Jag tycker det är ganska uppenbart att Jämtin lider av det något naggade självförtroendet från tiden "over there" samt de många skador och sjukdomar han åkt på sedan han kom. Känslan är att vi kommer få se den riktiga Jämtin först nästa säsong.
Att flytta på Emmis till 4e och exempelvis byta plats med Jämtin eller Matte skulle garranterat ha en bra effekt offensivt för första. Är dock lite tveksam till hur det skulle funka defensivt. Jag skulle dock gärna se Matte där ett par matcher. Killen har bra sinne för målet, är härligt energisk och extremt bra på att vinna puck i mittzon.
Emmis skulle regera som center i en fjärde. Det som är just nu dock är ju att 4e spelar riktigt bra. De lyfter ner spelet i anfalsszon, gör en hel del mål och är riktigt jobbiga att möta.
Att inte 2a skulle funka måste vara ett skämt. Pajen och Eric har ju gjort massor med mål och den femman är riktigt bra både framt och bakåt. Att de är lite långsamma kan jag hålla med om och den kontrasten blir ju svinstor när 3e kommer in där både Zacke och Petterström har bra fart under rören.
Skulle gärna se detta test:
Matte - Hlinka - Hlavac
Fernholm - Aalto
Pajen - Jocke - Eric B
Saaravo - Pihl
Musse - Zacke - Petterström
Majevsky - Gunnarsson
Jämtin - Emmis - Sourovy
Ekbom
Om vi får igång Sourovy och Jämtin skulle denna femma likagärna kunna vara en 2a lina. Den har egentligen alla ingridienser för att lyckas. Speed och målkänsla i Sourovy, Fart och frenesi från Jämtin och defensiv klokhet av Emwall.