Allmän tråd om SHL/Slutspel/Tre kronor
Min löneliga inför säsongen (ej uppdaterad för truppförändringar under säsong;
- HiV 73MSEK
- rbk 66MSEK
- fbk 63MSEK
- bif 61MSEK
- frö 60MSEK
- LHC 59MSEK
- lif 59MSEK
- öik 59MSEK
- lule 58MSEK
- Tik 56MSEK
- vxj 55MSEK
- mod 53MSEK
- zaik 50MSEK
- mif 50MSEK
Sedan har det ju värvats en hel del, Hiv tex har ju tagit in Ang och Släggan
stahl HV leder SHL-tabellen*!
- i lönekostnad enligt nån som försökt sammanställa. Exakta siffror känns lite svajiga och inexakta.
Fattar inte varför men sitter och glor på Växjö-Örebro. Är som att kolla på omgång 22 en tisdag i November, både på isen och på läktaren.
Men lite uppfriskande att se Emil Larsson fira målet nästan på ett demonstrativt sätt. Förvånad att ingen i Örebro pucklade på honom riktigt ordentligt. Förmodligen för att ingen i Örebro bryr sig om Örebro.
- Redigerad
Ingen chans att jag är den första att dra den här men Björklöven hemma mot Brynäs förra säsongen = Lövbiffsderby
Växjö - Örebro. Herregud vilka skitgäng
Växjö klacken trummar och kör samma ramsa, mamma och dotter hoppar med. Det är en trevlig aktivitet en måndag kväll, alla älskar alla.
Rakt över står Örebro klacken och trummar också och har fallit i samma tempo som Växjö klacken och klappar i takt med dom
- Redigerad
fel tråd
- Redigerad
Att kolla på Växjö-Örebro pga allmänt hockeysug är som när det är fredag och sötsuget sätter fart på jobbet och så visar det sig att fredagsfikat är Mazarin. Vidrigt, torrt, tråkigt och fantasilöst men i brist på annat trycker man i sig skiten samtidigt som man äcklas lite av sig själv.
- Redigerad
Ja va f-n. Gnäll inte på mazarin (nu blev jag sugen på en). Fikats Växjö är en fantasilös vetekrans.
- Redigerad
Då är frågan. Vilket fika är vi? Riktigt taggad inför, läskande vid första ansyn. Sjukt besviken efter ett par tuggor.