Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
Mosvaka Det har gnällts lite över att inpasseringen till Saabarena tar för lång tid med säkerhetskontrollerna. Jag gissar att det går snabbbare om folk inte får ha med sig väskor som behöver kollas. Så det ena vägs mot det andra. Är det värt att stå länge i kö men att få ha med sig väska eller att det går snabbare men man får inte ha väska?
Hank Perfekt om det är så, ett argument mindre (?) till att behålla nuvarande logga när förslag om ny logga läggs fram för vår del.
Efter lite finjusteringar på fonten i förslaget på @Padre i denna tråd. så är vi väl hemma?
Åhh vad det är dags för ny logga!!
- Redigerad
Jag blev tvingad att byta från Cmore till TV4 play nu och det är helt otroligt att man lyckats göra precis allting sämre. Spolningen buggar och så är det en grå liten fläck i mitten längst ner på skärmen som stör så in i helvete. Funderar starkt på att skicka en brevbomb inkletat i en rejäl smörja hemmagjort bajs till idioterna i Stockholm.
Här lägger man hela barnens barnbidrag på att kunna få avnjuta lite fin och trevlig hockey, och så blir man behandlad så här? Skandal!
Kjeppkinesen Kan bara hålla med. Är det ens HD på sportkanalerna i TV4? Känns som det är dålig upplösning i jämförelse med C More.
Dessutom höjer man priset i samma veva som produkten har försämrats. Kan bli skogstokig för mindre.
Fick göra precis samma sak inför torsdagens match. Precis allt blev 1000 ggr sämre. Måste dessutom gå och köpa en ny padda om jag vill kunna se tv4play på något annat än telefon när jag inte kan se på tv. Kräver tydligen ett iOS som min iPad inte kan uppdateras till. Ibland ser jag via chromecast hos farsan men det går inte heller längre om jag inte köper en nyare chromecast. Känns ju jävligt mkt 2023 när hållbarhet är i ropet. Nä, men va fan klart jag ska skägga iväg och köpa en ny padda och chromecast för att er skitapp är tusen gånger sämre än vad den fullt fungerande cmore-appen var.
De 100 fulaste ord som finns skulle inte den göra servicekänslan på den tjej på supportens jag pratade med rättvisa. Avgå alla!!!
Tv4 play är den sämsta skiten jag sett. Dålig upplösning och när man vill byta match så startar sändningen om från början.. SKIT
Nu är det spikat att LFC byter bort LHCs logga. Istället blir det en vit lejoninna i profil enligt Corren. Loggan verkar inte vara 100% klar än men färgerna förblir röd vit blå och lejonet vitt.
- Redigerad
Lukkinen vit lejoninna
Väldigt förvånande och inte särskilt inkluderande kan jag tycka. Ett könlöst ickebinärt lejon-hen rimmar mer med LFC:s värdegrund, och det säger jag inte för att vara rolig (nåja), utan för att de har kommunicerat att oavsett vad du identifierar dig som så ska du vara välkommen i deras förening. Tycker personligen att det känns lite unket att då gå från ett maskulint och manligt lejon till en hyperfeminin och kvinnlig lejoninna. Nånstans så bör man ha i beaktande att det är 2023 och inte 1939-1945, värdegrunden spelar faktiskt roll och något man bör efterleva. Eller övertänker jag?
Bara damlaget kvar nu då att byta logga. (Eller ochså byter herrlaget och damlaget kan ha kvar nuvarande).
Bowmore Fast det är väl ändå samma förening? Varför skulle man ha olika då?
Bowmore Helt efterblivet.
Jag menar att man borde göra damlaget till en egen förening. Tror man skulle ha mycket att vinna på det för alla parter men det är ju min åsikt.
Kapten Duck Helt efterblivet
Vad är det som är helt efterblivet?
Bowmore Jag tror att det skulle bli tvärtom. Framförallt om man ser till sponsorer, många som skulle minska sin sponsring om det inte fanns både herr och damlag i samma förening
Det är förstås en risk, men skulle ju finnas möjligheter med en mera riktad sponsring dedikerat för det man vill om det vore två separata föreningar dam/herr. Behöver ju inte nödvändigtvis brytas loss helt utan kan ligga under samma “paraply” till en början innan man kan stå på egna ben. Skulle kunna stärka damlagets identitet och kanske attrahera nya sponsorer t.o.m. En egen logga vore ju en bra början tänker jag.
Nils Verkligen inte !!! Det vore en riktigt dålig väg att gå.
Dåligt väg att gå för vem? Jag är övertygad om att i framtiden så kommer damligan bestå av självständiga föreningar fristående från herrverksamheten. Det är dax att damerna stärker sin egen identitet och kommer ut ur skuggan från herrarna.