“Ååååh Linköping, du är så himlans fin. Min fina lilla Linköping. Ååååh”

Fuck yeah! DEN HÄR låten vill Linköpingsfolket ha som intro!

//någon idiot

Inledningen på den där LKPG-låten gör sig ju ganska bra som intro men herregud resten av låten är ju en tågolycka.

Jag tycker att introlåten är helt ok. Seriös produktion och en tydlig förankring till supporterlivet i stan då den bygger på den nämnda ramsan i refrängen. Har aldrig hört någon nästan döööö av cringe av “Ååh Linköping” innan. Varför är det hemskt att nämna Linköping i vår introlåt?

Umpa Umpa måste däremot väck illa kvickt. Blankt NEJ på att sno en låt som ett annat SHL- lag redan använder.

Lukkinen Ett gäng som jag brukar gå med tycker den är superbra. Dessa är också riktiga schlagernördar och det bästa de vet är såklart mello. Kan helt klart se den kopplingen. Själv har jag gett upp mello för länge sedan då jag inte äger tillräckligt stora skämskuddar.
    Låten känns alldeles för mjuk och snäll för att få en att tagga igång - SLÄPP PUCKEN hade nästan varit ett bättre alternativ 😆

Lukkinen Varför är det hemskt att nämna Linköping i vår introlåt?

Det är inte det som är hemskt. Det är musikgenren som är otroligt töntig. Schlager metal eller vad man ska kalla det 😆

”Prime Creation”… 🤮

alfie Tänker att det är rätt svårt att hitta någon stil som inte någon tycker är astöntig. Verkligen ingen tacksam uppgift att ta fram introlåt 🙂

Niklas_H Låten känns alldeles för mjuk och snäll för att få en att tagga igång

Samtidigt kan jag tänka mig att det skulle bli ett sjuhelvetes liv om man gjorde en låt som är avsevärt mycket hårdare än den vi har nu.

Lukkinen Det är ju feltänkt från början om man ska “ta fram” en bra introlåt. Kommer aldrig att bli bra. Varför som sagt inte plocka in en låt som redan finns, från några/någon som faktiskt kan och vet vad dom håller på med?

Har aldrig hört någon klaga senaste säsongerna när man körde fullt ut på Square hammer dock. Varför då byta introlåt över huvud taget när det var mållåten folk ville byta?

Ska vi göra något nytt, igen måste det vara genomtänkt och långsiktigt. Ser hellre att vi inte hattar runt och byter mållåt/intro varje säsong. Welcome to the ju jungle är en ruskigt bra introlåt imo. Och vår gamla fina målsignal får gärna vara återkomma också.

Säkert omöjligt att hitta nåt alla är nöjda med såklart. Welcome to the jungle funkar bra men måste väl vara en av världens vanligaste introlåtar? Används av tusentals lag i många olika sporter. Det är väl just det som gör Square Hammer så bra. Skitbra introlåt, unik för oss och dessutom med lokal förankring. Starka 5 av 5 alfies 🌟

Vore ju även riktigt kul att ha en bra mål låt som spelarna gillar att näta till, så det även går ut över det sportsliga! Bra låt, mycket mål. Satans fin kombo enligt mig själv 😛

Tyckte också att Square Hammer var skitbra för ändamålet. I konsekvensens namn kan jag dock inte se en enda anledning till varför den skulle vara ett dugg mindre aslarvig än den vi har nu. Men får jag välja tycker jag att Square Hammer var bättre som introlåt.

Ett tag kördes ju den här skiten som mållåt. Fortfarande bättre än humba täterä.

Lukkinen Man kan såklart säga så om vilken låt som ens spelas, ja, eftersom det är subjektivt vilken musik man gillar.

alfie Givetvis får alla ha en åsikt. Att däremot töntavfärda allt som inte är ens egna smak är av just den anledningen du nämner inte så värst genomtänkt kan jag tycka.

4 dagar senare