Det lilla jag har sett med Stålhammar är riktigt positivt, det känns som att vi äntligen fått rätt man på rätt plats. Jag tror att han kan göra skillnad, och jag köper hans målsättning rakt av. Lite bättre för varje år och att alla lag ska bli en ständig topp fyra kandidat. Ja det är ju så som vi vill se LHC, det är ju där vi hör hemma i toppen av tabellen. Nu ska vi ta oss hem igen…
LHC i media
- Redigerad
Nån mer som lyssnat på correns podd med Trägårdh & nya KD?
Känsla: KD riktigt bra!
Trädgårdh har jag jäkligt svårt för. Känns som att mycket är andras fel. När Bergsten faktiskt framför lite kritik
LaumannBingo Satt precis och skulle göra ett inlägg om det. Har landat i två saker efter att ha lyssnat på Correns podd:
1, ny KD ger mig bara bra vibbar. Tror han menar allvar och kommer göra det bra givet att han för styra skeppet sig han vill.
2, lika bra intryck jag får av Carl-Johan, lika dåligt intryck får jag av Trädgårdh. Vägrar se LHCs roll i något. ”Det är inte vårat fel” etc. Han sätter sig i försvarsställning hela tiden och vill gärna berätta att han också har varit VD. För min del kan han bytas ut.
PB: bra att du pressade lite gällande kommunikation kring första ispasset etc, du borde stått på dig ännu mer men relationen med LHC kanske ska vårdas lite också.
- Redigerad
LaumannBingo Trädgårdh har jag jäkligt svårt för. Känns som att mycket är andras fel. När Bergsten faktiskt framför lite kritik
Jag har precis samma känsla som du. Han påminner väldigt mycket om Nocco, Ekström och den typen av lite högfärdiga flosklermaskiner som gnäller ut sina budskap genom att använda “hippa” nyord. Den här typen av ineffektiva ledare finner man ofta i offentlig sektor eller bland mellancheferna i större IT-bolag.
Trädgårdhs enda lösning på vår ekonomi är att vi tar oss till slutspel till skillnad från Carl-Johan som istället vill prata om evenemanget, partnerrelationer och kommunikationen med fansen. Min bedömning är att Carl-Johan angriper problemet från rätt håll medan Trädhgård vill fortsätta harva i samma hjulspår genom att “hålla tummarna” för att vi tar oss till slutspel. Är de båda överens här är frågan?
Allt hänger på om Carl-Johan får mandat att köra sitt race till 100%. Är det någon av personalen som inte vill vara med på det här tåget och den eventuellt ökade arbetsbelastningen så måste den personen vara idiot nog att fatta att det är dags att göra någonting annat. Trädhgård måste också våga lita på de förändringar Carl-Johan vill göra oavsett om det blir lite obekvämt och stötta honom i det.
Trädhgård känns lite yrvaken om jag ska vara ärlig, tvärtemot Carl-Johan som känns som världens mest moderna spillevink till ledare.
Anonymous6 Han sätter sig i försvarsställning hela tiden och vill gärna berätta att han också har varit VD. För min del kan han bytas ut.
Lyssnade i ett annat sammanhang (ett möte) på en entimmes malande från Trägårdh, varav hälften handlade om honom själv och hans titlar och bedrifter… riktigt tröttsamt var det och totalt intetsägande.
Haha, kanske sysslar med historierevisionism, iaf kring brandtalet. Men många tyckte iaf att Roger kändes jävligt lovande med sitt snack, det är jag säker på
LaumannBingo Nån mer som lyssnat på correns podd med Trägårdh & nya KD?
Har fortsatt en bra magkänsla när man lyssnar på Stålhammar. Däremot Trägårdh har en annan framtoning men de verkar vara i symbios åtminstone och Stålhammarn lär ha bra uppbackning från styrelsen. Spännande att följa detta.
Sillen Enligt säkra källor var styrelsen samstämmigt väldigt glada över att Stålhammar till sist blev tillgänglig, så deras stöd har han garanterat
Jag hoppas att styrelsen är uthållig. En sak att ryckas med i hans driv och engagemang, men när vardagen kommer och det blir mer obekvämt måste Stålhammar får förtroende.
Jag tror att man på gräsrotsnivå kommer gilla det här, jag är mer orolig för slitningar högre upp.
Men det är rena spekulationer nu, jag gör som PJ och håller tummarna för att det här blir bra
- Redigerad
exile82 kloka ord. Jag rycktes också med av hans brandtal och energi. Talk the talk är ju en sak, men sen ska det ”walkas the walk” också.
Men min positiva bild är ju också ”spekulativ” såklart. Har under ett långt yrkesliv sett och hört nytillträdda chefer med utstrålning och energi malas ner till stoft av en motsträvig organisation i övrigt. Jag tror att Bert kom in med samma energi och lust förändra på sin tid. Nu är jag av uppfattningen att han gjorde en del fel när det kom till relationsbyggande, men man kan nog inte helt bortse ifrån att han möttes av en förändringsobenägen miljö rätt generellt.
Det jag känner störst hopp kring med Stålhammar är hans ”vision”. Jag gillar tanken ta små steg, men hela tiden utvecklas positivt på alla plan. Skapa stabilitet och uthållighet över tid. Inte slunga ur sig en populistisk dänga typ ”SM-final om tre år” utan att egentligen ha en aning om vad som krävs. Nej, då ser jag hellre man satsar på det han pratade om. Hårt arbetande, engagerade människor som skapar entusiasm bland supportrarna samt få ordning på ekonomin.
- Redigerad
Sillen sett och hört nytillträdda chefer med utstrålning och energi malas ner till stoft av en motsträvig organisation i övrigt
Tycker ni är helt rätt ute i er analys, huvudet på spiken!
Det är ingen konstlad onaturlig KD vi ser i intervjun. Det är sån Calle är varje dag, på gott och ont. Nyckeln blir som sagt att få med sig resten av organisationen, då kommer det hända massor av positiva saker. Lika positiv och energisk Calle alltid är så är han även en av de uslaste förlorarna som fötts i Östergötland. Då kommer helt andra sidor fram. Nu pratar jag tävlande i idrott, men antagligen kommer samma sidor fram vid motgång i yrkeslivet. Så jag tror och hoppas att Calle med sin extrema tävlingsinstinkt lyckas ”vinna” mot de som han inte lyckas omvända på naturlig väg med sin energi och positivitet.
Sillen är som vanligt inne på bra grejer, lika oväntat som att det spårar när snillet är med i en diskussion..
Tycker ändå att Stålis är mer rakt på än Trädgårdh. Blomsterhandlarn ger mig endast kalla kårar och bortförklaringar. Ser bristen på kommunikation som ett stort problem när han själv inte får information tillräcklig snabbt. Att föreningen stoppat huvudet i sanden i flera års tid är en annan sak och inte LHCs fel. Mer irriterad på karln idag än igår. Avgå
NorthLondonForever Lika positiv och energisk Calle alltid är så är han även en av de uslaste förlorarna som fötts i Östergötland. Då kommer helt andra sidor fram. Nu pratar jag tävlande i idrott, men antagligen kommer samma sidor fram vid motgång i yrkeslivet. Så jag tror och hoppas att Calle med sin extrema tävlingsinstinkt lyckas ”vinna” mot de som han inte lyckas omvända på naturlig väg med sin energi och positivitet.
Det här ser jag bara som positivt (lite beroende på hur han beter sig när han förlorar), någon som inte bara accepterar att vi förlorar utan hela tiden gör vad han kan för att skapa bättre förutsättningar för individen, laget och organisationen att vinna nästa match, nästa vecka och nästa säsong
Anonymous6 Tycker ändå att Stålis är mer rakt på än Trädgårdh. Blomsterhandlarn ger mig endast kalla kårar och bortförklaringar. Ser bristen på kommunikation som ett stort problem när han själv inte får information tillräcklig snabbt. Att föreningen stoppat huvudet i sanden i flera års tid är en annan sak och inte LHCs fel. Mer irriterad på karln idag än igår. Avgå
Jag håller med, började lyssna på podden imorse. Hade jag inte suttit i bilen så hade jag tagit mig för pannan och ansiktet mer gånger än vad som är trafiksäkert.
Han erkänner själv att kommunikationen är för dålig, men redan vid de två första exemplen som Bergsten tar upp måste Trägårdh in och försvara situationerna, för att någon minut senare säga att jo man kunde göra det annorlunda. Ibland får man bara bita sig i läppen och suga i sig skiten även om det inte stämmer till 100% eller ens är hans fel, att däremot bemöta sånt med taffliga ursäkter ser bara så jävla dåligt ut.
Absolut, det gör jag också! Dessutom är han förhoppningsvis mer nyanserad, streetsmart och subtil vid motgångar i yrkeslivet än vad han är på idrottsarenan
Jisses vad Trägårdh gör sig dåligt i alla sammanhang där han ska prata om Cluben. Tror jag ska byta taktik och i stället för att hålla mina PJ-tummar för nåt läckert nyförvärv hålla dem för en ny ordförandekandidat till nästa årsmöte.
Ja, verkligen helt kass. Säger bara helt fel saker och verkar ha allmänt dålig koll. Dessutom verkar han skylla ifrån sig på andra vad det än gäller. Det i kombination med att man från flera håll hört att han inte alls är omtyckt internt gör att du har mina tummar också om du vill.