Kjeppkinesen

Viktig poäng. Känner en person som har ett stort företag i Linköping men den jäveln håller på Brynäs så är ju otänkbart att ge Cluben några pengar i hans ögon.

Då finns det verkligen ett jobb att göra och kunna satsa ännu mer trots att vi redan ligger i toppen av löneligan

jg Det är precis som det har varit. Bekvämlighet inom LHCs organisationen. Vi måste absolut höja oss som Stålhammar säger. Vilket det jag tror att det kommer göra förr eller senare.

Cluben slog sig ju för bröstet en gång i tiden då man tvärtemot nu låg i toppen av sponsringsligan. Då blev man mätt och belåten och missade att alla andra klubbar la ner motsvarande jobb och sprang om medan vi satt och trodde vi kunde leva på gamla meriter. Samma visa som på många andra fronter, när man uppnått nåt bra så blir man bekväm och struntar i att följa utvecklingen och hänga med.

Kjeppkinesen Dels det. Men att halva Linköping hatar Cluben och hellre lägger sina pengar på Brynäs-, Leksand- och Färjestad-halsdukar gör nog också sitt.

Helt klart. Tittar du dessutom på t ex Färjestad så har de hela regionen bakom sig. LHC har väl inte i närheten lika många fans i hålorna runt om staden som SAIK, Leksand, Färjestad, etc.

LHC:s största konkurrent om sponsorer är väl IFK Norrköping, ett lag som gick upp i Allsvenskan och lyckades bli ganska framgångsrika ungefär samtidigt som LHC började dippa. Jag gissar att kombinationen av det och den allmänna inkompetens som vad det verkar var förhärskande i LHC efter att Hemlin och kompani lämnade kostat Cluben rätt många miljoner.

Gud Jag gissar att kombinationen av det och den allmänna inkompetens som vad det verkar var förhärskande i LHC efter att Hemlin och kompani lämnade kostat Cluben rätt många miljoner.

Ja den allmänna inkompetensen som rådde när fel folk värvades in till föreningen var nästan döden för föreningen. Men det var då och nu är nu så vi ska titta framåt mot en ljusare framtid, nu har vi ju en Stålhammar och en Jakobsson som har ett driv att ta föreningen framåt. Så nu lever liket igen och vi har börjat en resa mot en ny gyllne tidsålder.

Fredde

Enda intressanta är slutkommentaren:

KOMMENTAR

Respekten för det här laget gick upp ordentligt förra säsongen. Från att det var ett lag man ständigt trodde på bottenkamp för, till att man faktiskt lyfte sig rejält och blev topp sex i tabellen.

Nu försvinner Högberg och då kanske det inte är helt rimligt att tro att man ska vara topp sex igen, men det är ett lag med mycket kontinuitet och spetskompetens, så mittenlag, så här på förhand är inte alls orimligt.

Fredde

Expressen lyckades ju få med Jonathan Myrenberg, till skillnad från Aftonbladet, men varför är inte F. Wagner en del av deras trupper? Han har väl ett rookiekontrakt med LHC över nästa säsong (dvs inte kontraktslös ”i Europa”), men var nog visserligen utlånad hit från Jets föregående säsong. Men jag har inte hört något annat än att LHC räknar med Wagner nästa säsong också. Han finns t.ex. listad i truppen på LHC:s hemsida, och därför är det konstigt att han inte finns med i denna typen av genomgångar från kvällstidningarna. Eller missar jag något?

ananas

Helt klart är det väl inte? Artikel från Corren i maj:

Upplägget för Fabian Wagners sommar ser ut som förra året. Sommarfys med LHC och camp hos Winnipeg i juli. Eftersom både NHL- och AHL-laget är i slutspel så dröjer kontakten mellan Wagner och Winnipeg tills att det är klart.

– Det är det jag vet just nu, att jag kommer dra över på development camp, säger Fabian Wagner som skrev ett rookiekontrakt med Winnipeg förra sommaren.

Huruvida det blir ytterligare en säsong med LHC i SHL, eller en flytt till Winnipegs organisation och AHL-lag, är inte bestämt än. 

– Spikat är det väl inte. Jag vet inte vad Winnipeg har för planer, men just nu är jag här med LHC på sommarfysen. Jag har ett år kvar på kontraktet med LHC, så vi får se vad Winnipeg säger. Jag tror vi kommer komma till ett bra beslut. 

Vad vill du själv, till hösten?

– Jag har inte tänkt på det så mycket just nu, om framtiden. Jag försöker vara lite här och nu. Jag försöker fokusera på sommarfysen och vet vad jag behöver jobba med. Jag behöver lägga på mig, oavsett om jag spelar i LHC eller i AHL. Förbereda mig på bästa sätt, säger Fabian Wagner. 

Kjeppkinesen Ser fräsch ut! Gött att han redan har tagit det vita lejonet till sitt hjärta. Raaawr!

Jag känner bara positivt känslor över Heljanko, jag tror nog att han kommer bli en ny vinstgivande målvakt. Han verkar helt rätt man att ta över efter Högga, vilket gör att vi även i år kommer att ha ett riktigt bra målvaktspar med Heljanko och Myrenberg. Med den här värvningen av Heljanko så vet jag att det kommer att lyckas även denna säsong.

PuckOut Glöm inte att vi slog Tallboda på straffar också. Hade vi gjort det om inte Heljanko var signad? Skulle inte tro det. Osar av att hans vinnarmentalitet redan smittat av sig, så där har PJ gjort ett gott jobb.

PuckOut Det baserar du på en målad hjälm?

Nä självklart inte, hur kan du tro det? Har du inte varit med nu på våren när vi har talat om Heljanko, eller försöker du bara vara lustig på min bekostnad.

Jag har varit med hela våren när vi diskuterat Högberg/Heljanko, min take away från det var att PJ snabbt lyckades plocka in det som på pappret var bästa möjliga lösningen, men ingen vet hur väl han kommer fylla Höggas skor (läs skridskor). Han kommer sannolikt vara bra, men han håller troligtvis inte Höggas nivå, men vi vet inte, därför är det dumt att måla upp en finne som mästarnålvakt när han knappt spelat utomlands.