alfie Baserar det egentligen enbart på värvningarna i sig, snarare än hur Leier är som spelare. Har knappt sett honom spela och även om jag hade följt honom i DEL/CHL så säger det inte så mycket om hans förmåga i SHL.

Däremot att Jakobsson faktiskt har haft koll på honom hela säsongen -22/23 och har hittat en på pappret spännande paketlösning med Elie samt Leier och deras historik med Rattie gillar jag.

Bara en magkänsla som sagt. Kan sluta med att han är Matteau 2.0 också.

LaumannBingo En anledning till att det inte kommer så mycket intervjuer/längre inslag är att spelarna/tränarna oftast inte är så sugna på att ställa upp utan tycker mest att det är en jobbig grej 🙃

Kan ändå förstå att man som spelare tycker det är tråkigt att ställa upp på intervjuer när man ständigt gör sina fans besvikna på isen.

LaumannBingo LHC har inte haft någon som helst marknadsplan kring media innan men det är något man börjat titta lite på nu…

Bra att man har insett problemet och att man tar tag i det.

Vet inte hur det brukar gå till men blev ändå lite förvånad av klippet LHC la ut när dom meddelade kaptenerna.

Att det var Jakobsson som meddelade och inte coacherna. Samt att det är Jakobsson som uttalat sig i pressmeddelandet och inte klas

• [raderad]

LHC har alltså valt namnet under numret igen. Var det inte en stor snackis det där att man inte skulle få ha så?

• Rob svarade på detta.

Rob

Löjlig regel. Om det är bäst ekonomiskt för klubbarna att ha spelarnamnet längst ner så låt dem ha det.

Hmnn så här stod det i corren idag.

Filip Bystedt hade annars en stor kväll i Plymouth. Centerlöftet, med nyskrivet kontrakt i San José men utlånad till USA under kommande säsong. Är det något jag missat eller är det någon som har tittat för djupt i flaskan som plitade ner dessa rader? Jag får i varje fall inte ihop det. Är det någon som han lånas ut till så är det väl till Cluben.

Kjeppkinesen Vet att en kritik Jakobsson fick i Färjestad var att han la sig i för mycket.

Var lite för mycket i omklädningsrummet och för nära laget istället för att övervaka ovanifrån

LaumannBingo

Oj, den kritiken har jag helt missat. Jakobsson känns betydligt mer involverad och ambitiös än tidigare sportchefer men det får inte övergå till ett kontrollerande beteende och en enmansshow för då riskerar det att skära sig mellan honom och Östman. Detta lär vi få återkomma till. Fortsättning följer.

Nu är det väl så att tränarna ska rätta sig efter sportchefen och inte tvärtom, jag kan förstå att det inte funkade så bra i Färjestad. men i Linköping vill vi väl ha en sportchef som styr med hela handen, det var väl därför vi värvade hit PJ.

Nils Nu är det väl så att tränarna ska rätta sig efter sportchefen och inte tvärtom, jag kan förstå att det inte funkade så bra i Färjestad. men i Linköping vill vi väl ha en sportchef som styr med hela handen, det var väl därför vi värvade hit PJ

Jag vill ha en Sportchef som äger sitt område, som gör det som förväntas av honom i sin roll. Generellt sett vill jag inte att han är inne och petar i detaljer i truppen.

Att tränarna uteslutande ska dansa efter sportchefens pipa är en farlig väg att gå!

• Nils svarade på detta.

exile82 Det är väl inte mening att de ska dansa efter hans pipa, men som ansvarig för värvningarna så måste han ha något att säga till om när han värvar efter en plan. Så sista orden måste sportchefen ha om det råder delade meningar om hu man utnyttjar spelarna på bästa sätt. Jag vill nog se sportchefen som en del av tränarstaben och inte som en person utanför det sportsliga när han har värvat klart.

Kjeppkinesen Vet att han i vevan där han fick lämna Färjestad varit nere och skällt i omklädningsrummet i paus ett par matcher där det gick tungt.

Visst bra att han ställer krav & sätter ner foten men det underminerar ju tränaren rätt ordentligt

LaumannBingo Vet att han i vevan där han fick lämna Färjestad varit nere och skällt i omklädningsrummet i paus ett par matcher där det gick tungt.

Nu när du säger det så tror jag nog att jag har hört talas om det eller så fick jag bara déjà vu av mitt föregående inlägg (svårt att avgöra en lördagskväll).

Hur som helst så är det där beteendet inget vidare just eftersom, precis som du säger, så underminerar det coachingstaben något fruktansvärt.

Förhoppningsvis så har den kritiken nått honom och att han tänker på det, men vibbarna efter lagkaptensutnämningen vittnar om det motsatta.

Att Jakobsson är den som kommunicerar förändringar i lagbygget är väl inget konstigt. Kan tycka att det är snudd på rimligt, oavsett om det rör sig om nyförvärv, spelare som fått foten eller i det här fallet förändringar kring kaptensrollerna.