Himmelfarb missar tydligen matchen... mindre bra nyheter.
Match: SAIK - LHC, 20/11 kl 19:00
12 skott, 5 på mål och 7 utanför, och 1 mål i PP efter 06.19 till SAIK.
LHC kommer inte ha en jävla chans denna match.
HAHAHA Brandlarmet går :mrgreen:
BTW: tycker LHC gör det bra i första perioden...
Brinner ladan ner?
Händer ju då och då när Cluben spelar i lapphelvetet att brandlarmet går. Marklund?
Brända hamburgare? :lol: :lol: :lol:
Iskalla 38 sekunder iaf då vi var rejält nere i brygga, men nu är dem igång igen hoppas dem håller ladan levande ett tag till :lol:
För helvete Andersson! Först vilse i pannkakan på 2:an, sen otät på 3:an. Det håller inte!
Så fantastiskt jävla dåligt! I en sån här match kan man inte ha en halvdan målvakt. Och halvdant är precis vad det är av AA vid 2-1. Där är han ju helt fel i position. Trean är en jättetavla. Andersson har gjort några riktigt bra matcher. Men tavlorna och slarvet är för många. Det sprider osäkerhet i försvarsspelet. Så nej, jag är inte impad av AA's totala insats så här långt.
Samtidigt är det ett jätteproblem det i princip bara är våra förstaline som har ett bra anfallsspel. Laget är för tunnt. Det är bara att hoppas att Goren och Zacke kan ändra på det.
Som natt och dag i underhållningsvärde om man jämför med matchen mot Luleå. Puckarna går in lite för lätt bakom Andersson och ska vi ta några poäng måste han stänga igen butiken nu. Calle, vilken kung han är! Jesper Petterson imponerar mer och mer. Riktigt duktig!
Skellefteå spelar riktigt bra också bör tilläggas. Måste ligga tätare på Bud Holloway, han kan inte få åka genom hela zonen ostört. Bedrövligt byte vid 3-1 målet.
Jojo, det är AA fel att LHC bara ha en producerande kedja.
Det är också AA fel att LHC bara skjutit 11 skott på mål och 6 utanför efter 2 perioder.
Inte konstigt att SAIK gör mål. Dom har skjutit 24 skott på mål och 29 utanför mål.
Skotten totalt då efter 2 perioder.
LHC 17
SAIK 53!!!!
Nej, förlåt. Det är klart det inte är AA's fel att han fokuserar på SAIK-spelaren istället för att stänga igen målet vid 2-1. Och han kan ju inte rå för att han inte stänger femte hålet vid 3-1. Det blir ju mycket lättare att lyfta upp spelet med en otät målvakt när matcherna blir motiga.
Jag skyller inte på AA, men jag tycker inte han håller en tillräckligt jämn och bra nivå.
Håller med Köttet. Idag har han inte gjort några idioträdningar samtidigt som han inte heller är superstabil. Utan en målvakt på topp spöar man knappast Saik i deras hall. Speciellt Inte i den form de är i.
Att de har puck och för spelet förväntar jag mig. Gläder mig åt att vi är starka på andrapuckarna i egen zon framför mål och att vi har giftiga kontringar.
Du har ju redan sagt det... Mang får ta på sig fyran. Sjukt dåligt agerat av en så rutinerad back. Jag låter bli att kommentera att Andersson sitter ner för tidigt hela tiden. Det är väl inte hans fel.
Något som dock absolut inte kan lastas Andersson är spelet i pp. :-)
Hur långt kontrakt skrev man med AA?
Någon som räknat hur jäkla många gånger våra spelare åker omkull en match? Det finns ju fasen inte ett lag som är i närheten iallafall
Knappast ologiskt att vi förlorar borta mot SAIK med Engstrand, grillen, Himmelfarb, Goren och Zacke borta.
Chanserna fanns där, speciellt för Arla. Sen är det ju bara första kedjan som verkligen är ett hot. Weinis kedja kan sticka upp ca 3 gånger per match annars är det ju på tok för dåligt. Skillnaden mellan i år och förra säsongen är första kedjan. Utan dem skulle vi va på samma ruta som ifjol om inte på en sämre ruta. Cluben verkar vara goren/zacke desperata just nu, in med dem snabbast möjligt.
i övrigt, dags för Högberg i nästa match eller?
Fascinerande hur hästenjäveln Jimmie Ericsson varje match blir helt sjukt dödligt skadad för att sedan vara överlägset piggast av alla på isen i bytet efteråt. Känns som ett moment som återkommer varje jävla match mot SAIK.
För övrigt gillar jag inte hur laget har på tok för stor respekt för Skellefteå och gör sig löjliga i vördnad för motståndet istället för att i större utsträckning spela sitt eget spel. Vidare gillar jag inte hur AA gör sig helt chanslös på för många avslut hela tiden. Längtar efter Engstrand, Goren och Zacke. Nog kan laget lyfta ett par snäpp med dom i uppställningen om de kommer in bra?