[mention]Nils[/mention] Ja nog skulle man kunna se det så!
Oskarshamn - Linköping, 19/10 18:00
Ja dessa två senaste matcherna lämnade kvar en tråkig känsla av en förlorad vecka. det var ju två matcher vi borde ha tagit poäng i. Så en viss frustration kände jag, men nog kan och ska vi spela bättre hockey än det här.
Men några posetiva secunder tar jag allt med mig till nästa match:
Gordon verkar ha hittat tillbaka till den form han hade säsongen 2017/2018, det är kul att se honom tillbaka som man var van att se honom. Nu har ju han nätatat i tre matcher i rad, och det kan båda gott för framtiden.
Sedan att Helewka och Lundh gjorde sina första mål i LHC-tröjan i varsin match var ju gott att se, det kanske också gör en skillnad i längden nu när de har visat att de kan näta. Vi får väl hoppas att de har fått lite mer självförtroende efter dessa två matcher.
Så här dags förra säsongen tog dock vår tillfälliga peak slut. Nu har vi bokstavligen varit usla ett helt kalenderår över två säsonger.
Det var Oskarshamns tur att vinna och vi tog inte IKO på allvar.
Jag är dock övertygad om att det vänder. Förra året så här års låg vi väl trea typ. Vi kommer ta oss ur det här.
Till att börja med, bara för att reda ut:
- Bert ansvarar för spelet i numerära underlägen (och helheten, så klart)
- Åkerman ansvarar för powerplay, det defensiva spelet och att coacha backarna
- Daniel E ansvarar för spelet med puck samt att coacha forwards
Vad gäller matchen tycker jag att det var ett steg bakåt jämfört med både Leksand och Örebro. Första perioden var hafsig, andra såg jag inte men den verkar ha varit ännu sämre med flera spelvändningar mot oss och även om jag håller med Bert i att vi gör en bra forcering i tredje perioden blir bristen på skicklighet i alla lagdelar så tydlig. Och som flera redan konstaterat har vi just nu inte en enda fungerande kedja.
Positivt är att Gordon har varvat upp, och dessutom börjat få lite poängmässig utdelning. Vi har också fått indikationer som tyder på att Filip kanske faktiskt är den bästa tredjelänk vi har till Olle och Törna. Bara att peta in honom där igen när han är tillbaka. I övrigt gav inte den här matchen så mycket att bygga några förhoppningar på.
Sämsta matchen jag sett cluben göra denna säsong..
- Varför gör man inga förändringar i formationerna när ingen femma fungerar?
- första PP formationen är ju totalt värdelös, varför väljer man att ställa Otosson framför motståndarens målvakt! Är det Åkerman som håller i både BP och PP?
- Snälla kan de inte bara testa Frycklund istället för Lundh i första femman..
- Laget är dåligt, men tycker formationerna känns väldigt märkliga.
Ja, det är som vanligt total förnekelse i föreningen! Pajen kommunicerar ut att det absolut inte är kris. Tjena! Det är inte direkt enbart dessa 12 matcher som grundar sig i att det absolut är kris!!
Varför bygger dom laget mer och mer knas för varje match som går? Visst, vi är alla enkla läktarcoacher, men i stort sett alla härinne har ju utläst bristerna i laget innan säsongsstart, som nu visar sig ytterst hänsynslöst och tydligt! Tydligen är inte vår ”GM” tillräckligt kompetent att inse att det är totalt oansvarigt att bygga ett lag med så stora hål som den här truppen som representerar Cluben i SHL i år!
Men varför inte iallafall testa att bygga kedjorna på ett rimligt vis sett till vårt spelarmaterial??
Varför komponera kedjorna så totalt snett, det hjälper nog föga vårt redan felbyggda och alldeles för svaga trupp! Men vad vet jag, Bert och grabbarna vet vad dom pysslar med, eller vad säger du Pajen??
Kommer bli fruktansvärt trevligt med derbyn nästa säsong.
Sjukdomsinsikten måste komma nu. Som sagt, nu har vi varit vansinnigt usla i ett helt år. Varför? Byte av sportchef och tränare har inte gjort någon skillnad.
Orutinerat folk i styrelsen tillsätter orutinerat folk i operativ ledning som värvar ihop orutinerad sportslig ledning som värvar ihop orutinerat lag?
Förresten. Är "vad han nu heter" fortfarande klubbdirektör?
Edit: Anders Bouvin heter han ja, och han är fortfarande "tillförordnad" klubbdirektör. Gör han något eller är han bara en hatthållare för Ekström? Ännu en totalt osynlig person i LHC:s absoluta ledningstopp.
Det här laget tar verkligen fram mina sämsta sidor. Bryr mig bevisligen alldeles för mycket när jag har ångest under varje match och efter förlust går och är uppriktigt deppig.
Vilka juniorer är det dags att få chansen i Alaget tycker ni?
Nej nej nej nej. Truppen visar om och om igen att den är så beige som förväntat.
Vad gör man när man upptäcker detta faktum? Jo Clubens recept lyder som följande:
- Plocka in rejects från konkurrerande klubbar
- Låt spetsspelare som ledsnat byta till klubbar som har en vettig trupp
- Sätt ihop lite random kedjor
- Släng in vem som helst på centerpositionerna
- Ge kaptensbindeln till någon överbetald medioker back utan anknytning till laget
- Fortsätt spela iskalla "toppcentrar"
Det receptet kan väl aldrig misslyckas?
Kan inte riktigt förstå varför en iskall Rissanen får vara på vänster skottposition i 6 mot 5, där ska väl ändå Törna vara? Sedan är det konstigt kan jag tycka att första PP-formationen har tre högerskyttar medan den andra inte har någon?
Det som talar för det är att de också är usla. Det handlar bara om vem som är uslast/sämst. F-n, vilken säsong vi har framför oss.
Vad talar för det? De kommer säkert förlora de flesta matcherna som är kvar med det kommer ju LHC med göra så hur ska de kunna gå om dem i tabellen?
MagnuM wroteJa, har vi Oskarshamn och Leksand bakom oss när vi summerar säsongen så har vi lyckats rädda upp denna katastrof till säsong!
Det är allt jag önskar.
Jocke_L wroteDet ENDA positiva just nu är det är fler lag än oss som är usla. Det är bara några poäng upp ett antal platser i tabellen. Jag tror fortfarande att IKO kommer sist. De kommer inte ha lyxen att möta fler lika korkade lag som LHC. Ett lag till utöver dem måste vi ha bakom oss.
Ja, har vi Oskarshamn och Leksand bakom oss när vi summerar säsongen så har vi lyckats rädda upp denna katastrof till säsong!
Jocke_L wroteJag tror fortfarande att IKO kommer sist. De kommer inte ha lyxen att möta fler lika korkade lag som LHC. Ett lag till utöver dem måste vi ha bakom oss.
Japp och det är Lexand.
Ja det är nog så man får se det nu. Liksom vända på tabellen. Det enda målet är att ha två lag efter oss. Det är det ENDA som betyder nåt nu.
Andra matchen i rad som en precis tillbakakommen förbrytarsopa är direkt inblandad i ett mål mot oss. Hur jävla svårt ska det vara att ha koll på de som kommer tillbaka från utvisningsbåset?!