Landskamp i Saaben på onsdag tydligen. Hur tänkte man där? Noll intresse och inga Clubenspelare eller ens med anknytning till Cluben på nåt sätt. Såna här landskamper brukar ju förläggas till småhallar där det sällan eller aldrig bjuds på elithockey, typ Västerås etc. Hur ska det gå att sälja in här och vem står för kalaset? Förutspår en riktigt usel publiksiffra trots billiga biljetter.

Hoppas inte detta kostar Cluben pengar…

alfie Landskampen i morgon ser ut att bli en ganska bra publiktillställning, sittplatserna börjar ta slut och vi räknar med en siffra på 6000+, så ekonomiskt är det en vinstaffär för oss. Tre Kronor får komma ut och visa upp sig i landet och vi tjänar deg på det, win-win i det här läget.

gustafdouhan Åh fan! Min killgissning som slog fel då 🙂 Trodde inte att den typen av evenemang skulle locka gemene man, men jag är kanske biased eftersom jag själv är totalt ointresserad 🙂

Annat var det när det begav sig. På den tiden skulle förbundet ha betalt för att lägga ut matcher, har för mig en halv mille eller något sådant, Floppade totalt och Helber satte kaffet i luftstrupen vill jag minnas..

Tittar nästan aldrig på Tre Kronor i dessa Kalle Anka-turneringar. Man borde göra om hela Euro Hockey Tour och spela matcher som verkligen gäller någonting. Ta efter UEFA och deras Nations league.

I vanliga fall bryr jag mig inte heller om dessa matcher. I just denna ska dock storgrabben spela match i periodpausen som målis och då tänker jag verkligen vara på plats (med resten av familjen) och heja på. Ett stort ögonblick för en stolt far och en oerhört peppad hockeypöjk.

Lukkinen

Stort! Män gör ju män! Och det känns tryggt att vi har en framtida målvaktsstjärna på väg. Jag behöver väl inte ens fråga om du drillar honom dygnet runt med visselpipa och husmanskost?

alfie

Som jag förstått det går ALL vårdpersonal gratis. För några dagar sedan hade nästan 2000 st vårdpersonal hämtat ut sina biljetter. Hoppas att de även dyker upp! Gratisbiljetter är ju alltid vanskligt.

Dock helt rätt av LHC. Fin gest mot vårdpersonalen som slitit / sliter under pandemin och det är även en bransch som är ganska starkt kvinnodominerad = går inte på hockey i vanliga fall i lika stor utsträckning som män. Några kanske får upp ögonen och fattar att det är jäkla trevligt att tuta ner till Saaben, käka lite och dricka några öl i stora baren och kolla livehockey. Ungefär så lät resonemanget på mötet i måndags.

Men din killgissning hade nog varit mindre fel om inte en stor andel av biljetterna varit gratis.

Hockeytröjan Hmm, ja det kan ju förklara en del.

Personligen skiter jag lite i om det kommer 50 pers eller 8000, vill bara inte att Cluben ska göra en dålig ekonomisk affär. Går man plus på detta - skitbra! 👍

Hockeytröjan Varför kommunicerar man inte det här tydligare? En enorm PR för LHC. Och kanske Matematikern får lite olja på sina vågor? ;-)

alfie förstår inte varför man inte skulle gå plus på detta evenemang 🙄

Humor ändå! När Sverige äntrade isen spelades Rammstein - Deutchland i SAABen 🤪

Härenstam tippar på att det är ca 7.500 personer i SAAB ikväll. På vilket sätt genererar detta pengar till LHC, kioskerna?

sopalb vad menar du? Tror du inte det finns kostnader kring matcharrangemang?

Inte ens när man är på landskamp så slipper man humpa humpa täterääää 😂😂😂

Om nu 2000 biljetter delats ut till vårdpersonalen i regionen (helt rätt enl. mig!), återstår ju 5500 som pröjsat. Ungefär som en bra SHL-match med LHC. Lägg därtill att vårdpersonalen inte konsumerar popcorn, godis, hamburgare, öl, läsk m.m. gratis. Och kanske blir sugna på att se en LHC-match framöver? Och kanske skapar lite goodwill för LHC?

Att gnälla på det känns lite… sådär.

alfie jo absolut men jag tror att man går med överskott ändå🙄