Ja precis detta var nog inte ett budskap till de närmaste sörjande, utan mer ett budskap till gemene man. Kan det locka flera till Saaben och kommer gemene man tala lite mera om LHC så är bara det en vinst. Som jag skrev tidigare så är jag jävligt glad, att det var inget skitsnack med bortförklaringar, utan den gråa rena sanningen.
LHC i media
Mycket bra input från samtliga!
Vi ses i kallzon på torsdag mot Leksand, let’s go!
- Redigerad
Matematikern Triangelbaren gräddstuvad Pytt + uppsnack från LHC sedan ner till min ordinarie sittplats rad 8 gånglats Sektion B.
Alla till Kallzon!
Sanny i Expressen om lagens behov före transferfönstret stängs.
13. Linköping
Behov: Forward
Kommentar: En stark, rejäl och ansvarstagande forward likt Remi Elie eller Christoffer Ehn hade det här laget mått bra av. En som bidrar till det defensiva spelet högt upp i banan och kring linjerna. Där har Linköping haft stora problem under hela säsongen.
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/signerat-sanny-det-har-behover-ditt-lag-varva-/
- Redigerad
Den spelaren hade vi och tappade i Strandberg.
MrNebbiolo Går Strandberg verkligen in under ”stark & rejäl” likt Elie eller Ehn?
Jag håller om att han ej kanske är stark likt Elie men rejält spel stod han för, speciellt att ge allt i varje match och resten med defensivt ansvarstagande tycker jag passar klockrent in. Kedjan med honom, Ehn och Bouma var ju kanon för oss i början av förra säsongen innan han flyttades upp som C1.
- Redigerad
MrNebbiolo Nej nej, Strandberg är inte alls samma kategori som Ehn/Elie. Men vi ersatte kanske honom med Shore, vilket jag anser vara helt fel beslut. Hoppas detta justeras till nästa säsong.
- Redigerad
Shore sitter på cirka 220 000 dollar netto även nästa år och har gjort en horribel säsong. Att vi ska kunna bli av med det utan att det kostar mer än det smakar ser jag som omöjligt.
MrNebbiolo Va, betalar vi över 300 lakan/månad för karln? Hur vet du det? Om det stämmer så har har han underpresterat å det grövsta.
Nu måste du skämta, han är direkt motsatsen till den beskrivningen!
Och, strandbergs säsong hittills i Växjö, ändrar på intet sätt min åsikt att det var helt korrekt att inte förlänga med honom.
Du tycker inte Strandberg var en defensivt ansvarstagande forward hos oss?
MrNebbiolo Strandberg var ett av kitten som höll ihop gruppen, som på den delen saknas han i vår säsongs uppställning. Strandberg var inte den fösta center som han ofta fick spela, men han var definitivt en habil tredje center, vilket skulle vara den rätta platsen för honom. Tyvärr hade vi förra säsongen två tredje centrar Strandberg och Ljungh som fick alternera på den vakanta förste center platsen.
Skillnaden denna säsong är att Ljungh har kommit tillbaka till sin forna nivå och status, så denna säsong har han axlat en förste center plats med bravur. Denna säsong är Ehn - Ljung - Kovacs en underbar förste kedja. Elie - Shore - Bouma har blivit vår andre kedja och Little - Russell - Rattie vår tredje kedja. Skulle vi få in en giftig forward innan fönstret stängs så skulle jag vilja att han tog Boumas plats i andre kedjan. Då kunde Bouma återvända till fjärde kedjan och vara vinge tillsammans med Törna sätta stop för motståndarna.
Har man fortfarande inte “kommit samman som grupp” alltså?
- Redigerad
Bra Jonas Junland läsning.
https://hockeysverige.se/old-school-hockey/old-school-hockey-jonas-junland/
- Redigerad
Hockeynews “tippar” slutplacering i tabellen (enbart baserat på säsongens snitt verkar det som). Hoppas det är OK att dela en sån liten del av en artikel.
Men.
Oavsett vad man själv tycker om lagets prestationer efter Ante tillträdde så vet jag inte hur de lyckats få det till att snittet försämrats sedan Ante kom hit… Under Östman hade vi som absolut bäst 1,19 i poängsnitt om man räknar bort HV hemma på rena teknikaliteter (då Ante var tränare då) dvs 32P på 27 matcher. 1,38 hade vi garanterat inte, då det hade inneburit ~37 inspelade poäng.
Jag mailade redaktionen för en gångs skull, får se om de faktiskt uppdaterar artikeln antar jag..
edit: Författaren svarade mitt mail nyss och har numera uppdaterat. De ska väl ha cred för det åtminstone.