Kjeppkinesen Är det några som har inskränkt yttrande- och åsiktsfriheten för vanliga svenskar så är det svenska mainstreamjournalister. Sättet de systematiskt ljuger, förtalar, gaslightar och tystar svenskarna är en av flera anledningar till varför de ska sitta bakom lås och bom och ruttna bort! Kan börja med Lindberg på Aftonbladet och så tar vi hela DN-mafian direkt efter.

Åfan, så det är sant som Trump säger alltså!

Nu får vi hålla oss till LHC så inte Lukkinen får ännu en söndagsstek förstörd 😂.

Håller med om att det skrivs mycket lågkvalitativt på inzoomad nivå. Men jag väljer att inte bli stött av det och jag skulle också bli ledsen om journalisterna slutade skriva om andra lag.

HOCKEY Men jag väljer att inte bli stött av det

Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades. Att bry sig om vad media skriver är lika mycket bortkastad tid som att bry sig om väder, vind och vad Trump håller på med. Bättre lägga tiden på annat. Bra där Hockey, 1-0 till dig idag

HOCKEY Åfan, så det är sant som Trump säger alltså!

Ja, hans kritik av medierna är fullt rimlig och sann.

HOCKEY Håller med om att det skrivs mycket lågkvalitativt på inzoomad nivå. Men jag väljer att inte bli stött av det och jag skulle också bli ledsen om journalisterna slutade skriva om andra lag.

Handlar inte om att man blir ledsen över att det skrivs lite om LHC eller att vi inte får tillräckligt mycket uppmärksamhet. Kritiken jag ger är att de är dåligt pålästa överlag när de väl avhandlar oss. Jag kan inte avgöra hur insatta de är när det kommer till andra lag, men jag antar att de är lika dåligt pålästa när det kommer till klubbar som Timrå, Örebro och Malmö.

Det är ju likadant när de ska kommentera oss. Kan man inte uttala namnen rätt på flertalet spelare så kan man ju inte ens ha sett en enda match med oss tidigare. Helt sjukt låg nivå faktiskt.

En av Sveriges ledande hockeyjournalister tror dessutom att Patrick Russell bara pratar engelska efter 12 år i ligan. Kom igen!!!

PersonligaPersson Att bry sig om vad media skriver är lika mycket bortkastad tid som att bry sig om väder, vin

Bra att du har kommit till insikten att det är totalt bortkastad tid att läsa, och jag citerar dig: “SVT, SR, sen lite DN, Aftonbladet och Expressen.” Finns inget som provocerar mig mer än folk som tar stolthet i att de får sin världsbild från Aftonbladet, Expressen, Public Service och DN.

1-1 Kinesen. Sen avgjorde jag på övertid med ett stenhårt slagskott i krysset och alla jublade.

HOCKEY Nu får vi hålla oss till LHC så inte Lukkinen får ännu en söndagsstek förstörd 😂.

Fantastiskt för honom att öppna telen och återigen se att det är dags att rensa. Att han orkar 😃

Anonymous6 Fantastiskt för honom att öppna telen och återigen se att det är dags att rensa. Att han orkar 😃

Står ingenstans i reglerna att man inte får kritisera journalister eller svenska medier. Läste reglerna innan jag svarade på Hockeys kommentar. (givetvis lögn, regler är för töntar)

Min kritik har i allra högsta grad med LHC och svensk hockey att göra. Så finns inget att rensa.

Nähäpp. Ingen som ville tjafsa ikväll? Får väl självbefläcka resten av kvällen istället…

@Lokalpatrioten Kom tillbaka!

Anonymous6 Fantastiskt för honom att öppna telen och återigen se att det är dags att rensa. Att han orkar 😃

Vad är det han ska rensa? Hur journalister och “experter” rapporterar och kommenterar LHC och hockey i allmänhet är väl en del av ämnet och helt rimligt att diskutera.

Jag är helt enig med Kjeppis här. Många brister i sin research om ämnet de ska skriva om och det känns som att faktafel är vanligare idag. Har journalisthögskolan sänkt kraven för att komma in?

Lugna sig lite nu. Var uppenbart otydlig, självklart får man kritisera journalister och det är det ett diskussionsforum så diskussion är väl välkommet.

Menade mer generellt: hade aldrig pallat att vara lukkinen NÄR det spårar, inte att att det spårat nu. Sorry boys!

Anonymous6

Till ditt försvar så redigerade jag bort det som eventuellt kunde anspela på svensk inrikespolitik.

Anonymous6 NÄR det spårar,

Bästa tiden på forat är det när det spårar. Det är de kvällarna vi kommer minnas när vi ligger på dödsbädden.

Kjeppkinesen Bästa tiden på forat är det när det spårar

Älskar det! Snart är det dags för försäsongsmatch igen 😃

Kjeppkinesen Det är de kvällarna vi kommer minnas när vi ligger på dödsbädden.

Man minns alltid de goda stunderna som man har haft i livets här., vilken lycka man känt när man riktigt mått gott.

Men skiten har man lämnat bakom sig i samma sekund det hände, förr vem orkar vara nostalgisk över skit i forntiden.

Lejon-Fantasten Tack för att du länkade denna fina intervju med den ödmjuke Fantenberg, det var gott att läsa dessa positiva rader med dessa herrar.

ananas Innan hade jag inte varit så imponerad av nyförvärven, spelare son Nick Shore och Rasmus Rissanen är ansvarstagande ledare men har också haft en del problem spelmässigt emellanåt i sina tidigare klubbar.

• Mattias Karlsson

den har kommentaren var lite spännande, har dom haft problem spelmässigt med sina tidigare klubbar?

Shore var väl en av dom bättre i HV & rissanen typ shls bästa defensiva back?

LaumannBingo den har kommentaren var lite spännande, har dom haft problem spelmässigt med sina tidigare klubbar?

Shore var väl en av dom bättre i HV & rissanen typ shls bästa defensiva back?

Rissanen var dålig hans första år i Örebro, men det var sex år sen. Shore hade ett lite tyngre kval men totalt överlägsen i HV tidigare på säsongen. Kanske att han bedömer Rissanens prestationer i Örebro utifrån Shores insatser i kvalet för HV? Inget förvånar mig längre.