LHC i media
Västervik känns som lilla Linköping. I hamnen där finns Flott, Mocadeli och Bosses glassbar.
Hockeytröjan Verkligen!
Förövrigt har Moccadeli sjukt goda pizzor, rekommenderas starkt.
Han menar väl mer på att serien kommer bli så pass jämn att tom Linköping skulle kunna vinna. Han säger ju kort efter att det skulle kunna bli vilket lag som helst.
Anonymous3 Han säger ju kort efter att det skulle kunna bli vilket lag som helst.
Jag tolkar det mer som att han tycker LHC har värvat väldigt bra och att i och med att det är så jämnt så kan LHC ta det.
Kjeppkinesen exakt så. Har också lyssnat flera gånger och han säger aldrig ”tom Linköping skulle kunna vinna”
- Redigerad
Anonymous3 Han var väldigt säker i tonläget när han nämnde LHC som sm-guldvinnare, och ja han nämnde att det skulle kunna bli vem som helst, men i ett sådant sammanhang, så är det första som kommer upp som är relevant, det första som kom upp för Nubben var LHC. visserligen spelar det ingen roll ändå, men kul ändå!
Det här är väl egentligen en icke-diskussion, vi är på detaljer. Men jag tolkar det som att han menar att det kommer att bli jämnt, “bottenlagen” har värvat bra medan det inte har hänt så mycket bland topplagen. På frågan om vem som vinner så funderar han ett tag och landar till slut på LHC. Jag tolkar det till viss del som att han faktiskt tycker att man värvat bra, men även för att göra en poäng av det han redan sagt, det blir otroligt jämnt och det är svårt att utse en vinnare på förhand.
Hockeytröjan Du glömmer Kjellman. Mycket viktig detalj på den Västervikiska kartan. Det enda jag aldrig kommer vänja mig vid är hur folk här pratar som Norrköpingsbor när de Bjiiiuuuder, sjiiiuuuder, briiiuuukar och har sig. Sen saknas det tyvärr en vettig hockeyarena (en värd namnet för Allsvenskan är ju på ingång, men inget slår Saaben) och det där samarbetet som man hade men vaskade i sjön när Cluben tog hela kakan själva.
Kjeppkinesen Har du inhandlat guldhatten?
Anonymous6 finns i versionerna foliehatt i guld, hockeyhjälm i guld och keps i guld.
Sillen Älska foliehatt i guld. Är du på Kjeppis?
PJ gästar senaste avsnittet i podden Hockeypuls, finns där poddar finns.
Låter ju som att intresset fanns för Johan Larsson. Fanns pengar för honom så finns pengar för en forward till. Mr X kanske inte har värvats än?
- Redigerad
Anonymous6 Skulle tippa på att Larsson var spår 1, Matteau spår 2. När man fick indikationer på att det skulle bli Brynäs i Sverige gick man på Matteau.
Och att det finns pengar att komplettera truppen med har man ju redan medgett.
Går vi till slutspel så kommer en acklimatiserad Matteau ligga o pumpa och var skitjobbig i en 3e-line medans en januarivärvad sniper god för 10 mål i ett slutspel har kompletterat laget. Är vi som vanligt avhängda så kan vi spara de pengarna…
Någon som har SMP och kan dela?