Jocke +1

Och apropå att Leksand har mer än dubbelt så många medlemmar än vad som bor på orten så är ju Clubens medlemsförmåner väldigt lokala och ingenting som jag som utflyttad har nytta av. Då blir ju medlemskap bara ett rent stödköp. När de gjorde nyemissionen fick man iaf en halsduk och ett aktieägarbevis som var lite kul att rama in och hänga upp här nere i Skåne.

Det behöver nog jobbas lite kreativt med detta för att locka fler medlemmar. Fundera över förmånerna (behöver inte va nåt dyrt) och marknadsför bättre. Väääldigt många LHC-supportrar som inte bor i Linköping och skiter i vad lunchen i Saaben kostar liksom.

Jocke Man pratade ju också om att man vill få ut märket i stan, ha folk att bära merch (så man får se till att ha grejere som folk vill ha) så varför inte inkludera en tischa eller liknande vid ett medlemskap.

Precis så. Kör exempelvis 15% rabatt på allt i supportershopen (både online och på plats) för medlemmar. Just merchandise behöver fortfarande höjas några nivåer dessutom. Förhoppningsvis kan Stålhammar förbättra den delen också. Tycker att både hemsidan och utbudet i sig är håller alldeles för låg nivå. Det blev ett uppsving under slutspelet när man gick ifrån typ tre till nio halsdukar. Men mer behöver göras.

Kan inte nån inflytelserik bullenskribent @Kjeppkinesen starta Projekt Medlem-tråd här på forat? Med tanke på att vi är ganska många här nu och att många förmodligen inte är medlemmar så är det kanske ett bra sätt för oss att bidra!

HOCKEY

Jag vågar inte starta nån ny tråd eftersom jag är så rädd för att göra fel. Men om nån annan gör det så kan jag i tråden lägga upp en video på när jag dansar?

Vinhandlarn

Man är ju nyfiken på vad de där “speciella träffarna” är för nåt? Hur stor är risken eller chansen, beroende på hur man ser det, att Rogga Melin med fruga står och tar emot en i ett mörkt rum?

Kjeppkinesen Man är ju nyfiken på vad de där “speciella träffarna” är för nåt? Hur stor är risken eller chansen, beroende på hur man ser det, att Rogga Melin med fruga står och tar emot en i ett mörkt rum?

Dessutom så sitter Jörgen där i en soffa med dämpad belysning och kommenterar allting som sker i realtid. “Nu ser vi över hur @Kjeppkinesen går fram till fru Melin för att erbjuda ett långt kramkalas över hela natten”.

Metallica

The horror…

Inte nog med att man ska få upp den för en 65-årig kvinna. Man måste dessutom höra överstens röst samtidigt. Det blir en utmaning det. Vad vinner man? Ett livslångt medlemskap?

17 dagar senare

Lukkinen

Vad tycker vi om det då? Ska man se det som att det finns ytterligare enkla pengar att hämta genom att höja biljettpriset eller ska vi kritisera Cluben för att inte ha maxat intäktskällorna?

Jag killgissar på att det delvis beror på en önskan om att fylla upp hallen för att på så vis öka intresset (mer folk, bättre stämning, mer hype osv). Många som går gratis eller kraftigt rabatterat innebär ju att snittintäkten minskar. För det är väl inte så stor skillnad i pris för säsongskort och lösbiljetter som siffrorna ovan visar (påstår jag utan att ha kollat fakta…)?

I takt med att själva produkten har blivit bättre så är det såklart enklare att höja biljettpriserna. LHC spelar numera en roligare ishockey och kan ta sig till slutspel. Man jobbar med att höja upplevelsen i barerna, på läktaren osv. Nästa steg måste rimligtvis vara att höja biljettpriserna. Misstänker även att precis detta är Stålhammars plan.

Ska man plocka lågt hängande frukt så bör man väl höja priserna som allra mest under lördagar, möten mot HV/Leksand/Frölunda osv. Under slutspelet ska det fasiken kosta!

Metallica Ja när man ser försäljningen till årets slutspel så hade vi ju kunnat sälja slut på i princip 3-4 hus, då är det bara hjärndött att inte ta mer betalt än vad vi gjorde för biljetterna hade gått oavsett.