otto (ingen skugga över dem men vi behöver dom inte) och fixa en center som vi faktiskt behöver. Om det inte sker något så hoppas jag att vår "operativa" ordförande som gillar att tala går från ord till handling och ger sparken där sparken behövs.

Pantera wrote

Tror Bert tappar sugen när han inte får något tillbaka. Lite som oss supportrar.

Funkar ju inte att vår tilltänkta första kedjan går -3 borta mot Oskarshamn....

Jocke_L wrote
Kusgård4ever wrote
Jocke_L wrote

Tvåsidiga?

Ja, att inte bara spelaren har option att bryta vid nedflytt alltså. Men om kontrakten bara gäller i SHL som Lukkinen skriver så är det ju bra!

Det stämmer. Ett kontrakt i SHL är enbart giltigt i SHL. Skulle vi åka ur står vi med 0 kontrakterade spelare.

Då kan i alla fall jag se något positivt med att åka ur.

Fortfarande tre skott på mål. 3:44 in i tredje sköt vi det senaste skottet på mål. 5 minuter kvar...

Tror ni det finns nån krismedvetenhet i föreningen? Eller tror ni det är strutsmentalitet. ”Vi har visat att vi är bra, det vänder snart...etc.)

Kusgård4ever wrote
Jocke_L wrote
Kusgård4ever wrote

Undra hur många som har tvåsidiga SHL-klausuler i avtalen. Ju fler desto bättre.

Tvåsidiga?

Ja, att inte bara spelaren har option att bryta vid nedflytt alltså. Men om kontrakten bara gäller i SHL som Lukkinen skriver så är det ju bra!

Det stämmer. Ett kontrakt i SHL är enbart giltigt i SHL. Skulle vi åka ur står vi med 0 kontrakterade spelare.

Jocke_L wrote
Kusgård4ever wrote

Undra hur många som har tvåsidiga SHL-klausuler i avtalen. Ju fler desto bättre.

Tvåsidiga?

Inga kontrakt gäller i HA

Vilket tjat om det med förlust vid första målet. Hur många har vi inte torskat när vi släppt in första? Vi torskar ju allt oavsett vem som gör första målet, vem som vinner skotten, hemma/borta osv.