Anonymous3 Bara det att han har Djurgården i botten på listan gör den mer trovärdig, så kanske Växjö har lyckats?!

Anonymous3 Bortastå är i särklass den sämsta i shl

Olika perspektiv, han har väl knappt hört ordet bortastå 😉

Jag skulle gilla om bortaklacken vore placerad på de överlägset sämsta platserna i hela hallen. Gärna med någon pelare eller nåt i vägen. Hos oss tar 12 st Timrå-fans från Finspång upp hundratals av arenans absolut hetaste platser om man vill se LHC-anfall i två perioder. Fixa detta någon jävla gång!!!

Hockeytröjan Placeringen av bortastå i Saaben är en skymf mot klacken, supportrarna och stadens befolkning. Antar att det återigen handlar om att Cluben inte äger arenan och därmed inte är så sugna på att investera i ändringar där inne?

Franckie Burns Kommunen och Visit Linköping säger tvärnej till att flytta den pga att den är bra placerad för andra evenemang.

I senaste avsnittet av Ståplats podcast pratar man om Jodel Jump med evenemangsansvarige Niklas Nibell (19:05-24:18).

För att summera lite var det Jörgen Larsson av alla som hintade om idén. Larsson, Sturehed och Nibell diskuterade om att byta mållåt och då tog de J20-lagets vinnarlåt eftersom det var en naturlig koppling inom föreningen. Nibell hade sedan bl. a. frågat Ahlberg en sen kväll på Ågatan bar om det lät bra och när Ahlberg sa att han skulle klappa åt vad som helst så tog Nibell det som att ståplats var bakom dem.

Beastie Boys nämns inte ens och jag kan tycka att de borde ha utmanat Nibell lite mer än att bara nämna om att Rögle har samma mållåt.

Nibell säger sedan att han har en tanke om att ha en lokalförankrad mållåt som folk kan relatera till och som blir våran egna låt på riktigt, men jag tycker detta låter som samma tänk som med låten till spelarintrot och ingen lokalpatriotism i världen kan få mig att acceptera den som introlåt.

Gardet men jag tycker detta låter som samma tänk som med låten till spelarintrot och ingen lokalpatriotism i världen kan få mig att acceptera den som introlåt.

+1. Det verkar finnas nån grundtro att bara för att det har med Linköping att göra så är det bra. Det där “åh Linköping”-skräpet är bara cringe. Drömmar som gror har vuxit på mig och funkar bra. Var på min första match för säsongen i Saaben på annandagen och den introvideon med Winnerbäck(?) gav mig gåshud oavbrutet under hela klippet. Ghost är också klockrent att köra eftersom det är bra skit och unikt för oss. Men det är inte per automatik bra för att det har med Linköping att göra, det ska finnas en tanke och kvalité bakom också. Med vissa saker har man verkligen lyckats med det (ovan nämnda exempel). Med andra har man inte lyckats alls (Humpa Lumpa och den töntiga åh Linköping- fadäsen), rensa bort!

alfie Är inne på helt samma spår, även om inte just musik och estetiska uttryck innehåller så mycket siffror och ekvationer klarar till och med jag av att kategorierna såväl introlåt som mållåt 100% i kategorin cringe.

Jobba vidare med Ghost. Varje gång jag hör square hammer får ialafall jag gåshud och förknippar det hela med ett bra och värdigt intro.

Introt ska enligt mig vara gjort av någon som kan och inte en grupp medelålders män med 2 345 lyssningar på Spotify och ett band-namn man inte vill ta i mun.

När restriktionerna väl släpps och vi kan ladda på för fullt igen från läktarhåll kan vi helt enkelt inte ha massa skit i högtalarna. Snälla fixa detta tills dess.

Ja nu får det faktiskt räcka. När det har blivit mål är man ju så jävla glad så man står och hoppar och skriker fast jag egentligen hatar den där låten. Introt är pinsamt.

Introfilmen med någon Lasse-låt är däremot riktigt bra! Stad på en slätt? Heter den så?

alfie

Ja, måste instämma med introvideon. Gåshud och kändes så jäkla rätt första gången som efter ett antal gånger. Gillar den skarpt!

Stör väl mig inte lika mycket på åh Linköping låten som du verkar göra, men tycker upplägget känns så segdraget. Man måste skala bort något i mitt tycke och då faller åhh Linköping låten bort för mig.

Instämmer även med Humpa Lump låten, börjat tröttna på att man inte har något eget.

Rob Kan respektera att nån har annorlunda åsikter om Åh Linköping, alla har inte samma musiksmak. Jag tycker den är hemsk, men det är som det är.

Humpa lumpa bara måste bort dock. Kommer ni ihåg Färjestads gamla mållåt som de körde på 90-talet och tidigt 2000-tal? Nån dansbandsdänga som låter förjävligt, men jag hade 1000 gånger hellre haft nåt liknande. Det var nåt unikt och nåt man till 110% förknippade FBK och därför respekterar jag det. Att ta nån generisk alpdisco som flera andra lag har och som inte heller har nån tradition eller förankring här skär i själen. bort! Mycket hellre skriva nån töntig egen jingel och låta den va pinsam några år innan den rotat sig än humpa lumpa.

Blir verkligen ingen bra mix innan matchen när introt ska bestå av fyra delar: Winnerbäck, Ghost, “Vi följer dig” och ⅔ av Drömmar gror vid Stångebro. Square Hammer är uppe där med Enter Sandman och Welcome to the Jungle när det kommer till våra spelarintron genom åren, den borde ha varat längre än två publiksäsonger.

Jag gillar videon med Winnerbäck-låten innan det fartfyllda introt kickar igång, men jag hade nog föredragit om vi hade ersatt Winnerbäck med hela Drömmar gror-hymnen. Den tredje versen när alla tar i från tårna är svårslagen och det taggar igång folket strax innan matchen, det är något man går miste om i dess nuvarande placering innan match.

Om jag ska vara snäll mot “Vi följer dig” så är det inte det absolut värsta introt vi haft. Det priset går till säsongen 16/17 som dessutom involverade Gameday-appen, fy satan vilket dåligt intro!

LHC-Intro 2016/2017

alfie

Det där är ju den mest episka mållåten som finns, oavsett hur mycket man hatar kaffe bollklubb.

Humba täterä är horribel som mållåt men Åh linköping introt är oändligt mycket värre. Ghost - square hammer som intro och en ny mållåt vill jag se.

alfie

Där är den ju! Det är den jag menar och inte “den glider in” som jag skrev i något annat inlägg.

Har Färjestad bytt mållåt? Helt efterblivet i sådana fall, den där dängan är ju totalt överlägsen.

Fan! Hade lyckats släppa den värsta irritationen över detta ett tag men nu är den tillbaka. Gör något någon! Humba mumba tej tej tej kan dra åt helvete! Det-är-sjukt-coolt-med-hårdrock-Ååååå Linköping också!

“Ååååh Linköping, du är så himlans fin. Min fina lilla Linköping. Ååååh”

Fuck yeah! DEN HÄR låten vill Linköpingsfolket ha som intro!

//någon idiot