alfie

Skillnaden i det här fallet är ju att det har ryktats om och spekulerats i att man tränar alldeles för dåligt i föreningen. När en spelare från HA kommer in och slaktar samtliga i Cluben så är det klart som förhudsspa att det ryktet får vatten på sin kvarn, oavsett om det är rimligt eller ej.

Lejon-Fantasten Varför var jag Oskön mot Alfie nu då?

Han trodde du var ironisk när du gav Alfie en komplimang.

Är det något mer ni behöver hjälp med i er relation så tveka inte på att fråga forats egna parterapeut. Det gäller alla. Jag finns tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan.

Kjeppkinesen Aha det var ju synd, det var jag dock inte, precis som du misstänkte Kjeppis <3 Jag tyckte bara det var roligt (på ett bra sätt) att Alfie levde sig in i det jag skrev kring “det kan du ta dig en funderade på”.. Menade inte och vara dryg där heller, men att Alfies gensvar blev “……Nu har jag tagit en funderare!” Tyckte jag var klockrent och skönt skrivet av Alfie, rentav roligt, och roligt för mig är alltid något positivt, det är bara trevligt och bra om man kan bjuda på sig själv dessutom. Likaså, så noterade jag att Alfie hade Jagr som profilbild, och jag gillar Jagr, och hade själv en affisch med Jagr på 90-talet.

HNez

Ja, gafflarna framme redan i april är nog lite väl tidigt, jag somnar om! Fridens liljor!

Lejon-Fantasten Har nog att göra med att du haft en ganska tråkig ton mot flera här inne, då blir din tydliga komplimang lätt att misstolka.

alfie Är det inte leenden i gymmet så är det en djurgårdskeps på en spelare som spelar i djurgården eller ett ”bevis” på att vi tränar dåligt för att en stor kille är stark.

Nu behöver bara någon börja dreva om att de såg hur Fantenberg satt och tryckte en kebabtallrik på Hakepi eller att Ljungh sänkte en bärs på Ågatan i vårsolen istället för att jogga 20 varv runt Stångån.

Slump eller inte, senaste avsnittet femtefemman #227 pratar om just fysmonster i SHL. Rekommenderar alla att lyssna 12:18 till typ 14:00.

Fanten vad är ens tanken med bänkpress som fysiskt test? Ska de bli bra hockeyspelare eller maskiner i gymmet

HNez CMJ handlar även om explosivitet

Bänkpress o tunga benböj hör till den gamla skolan, cccp med mera. Har gymmat på samma gym som bl.a. bratt, rakell osv kör sommarfysen på. Har nog av de minst 10 ggr jag sett dem aldrig sett dem med mer än 20 kilo på sig. Det handlar idag mycket mer om funktionell träning som ger explosivitet, rörlighet, uthållighet, spänst, bygga upp småmuskler och smidighet framför gigantiska lårmuskler eller bröst.

Vinhandlarn exakt så, och därav är frågan varför vi har en fystränare på elitnivå som kör gamla skolan när idrottsvetenskapen om biomekanik, anatomi etc utvecklas hela tiden. Bänkpress är en enledsövning som egentligen bara utvecklar främre deltoideus och pecsen. Jag är högst kritisk till att Sebastian Karlsson är vår fystränare. Har han en gedigen utbildning eller räcker det med att ha varit spelare på högsta nivå till ett jobb i LHC, ja tydligen.

JakeC räcker det med att ha varit spelare på högsta nivå till ett jobb i LHC, ja tydligen.

Generellt sett har det ju räckt väldigt långt….

utifrån Sebbes linkedin har han ingen utbildning alls inom träning och hälsa, och utrycker till och med att han söker andra jobb..?

Vinhandlarn Ofan! Kan det vara så att.. Det är en annan fystränare-/spelarutvecklare på väg in då kanske?

Vinhandlarn Läser han Bullen eller? Han “jobbsök” togs bort just nu. 🙂 Antagligen var det något han lade till när han slutade lira och glömde uppdatera. När reggade sig @storfiskarn34 ? 😛 Nu snackar vi Silly.

Edit: Nej, jobbsöket är kvar. Blev väl något knas med sidan på linkedin. Synd. 😃

Saxat från denna artikel daterad 21-04-16

“Sebastian har under det senaste året börjat utbilda sig inom fysiologi och kommer fortsätta att göra så, parallellt med jobbet i LHC:s fysteam.”

Så kan ni släppa diskussionen om han har utbildning eller ej.

Här inne verkar alla vara experter på alla områden, Undrar hur mänga som hållit i en klubba och spelat på nivå värt namnet. Fysiologer och bankdirektörer samt ekonomichefer är det ju gott om. Sebbe är kass och Lindroth medelmåtta samt all övrig kritik mot spelare o ledare visar egentligen hur dåligt de flesta är i sin bedömning av prestationer och vad som krävs för eliten i Bullen.