Kjeppkinesen hans första spaning är “det har varit alldeles för bekvämt”, “för mycket dansband, det behöver bli mer rock n roll”. Fan, bra första intervju för VDn!

Snacka om att vara Noccos totala motsats. I alla fall i framtoning. Nu har vi ju blivit vana vid fint snack och liten verkstad så jag poppar ingen champagne. Men han verkar ha drivet och han har en bra bakgrund för att vara den som driver igenom det han pratar om. Säga vad man vill om det, men hockey är en produkt och det är underhållning, men det ska balanseras mot fansens krav på tradition och historia. Jag tror att han fattar det.

Vilken jäkla hjälte och vilket grymt bra första intryck! Honom hade man gärna jobbat med och återigen det är bara ett första intryck men fan va bra han verkar vara! Proffs, kravställande, verkar våga förändra, återkommer hela tiden till fansen

Ramlade nästan ur stolen när jag lyssnade på första intervjun med Carl-Johan Stålhammar. Otroligt uppfriskande. Gillade verkligen det här också:

”Det är nog inget lag i hela SHL som har så mycket fans där man är men inte utspritt. Det är liksom ingen i Hockeysverige som tycker om Linköping, där har vi en jäkla fördel skulle jag säga för ”no one likes us, we dont care” och det blir vår styrka.”

East Vilken jäkla hjälte och vilket grymt bra första intryck! Honom hade man gärna jobbat med och återigen det är bara ett första intryck men fan va bra han verkar vara! Proffs, kravställande, verkar våga förändra, återkommer hela tiden till fansen

Jag tycker att han dels checkar av alla boxar (driven, entreprenör) men även att han säger rätt saker, sånt som jag själv har saknat i föreningen! Sen är det så klart att snacka går och det ska levereras också, som Jocke är inne på. Men magkänslan jag får när jag har honom är att han kommer att driva på, jag får känslan att det är en sån person.

Dessutom plus i kanten att han inte levererar en treårsplan eller SM-guld 2026, utan att se till att vara kandidater varje år är viktigare än att lova guld ett visst årtal.

Anonymous5 Snacket om att inte anställa någon som brinner för LHC och att driva det som vilket företag som helst hade totalt missat sådana aspekter.

Jocke ÄNTLIGEN!!! Menar han vad han säger, lyckas han få igenom sina visioner och få med sig alla trötta, feta katter så går vi en strålande framtid till mötes.

Äntligen en företrädare för föreningen som har sunda och realistiska visioner. ”Ständig förbättring inom alla områden”!!! Precis så, inget jäkla flum om när det ska börjas ett SM-Guld!

Välkommen hem direktörn!

Nu gäller det bara att vi får kontinuitet på ledarpositionerna så folk inte slutar och drar vidare efter 1 år så vi får börja om för en fjärde gång på typ fyra år.

exile82 Dessutom plus i kanten att han inte levererar en treårsplan eller SM-guld 2026, utan att se till att vara kandidater varje år är viktigare än att lova guld ett visst årtal.

Fokus på att utveckla organisationen som hamnat hjälplöst efter och även att kraftigt förbättra arenaupplevesen är viktigare mål än att ha en “guldplan”. Att sätta en struktur och en identitet. Jag är med, 100%. Framgången kommer med det. Vi har fått lida för dom två missade finalerna. Jag tror att det blev för mycket fokus, desperat fokus, på det där första guldet efter att det rann oss ur händerna två ggr om. Därefter pyspunka.

Det ska hur som bli mycket intressant att följa.

Jocke

Vibrerar av att lyssna på det där. ❤️

Bara en sån sak som att han säger ”har bra koll på laget” och inte massa trams om allt annat än just herrarnas a-lag är ju så befriande o-pk att man dreglar ner hela sitt håriga bröst.

Första intrycket är helt klart väldigt positivt. Det verkar som att man äntligen har hittat en eldsjäl som på riktigt brinner för uppdraget och dessutom lägger fokus på rätt saker.

Får också ett bra intryck av karln men vi ska inte glömma att folk var eld och lågor efter Rogers ”brandtal” på träningsläger i Halland för några år sen.

Dels ska han va en doer också, inte bara snacka, och dels ska övrigt folk i föreningen va öppna för och motiverade till förändring. Hade inte varit första gången någon med visioner kommer in i ett företag där saker och ting går på slentrian och blir motarbetad pga av sina ambitioner.

Men hoppas hoppas!!

alfie Får också ett bra intryck av karln men vi ska inte glömma att folk var eld och lågor efter Rogers ”brandtal” på träningsläger i Halland för några år sen.

Det kan du inte mena? Århundrades larvigaste tal?

HOCKEY

@alfie

Så som jag minns det så var folk inte särskilt imponerande av det talet. De reaktionerna jag minns från det talet var att folk tyckte det var verklighetsfrånvänt och töntigt.

HOCKEY

Det tvivlar jag starkt på. Men får man en chans att hugga lite på Alfie så tar man den.

alfie dels ska övrigt folk i föreningen va öppna för och motiverade till förändring

DÄR är akilleshälen sannolikt….