Bara för PJ att hosta upp ett nytt 3-årskontrakt utan out… Over and out!
LHC i media
Nils vem vet, att han är nöjd och belåten här idag betyder ju inte att han kan bli än mer nöjd och belåten nere i Schweiz. Landet är fantastiskt fint, nära till allt i central och Sydeuropa och bra mycket mer katching i plånboken i ett yrke med relativt kort verksam period. Jag vill precis som alla andra att han blir kvar givetvis, men objektivt sett ser jag att det finns alltför många parametrar som talar för att han drar. Jag skulle inte klandra honom.
Sillen Jag går bara till intervjuerna med Rattie, där han påtalade att han trivs i Linköping och har det gott hr med sin fru. Sedan har han ju sagt att han vill vinna en eller ett par guld med LHC. Från min ståndpunkt så kännes det 100 att han blir kvar i laget även nästa säsong. Rattie mår faktiskt riktigt gott nu för tiden och han bejakar att han har kommit rätt här i Linköping, så jag tror inte att han kommer att dra till hösten.
Nils Det som talar för att Rattie skulle stanna kvar i LHC är som du skriver att han trivs i föreningen, vill bo här, pratar mycket om att vinna saker med laget osv. Men man får vara ödmjuk inför att lagen i Schweiz kommer och viftar med betydligt fetare sedelbuntar. Han har typ två bra kontrakt kvar i karriären så det vore inte konstigt om han tyvärr nappar på något mer lukrativt erbjudande.
Har också sett Ratties intervjuer. Det låter väldigt lovande och han gillar skarpt här i Linköping. Men ändå kan allt hända. Vi ska nog inte sitta lugnt i båten på ett tag tills det blir bekräftat 100% han blir kvar.
Oavsett var Rattie säger i intervjuer så finns inga garantier i denna sjuka branch… Det enda PJ kan göra är att lägga upp ett nytt 3-årskontrakt utan klausuler, då får vi svaret hur gärna Rattie vill vara kvar i Stora Stolta…
Kallzon men om någon kastar en pengapåse på honom så drar han ju direkt.
Ja, så funkar de flesta människor i dagens värld. Vore konstigt om Rattie inte fungerade likadant. När pengarna ligger på bordet är det inte många som kan gå ifrån dom oavsett tidigare argument eller värderingar.
- Redigerad
Fast det skiljer sig ju mycket mellan spelarna också. Rattie har ingen som helst koppling till Linköping och har inga barn. Så det är lättare för honom att jaga pengar. Högberg exempelvis har två barn och har Linköping som sitt “hem” med allt vad det innebär utanför isen. Då krävs det betydligt mer pengar/äventyr för att han ska lämna
- Redigerad
Absolut. Hjärta och trygghet är två saker som fortfarande kan klå guld
- Redigerad
Mycket FBK men även lite snack om Cluben
Sillyrummet med Johan Svensson: ✓ Klar för Schweiz ✓ Blir kvar ✓ Är ute på marknaden (expressen.se)
Någon som vet vad de skriver om Rattie?
Inte konstigt att T-Rat uppvaktas av klubbar i . Förhoppningsvis trivs han mycket bra här och tycker att löneskillnaden inte är stor nog. Annars lyfter jag på hatten och tackar för den här tiden vi haft ihop. Starkast minne är mot HV när han gör hattrick och hyschar bortastå. Hud: gås.
Intressant lyssning! Gereon verkar vara en riktigt härlig människa. PJ går också från klarhet till klarhet.