Kjeppkinesen Underhållningsvärdet mellan herrlaget och damlaget har vi aldrig diskuterat så håll dig till sakfrågan. Att du tycker att damhockey är pisstråkig bryr jag mig inte ett skit om.

exile82 Ah så “tungan på vågen” har alltså, sedan LHC introducerade damlaget i föreningen, handlat om playin-platsen…

bloodandashes

Jag har egentligen inget mer att tillägga, tror min poäng i mina tidigare inlägg gick fram. Agree to disagree.

bloodandashes

Misstänker att Exile82 vill få fram att tungan på vågen oaktat säsong är den där sista exeleringen, 1-2 placeringar oavsett vart man befinner sig. Jag köper det resonemanget.

Gällande LHC’s dam vara eller icke vara som inkluderat i LHC’s organisation och inte en “bisyssla” så spelar det inte mycket roll vad vi tycker. Den dagen som LHC skapar separata kanaler för att tydligt sära på herrlaget och damlaget kan vi säga hejdå till stora sponsorpengar. Topp 5 största sponsorer kommer säga hejdå, lycka till utan oss.

Det ser inte ut så i Frölunda, Skellefteå eller Växjö. Hittills. Jag har inga problem med att de inkluderas fullt ut under paraplyt, då det ger oss mer extra sponsorintäkter än dessa 2 miljoner om året som diskuteras.

Slottsvakten

Om det verkligen är så som du beskriver så är det antagligen bara att gilla läget. Jag förstår ju att det är orimligt i nuvarande samhällsklimat att man avbryter damsatsningen för ekonomisk vinning. Jag är bara retroaktivt förbannad över att man gav vika för fjolleriet och satte sig i denna tveksamma situation från början.

Kjeppkinesen Jag är bara retroaktivt förbannad över att man gav vika för fjolleriet och satte sig i situationen från början.

Övertygad om att det är kommunens påhitt. Något Cloetta Center hade förmodligen inte blivit av om LHC inte gått med på deras ultimatum om damsatsning.

bloodandashes men jävlar vad det ska tolkas in och vridas och vändas och tas ur sitt sammanhang?!
        Men jag ska hjälpa dig, i den position Linköpings herrlag befinner sig i just nu, där vi för tredje året i rad missar playinplats med några få enstaka poäng, så skulle 2 miljoner till på en spetsforward (uppgradera en hygglig forward till en bättre) kunna vara skillnaden mellan ingenmansland och playin.
        Jag har INTE sagt att man ska lägga ner damverksamheten, det var en hypotetisk tankeövning.
        Ska jag utveckla mer?

Slottsvakten Misstänker att Exile82 vill få fram att tungan på vågen oaktat säsong är den där sista exeleringen, 1-2 placeringar oavsett vart man befinner sig. Jag köper det resonemanget.

Gud hör bön, som man säger i nåt lag i hockeyallsvenskan…tack Slottsvakten

MrWikozz
        Är rätt säker på att de har en social media manager, eller i alla fall nått liknande. Vi har inte det. Gustav är nån form av kommunikatör, men det är int direkt samma sak.

Kjeppkinesen oklart hur hans dagar ser ut. Det jag bedömer är vad som kommer ut av lhcs kommunikation vilket är ingenting som vanligt. Vi förtjänar mer.

Kjeppkinesen
          Tror han själv har sagt att han inte har så mycket tid pga av familj etc. Så det vi får är lite intervjuer på hemsidan, det där tafatta inför matchprogrammet på youtube, samt bilder från träning på Instagram. Tror inte han brinner får sitt jobb på samma sätt som förr. Man bör ta in någon mer, någon som enbart sköter innehållet på sociala medier, någon kreativ typ. Det går att göra rätt mycket på t.ex. Instagram för att få föreningen att synas mer. Över lag kanske det skulle in nån i föreningen med lite bättre PR-tänk, hashtaggen #stadenslag är inte tillräckligt för att skapa intresse.

PuckOut
            Så är det, men antagligen inte en speciellt stor tjänst. Har för mig att han sagt att han gått ner i tid. Och när han började så gick det nog åt rätt mycket fritid till arbete också, nu gör det nog inte det.

Barry_Carlisle helt rätt! In med nytt, färskt blod som brinner på riktigt inte bara för LHC utan för att göra ett riktigt bra jobb. Det är som alltid inte bra sitta för länge på samma position med samma uppgifter i ett jobb.

Det finns gott om kompetens på marknaden för kommunikation. Prova något nytt med någon som inte måste stå i centrum själv. Det är ledare och spelare jag är intresserad av. Sen tycker jag att andra utmaningar finns inom kommunikationen som kommunikationsansvarig/presschef ej råder över.

4 dagar senare

Helt OT om Vaccin mot C-19

Regionen har nu öppnat upp en väntelista för personer i åldern 50-59 som kan infinna sig med 60 minuters varsel på någon vaccincentral.

Man anmäler sig till listan på 1177/vaccination mot Covid-19/hur bokar man tid

Bara ett tips! Åter till hockeyn 😂

Jocke Från youtube-kanalen Post2post

Oh, titta finn ett fel i den bilden “SHL Jersey Concepts” som i fem myror är fler än fyra elefanter.
              #toosoon?naaaaaah