Deppigt att titta på tabellen och se att det "bara" är 8 poäng till en delad 5:e plats när man tänker på hur mycket poäng vi tappat på sistone. Den där jävla vändningen från HV på hemmaplan tex.
Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
Hallå!
Kom att tänka på en grej förut. Är det någon som har en vettig anledning till varför det är uppehåll i SHL under OS? Det var ju länge sedan OS spelades med enbart icke NHL-spelare. I år är bara Jimmie Ericsson med. Lär inte blir fler under OS-turneringar framöver. Jämför detta med JVM där nästan hela det svenska laget, plus spelare i andra nationers J-lag, spelar i SHL. Självklart ska inte SHL-matcher spelas samtidigt som OS-matcherna, men det är ju bara att styra schemat efter det.
Färjestad skulle få skylla sig själva då halva truppen består av norrmän
Är det för övrigt bara jag som känner att något sjuder? Måttet är rågat, bägaren har runnit över och så vidare, på flera plan i denna säsongs LHC. Vad jag syftar på är framförallt Melins icke-coaching, resten är svårt att göra något åt nu. Engstrand och Tarkki tävlar om vem som är minst usel, men det är omöjligt att välja. - Får inte Högberg starta nästa match kommer det ta fan i helvete (iaf om det går dåligt som det ofta gör). Om han matchar Grillfors och Jeppe ofta/fel kommer det att bli uppror.
Jag tror inte att vi supportar klarar av att få mer vatten på våra kvarnar (att få vissa spelares uselhet bekräftad fler gånger), utan att det blir någon form av supporteruppror. Jag har inga belägg över huvudtaget för denna tes, utan det är en ren känsla.
Hockeytröjan wroteHallå!
Kom att tänka på en grej förut. Är det någon som har en vettig anledning till varför det är uppehåll i SHL under OS? Det var ju länge sedan OS spelades med enbart icke NHL-spelare. I år är bara Jimmie Ericsson med. Lär inte blir fler under OS-turneringar framöver. Jämför detta med JVM där nästan hela det svenska laget, plus spelare i andra nationers J-lag, spelar i SHL. Självklart ska inte SHL-matcher spelas samtidigt som OS-matcherna, men det är ju bara att styra schemat efter det.
För att ifall en SHL-spelare skulle bli uttagen så lirar han förmodligen inte i sitt lags fjärde eller tredjelina (som många juniorer gör). Tror inte du hade samma åsikt för 4 år sen när Mange (och Laumann för den delen) blev uttagen. Tror heller inte att du skulle haft samma åsikt ifall Hjalmarsson blivit uttagen. Sen är ju det värsta ifall första målvakten blir uttagen likt Liv för fyra år sen.
Att det inte är uppehåll under Jvm är jävligt dumt. Varför ska man då göra lika under OS? Uppehåll vid båda tillfällena är ju det vi borde sträva efter.
Lite nyfiken kring hur det ser ut med namn på hallen till nästa säsong. Varit rätt tyst. Några rykten? Bixia?
Från en källa som jag betraktar som ytterst pålitlig har jag fått info om att Kolarik inte är särskilt populär internt i LHC. Anledningen ska vara att han kritiserar sina medspelare och skäller ut de som inte gör sitt jobb. Inga konstigheter om ni frågar mig. Men i LHC är det tydligen viktigare att det mysigt tillsammans än att producera...
Inte utan att jag återigen börjar fundera på turerna kring Norrena och Jämtin.
köttet wroteFrån en källa som jag betraktar som ytterst pålitlig har jag fått info om att Kolarik inte är särskilt populär internt i LHC. Anledningen ska vara att han kritiserar sina medspelare och skäller ut de som inte gör sitt jobb. Inga konstigheter om ni frågar mig. Men i LHC är det tydligen viktigare att det mysigt tillsammans än att producera...
Inte utan att jag återigen börjar fundera på turerna kring Norrena och Jämtin.
Snälla säg att du skojar..
Herregud.
Jag saknar ord.
Om det stämmer så är finns inga alternativ, skicka laget åt helvete och behåll Kolarik. Övriga spelare får helt enkelt ersättas!
Det har ju inte varit så att det inte funnits fog för kritik. Ska vi gissa på att det är förstalinan som fått sig en skrapa? Fjärde?
Detta är, om det stämmer, så dumt så att klockorna stannar. Här har Hemlin prickat rätt när det kommer till en transatlant för en gångs skull som levererar storskaligt. En riktig vinnarskalle som på egen hand mer eller mindre kunnat vända matchbilder själv, om än bara för en liten stund till någon tabbat sig igen. Har man den karaktären på isen och även levererar match efter match ser jag det som en självklarhet att man tar sig ton i omklädningsrummet och begär att alla lagkamrater skärper sig. I alla föreningar, förutom LHC, skulle Chad framstå som en kille man bygger ett guldlag runt. Men no no no. Inte i Linköping. Här myser vi och drömmer om guld istället för att spotta i nävarna och faktiskt försöka.
Skeppar man iväg Kolarik på dessa grunder så lär det ta hus i helvete. Fy fan så trött jag blir. Sen skulle det vara intressant att veta vilka odugliga uslingar som inte klarar av en avhyvling efter en dålig insats. Det måste ju ändå vara där i problemet ligger. Inte hos killen som leder målligan. Och som visat mest hjärta för det vita lejonet i år.
Som sagt. Rykten får man ta för vad dom är och med en stor nypa salt.
Men jag kan bara konstatera och slå fast att om det skulle stämma och om man gör sig av med Kolarik på grund av det så känns det som att jag gjort mitt. Det skulle vara som en stor örfil, följt av en gigantisk käftsmäll, och sedan som avslutning en rejäl snorloska rätt i ansiktet när man ligger ner.
Sedan säger den personen."Vi är väl kompisar imorgon igen?".
Nja..
Det kan säkert stämma att Kolarik säger vad han tycker och att vissa lagkamrater reagerar negativt på det.
Men att det skulle gå så långt att man börjar diskutera att göra sig av med #42 kan jag inte tänka mig.
Han själv verkar ju dessutom trivas väldigt bra i stan och presterar på isen.
Kolorik borde vara, om inte detta redan är självskrivet "årets spelare" i LHC.
Sett till omgivning har han överträffat alla förväntningar, och nu även gått om i mål-ligan vår annars stundtals lysande förstakedja!
Sjögren - BRA värvning! BRA scouting (?) trots mediokra siffor efter senaste SHL-vändan.
Kolorik - Lagets bästa spelare, dock "TUR"? med tanke på att han var reserv och akutlösning efter Taffes avhopp!
LHC som förening, men även de loosers i laget som må försöka bli av med han borde få veta vart fansen står!
Jag hoppas han blir kvar, men också att han kan få lite mer hjälp inför nästa säsong!
Skulle gärna inför denna säsong sett en "Mikael Johansson"-typ, som istället gick till Leksand! ...står fast vid det!
Skulle även kunna se Hjalmarsson som centertyp, om han mot förmodan skulle stanna kvar...
LHC tappar mark och fokuserar i media på ren jävla skit! Uthyrningar och skolor... FY fan!
Ja det är mycket som stinker just nu.. Och har luktat illa rätt länge. Kom att tänka på den där "se anfallande LHC i två perioder-frågan". Det är faktiskt skit rent utsagt. Nu drabbar det inte mig personligen eftersom jag sällan står på ståplats. Men faktumet kvarstår, det är skit! Den diskussionen tycker jag ska blåsas liv i efter säsongen är slut.
Vill man att föreningen ska andas hockeykrig, hockeyn alltid först, arenaupplevelse osv.. Då väljer man ståplatspubliken framför restaurangbesökarna. Och när jag tänker på det, tror ni inte att det ger direkt negativa effekter rent resultatmässigt. Tänk er alla avgörande tredjeperioder att istället ha en ståplatsläktare med hemmafans i runt anfallszon. Det skulle faktiskt kunna inverka någon procent.
Att istället välja restaurangbesökarna ligger visserligen helt i linje med den fokus man verkar ha, nämligen att fokusera på allt annat än hockeyn.
Restaurangbesökare istället för ståplatspublik
Uthyrning av spelare istället för någon form av självkritik
LHC-skola istället för lösningar till ett bättre hockeylag
Det klingar riktigt illa detta..
Hockeytröjan wroteJa det är mycket som stinker just nu.. Och har luktat illa rätt länge. Kom att tänka på den där "se anfallande LHC i två perioder-frågan". Det är faktiskt skit rent utsagt. Nu drabbar det inte mig personligen eftersom jag sällan står på ståplats. Men faktumet kvarstår, det är skit! Den diskussionen tycker jag ska blåsas liv i efter säsongen är slut.
Vill man att föreningen ska andas hockeykrig, hockeyn alltid först, arenaupplevelse osv.. Då väljer man ståplatspubliken framför restaurangbesökarna. Och när jag tänker på det, tror ni inte att det ger direkt negativa effekter rent resultatmässigt. Tänk er alla avgörande tredjeperioder att istället ha en ståplatsläktare med hemmafans i runt anfallszon. Det skulle faktiskt kunna inverka någon procent.
Att istället välja restaurangbesökarna ligger visserligen helt i linje med den fokus man verkar ha, nämligen att fokusera på allt annat än hockeyn.
Restaurangbesökare istället för ståplatspublik
Uthyrning av spelare istället för någon form av självkritik
LHC-skola istället för lösningar till ett bättre hockeylagDet klingar riktigt illa detta..
Njae, jag tror inte det där stämmer riktigt. Som jag har fattat det började man bygga CC och kom efter ett tag på att man var tvungen att ha restaurangen på den plats den är nu (och där den alltså inte var tänkt att vara från början) vilket gav problem. Det var ju många som tecknat sig på loger redan innan bygget dragit igång och när man väl sålt loger var det väl svårt att byta spelriktning då vissa hade valt loger bl.a. baserat på spelriktningen.
Ndur wrotejae, jag tror inte det där stämmer riktigt. Som jag har fattat det började man bygga CC och kom efter ett tag på att man var tvungen att ha restaurangen på den plats den är nu (och där den alltså inte var tänkt att vara från början) vilket gav problem. Det var ju många som tecknat sig på loger redan innan bygget dragit igång och när man väl sålt loger var det väl svårt att byta spelriktning då vissa hade valt loger bl.a. baserat på spelriktningen.
Jo så är det säkert.. men det borde ju inte vara så svårlöst. Ändrar man spelriktning så är det ju bara att företagen får motsvarande loger på andra sidan. Gällande restaurangen så tror jag att den skulle gå lika bra med motsatt spelriktning. En spelriktningsändring skulle dock vara ett riktigt bra incitament till folk ställa sig på ståplats, vilket jag tror är jätteviktigt för lite bättre drag i vår lada.
Hockeytröjan wroteNdur wrotejae, jag tror inte det där stämmer riktigt. Som jag har fattat det började man bygga CC och kom efter ett tag på att man var tvungen att ha restaurangen på den plats den är nu (och där den alltså inte var tänkt att vara från början) vilket gav problem. Det var ju många som tecknat sig på loger redan innan bygget dragit igång och när man väl sålt loger var det väl svårt att byta spelriktning då vissa hade valt loger bl.a. baserat på spelriktningen.
Jo så är det säkert.. men det borde ju inte vara så svårlöst. Ändrar man spelriktning så är det ju bara att företagen får motsvarande loger på andra sidan. Gällande restaurangen så tror jag att den skulle gå lika bra med motsatt spelriktning. En spelriktningsändring skulle dock vara ett riktigt bra incitament till folk ställa sig på ståplats, vilket jag tror är jätteviktigt för lite bättre drag i vår lada.
Ja, jag håller med dig i sakfrågan. Men arenan är inte spegelvänd så det skulle inte funka att ge företagen en motsvarande loge på andra sidan. Gissar också att det fanns en väldigt bra anledning till att man valde att trots allt lägga restaurangen där man la den med tanke på att det enligt ursprungliga planen (den som gällde när bygget drog igång) skulle ligga loger där. Men men, jag har inte dunderkoll heller direkt så ska inte svära på att det var så det gick till.
Edit: förtydligande.
Nej, jag skojar inte. Varför skulle jag? Någon skulle kunna invända att jag sitter och letar fel i LHC, men det behövs inte eftersom dom syns så tydligt utan letande. Jag, eller min källa, påstår inte att man planerar att göra sig av med Chad. Men det finns ett visst missnöje från spelare runt omkring som har fått kritik av Kolarik. Jag vet, helt säkert, att några spelare i truppen klagade hos ledningen angående Norrenas sätt att förhålla sig till sina lagkamrater. Är inte det minsta förvånad över att samma sak nu händer med Kolarik. Det är en konsekvens av den alldeles för stora mysfaktorn i LHC.
Kan tänka mig att det är olika kulturer som möts. En självsäker, småkaxig utlänning som dessutom är ny i laget. Kanske sticker i ögonen på folk om han tar för mycket plats. Det blir en chock för mysigheten! Men vad jag hört i intervjuer så ska man ju ha högt i tak i LHC. Har svårt att se att Kolarik är världens svin i omklädningsrummet..