Weinhandl som skarpskytt i PP tillsammans med en jävligt långsam (ointresserad) och ej igenkännbar Mange som jag personligen tycker är på isen på tok för mkt, och numera är på gränsen till den back jag tycker gör sämst ifrån sig i många lägen! Förstår inte hur han kan matchas så benhårt!
Sen säga vad man vill om våran 1:a-femma - De Levererar gång på gång!
MEN i PP funkar det inte, då vi aldrig har någon framför mål som stör för backskott (på back har vi kanske seriens målfarligaste spelare därtill som aldrig får skjuta med trafik framför målvakt).
Frusterad framförallt över hur Mange för minut efter minut tillägnad i PP, när karln knappt sätter en pass rätt idag.. Tycker ofta det hamnar bakom spelaren i uppspelen, samtidigt som att karln aldrig får för sig att slå en icing utan duttar, vilket ofta leder till ytterligare lägen för motståndarna!
Kasnke är jag färgad men vid ett av målen, kanske var det Lindströms, så får Bäckman på hårt i sargen för att sedan jaga in igen medans det ser ut som Mange står och väntar på något...
Den enda kaptenen som faktiskt spelar bra är Hävelid, då Sebbe trots att han sliter som ett djur inte får ut mkt alls! Dessutom ramlar #12 alltid i vart och vartannat byte, så jag undrar om han behöver slipa grillorna...
Hultström med begränsad speltid 2 mål?
Mange med extremt mkt PP-tid, 0 mål??
Kanske inte en rättvis jämförelse, men framåt vårkanten om Roger vågar ge våra yngre spelare chansen så undrar jag om det inte är Hultström, Grillfors och Bäckman som spelar i avgörande lägen om det fortsätter så här!
Jesper Pettersson LHC stora utropstecken! 18 år, och snart ordinarie?
Folk trodde (och tror fortfarande) på Nielsen i år, men det är Jesper som kommer underifrån medans förra årets ungtuppar på backen snart är ledande spelare! 🙂
Vrana ser jävligt spelsugen ut och jag hade inte blitt ledsen om man hade fått drömma om någon match där han matchas med Goren och Weinhandl! 🙂
I slutet av matchen var han den enda som stod upp i båset trots att Melin gått ner på folk! Killen vill! LÅT HAN! 🙂