- Redigerad
Håller med i mycket av det du skriver. Men ska man vara pragmatisk så måste man nog inse att man aldrig kommer att frigöra damverksamheten från herrverksamheten, och då är det bättre att man ser till så att damverksamheten utvecklas på ett så ekonomiskt fördelaktigt sätt som möjligt. Hur det ska gå till vet jag faktiskt inte, men förhoppningsvis så har vi smarta grabbar och tjejer på kansliet som vet det.
Med det sagt så är jag inte en lika stor motståndare till vår flick- och damsatsning längre efter att ha fått insyn i hur BK Häcken jobbar. Nu är det förvisso en fotbollsklubb och damfotbollen är en enormt mycket större sport och ligger minst 10-15 år före damhockeyn samt har helt andra möjligheter att kunna utvecklas ekonomiskt och sportsligt. Men det är bättre att vi tar hand om damlaget idag så slipper vi i framtiden göra dyra satsningar likt det Frölunda gör nu, för det kommer bara bli dyrare och svårare att dra igång en damverksamhet ju längre man väntar.
Nu är det här endast spekulationer, men det skulle inte förvåna mig om Svenska hockeyförbundet i framtiden kommer ha som krav att lag i SHL måste ha ett motsvarande damlag eller flickverksamhet. I Premier League har den typen av frågor redan diskuterats och den där feministskiten sprider sig som apkoppor, som ni vet.