LaumannBingo Trädgårdh har jag jäkligt svårt för. Känns som att mycket är andras fel. När Bergsten faktiskt framför lite kritik
Jag har precis samma känsla som du. Han påminner väldigt mycket om Nocco, Ekström och den typen av lite högfärdiga flosklermaskiner som gnäller ut sina budskap genom att använda “hippa” nyord. Den här typen av ineffektiva ledare finner man ofta i offentlig sektor eller bland mellancheferna i större IT-bolag.
Trädgårdhs enda lösning på vår ekonomi är att vi tar oss till slutspel till skillnad från Carl-Johan som istället vill prata om evenemanget, partnerrelationer och kommunikationen med fansen. Min bedömning är att Carl-Johan angriper problemet från rätt håll medan Trädhgård vill fortsätta harva i samma hjulspår genom att “hålla tummarna” för att vi tar oss till slutspel. Är de båda överens här är frågan?
Allt hänger på om Carl-Johan får mandat att köra sitt race till 100%. Är det någon av personalen som inte vill vara med på det här tåget och den eventuellt ökade arbetsbelastningen så måste den personen vara idiot nog att fatta att det är dags att göra någonting annat. Trädhgård måste också våga lita på de förändringar Carl-Johan vill göra oavsett om det blir lite obekvämt och stötta honom i det.
Trädhgård känns lite yrvaken om jag ska vara ärlig, tvärtemot Carl-Johan som känns som världens mest moderna spillevink till ledare.