Intressant! Tack för infon av er, det här är något som gäckat mig i flera år och jag började nästan tro att jag bara drömt alltihop. Jag antar att det var något slags leasingavtal som slöts över en viss period från ligan, annars borde väl alla använda det i viss mån om man har det. Minns att jag tyckte det var rätt häftigt men ofta också alldeles för långdraget. En förfinad variant hade garanterat ökat underhållningsvärdet men det är såklart inget att prioritera med dagens ekonomi.

@Anonymous6 Det är ju lite dumt att första kategorin när man ska köpa biljett är bortasittplats och att välja antal biljetter på den. Är det bara för mig?

Nu är det ändrat! Vanlig sittplats är första kategorin överst nu

Metallica Ett bra försök, men som hymn missar vi målet precis igen. Ska det vara så jäkla svårt att få till?

Jämför med ”snart skiner Poseidon” eller varför inte Örebros ”Med tro i våra hjärtan” , Bajens ”Just idag är jag stark” , etc. ”Å vi e Aik” alla är kraftfulla och lätta att sjunga med i.

Det blir för krystat och producerat just för ändamålet. För helvete, Linköping kryllar väl av musiker! Ge mig lite själ!

Captain Jack är ok, men inte en hymn som en hall kan sjunga med i. Detta är ett bra försök men känns lite som stolpe ut som vanligt..

Liten titt framåt och i backspegeln när den värsta förbannelsen lagt sej efter gårdagens debacle mot MODO.. Förra året kom vi tolva med 5 poäng upp till 9:e plats. Timrå kom 5:a med lika många 3-poängsförluster som vi, nämligen 21. De tog dock 22 3-poängare mot våra 16, därav en meriterande 5:e plats. Om vi kan ta motsvarande 3 segrar till mot förra året och säkra en slutspelsplats kommer vi ändå att få däng runt 30 matcher. Vi har hittils fått stryk 1 match och har således runt 30 Golgatavandringar(ni som är tillräckligt gamla känner igen det uttrycket) kvar. Om bullens skribenter får råda har vi då sparkat i princip hela laget inkl tränarna flera gånger om förutom ett par av våra bästa spelare. Skriver detta i väntan på raggarhockeyns superfredag. Nu har jag varit gubbgrinig men icke desto mindre förväntar jag mej samma fina glöd i fortsättningen av säsongen av alla skribenter som de tre första matcherna. Keep up the good work!

MakeClubenGreatAgain I det stora hela så håller jag med dig. Det finns saker att ifrågasätta. Jakobsson har än sålänge inte bevisat så mycket och han har stått för en hel del tveksamma värvningar som Palmu, Matteau och nu även Leier.

Däremot Elie, Kreu och Aronsson räknar jag som väldigt bra värvningar. Dessa tre har presterat från första träningsmatchen och står väl någonstans för den typ av ishockey man vill spela. Det återstår att plocka in minst en vass ytterforward. Mitt omdöme kring Jakobsson står och faller lite på hur han hanterar den biten.

Metallica

Men var inte Östman skyldig till Martteau?

Östman som kan hockey så mycket, hur många ytterligare bottennapp till värvningar står han bakom?

HOCKEY Men var inte Östman skyldig till Martteau?

Tror du syftar på Maxwell här? Kan inte tänka mig att Östman hade mer input än någon annan på Matteau.

Metallica tveksamma värvningar som Palmu, Matteau

Hur mycket var Pajen och hur mycket var PJ där? Jag vet inte med den värvningen har ändå ett os av Pajen över sig eftersom han vid tillfället var PJ:s chef.

Det jag har hört är att PJ har ett stort förtroende bland partners. Ger ett mycket bra intryck. Det hade inte Pajen. Det handlar väldigt mycket om att bygga upp ett förtroende nu eftersom det är i botten sedan ett antal år tillbaka. Men även PJ måste ju till syvende och sist “walk the walk”. Vi har haft nog av “talk the talk”.

Jocke Tror du syftar på Maxwell här? Kan inte tänka mig att Östman hade mer input än någon annan på Matteau.

Mm, jag är osäker. Fick för mig att det var Matteau, Gibbons och Maxwell men kan som sagt ha fel.

Edit: googlat osv nu. Vad jag kan hitta i termer av kommentarer från Östman så var Matteautypen beställd av densamme men hittar inget som säger att han haft ögonen på just honom.

• [raderad]

Kommer inte avgöra om PJ är bra eller dålig förens han löser sista värvningen och resultatet av säsongen samt hur man hanterar Östmans roll om det går dåligt.

Vill se en värvning av 14:e forwarden och det är nu.

6 dagar senare

Hur fungerar detta med arenanamnet? Det verkar som att det är Cluben som säljer namnet till SAAB. Är det verkligen så? Känns konstigt att Cluben säljer namnet till en arena som man hyr från kommunen eller? Har jag missat något 😄

Bra! Skönt med nytt 3års avtal. Det rör sig om miljonbelopp som LHC får men kommenterar inga summor tyvärr uppger dom.

Jättesnabb fråga, och jag ber om ursäkt för dumheten, men om man köper supporterprylar på LHC shopen online, hur mycket tillfaller föreningen LHC?