fjosor wroteUtifrån matchen mot Riga ser Melin ut att formera laget enligt följande inför slutspurten på serien:
Vrana - Sjögren - Arlbrandt
Hjalmarsson - Almtorp - Kolarik
Sundh - Himelfarb - McDonell
Salmonsson - Karlsson - Rohdin
Nermark
Dahlström - Johansson
Bäckman - Junland
Rahimi - Matheson
Pettersson/Lorentzon
Engstrand
Högberg
Trots vissa brister är detta ett lag som borde kunna prestera.. Jag hade dock velat byta plats på Rahimi och Junland. Sen är frågan om Bäckman eller Dahlström bör spela med Mange.. Rent spelartypsmässigt så känns Dahlström bättre men frågan är om Bäckman klarar av att spela utan Mange vid sin sida..
Sen tycker jag att Högberg ska få chansen.
Men visst fan är detta ett ok SHL-lag.. Spela med lite hjärta nu!
Visst fan är det ett helt ok lag på pappret. Förutsatt att laget visar hjärta och karaktär resten av matcherna (vilket jag iof starkt betvivlar) så ser det fan bra ut, förutom på två punkter där det är alldeles för svagt:
- Målvaktspositionen och andracenterpositionen.
Engstrand har visat hela säsongen att han inte är tillräckligt bra så att ge honom fler chanser känns mest onödigt. Så det är inget alternativ. Jag tycker att man ska testa Högberg. Jag har svårt att se hur det kan bli sämre. Med det sagt så kan det bli en väl stor uppgift för unge Högberg om han skulle få chansen. Finns det en stabil målvakt på marknaden så tycker jag att man ska lägga vantarna på denna.
Almtorp är verkligen ingen andracenter. De senaste månaderna har hans form dessutom gått ner. Jag skulle låta Hjalmarsson spela center med Kolarik och ha Sebbe som vinge där. Så alltså:
Vrana - Sjögren - Arlbrandt
Karlsson - Hjalmarsson - Kolarik
Sundh - Himelfarb - McDonell
Salmonsson - Almtorp - Rohdin
Nermark
Dahlström - Johansson
Bäckman - Junland
Rahimi - Matheson
Pettersson/Lorentzon