Hotspurs vet iallafall det här.
En av dom på marknad är ju i princip endast anställd för att denne har koppling till en person inom A-laget. Senare anställdes denna persons ”bästavän”.
Dom här två har dragit in otroligt dåligt med sponsorer. För att göra en jämförelse så drog Fredrik Johnsson som är marknadschef (?) in mer ensam än dom två ihop 🙂
Har man sånna personer anställda är det inte konstigt att vi inte får nya sponsorer…
Man har även varit riktigt dåliga på att förnya och öka sponsring från befintliga sponsorer (det gäller hela marknad). Säg att en sponsor har ”silver nivå” då frågas ofta bara om man vill förlänga befintligt, inte att man försöker sälja in att höjer ni till ”guld” får ni det här & det här också.
Man har varit oerhört bekväma.
En bekant berättade att dom endast fått mail skickade ifall hans företag vill sponsra, man har inte ens bemödat sig att ringa och skapa en personlig kontakt.
Jag hoppas att CJS jobbar med det här & får bukt med det för annars kommer kan man inte ”gnälla” om låga intäkter på sponsring.