Det jag ställer mig undrande till är hur sugen Hugo Stenbeck är på ett samarbete nästa år när LHC inte kommer spela champions leauge? För det finns inte en chans att LHC vinner serien och inte heller guldet som det ser ut nu. Och Hugo Stenbeck har ju talat flera gånger om att han vill bygga något stort kring LHC i CL.
Synd att LHC inte är med där då.
Mitt ogillande till Lener bottnar sig inte i något personligt. Jag är säker på att han är en bra tränare i grund och botten. Precis som Gunnar P faktiskt är. (Trodde aldrig jag skulle erkänna det).Men någonstans på vägen går det fel. Det kan ha med spelarmaterialet att göra och att spelidén som presenteras och ska eftersträvas inte är anpassad efter tillgängligt material. Jag förstår att man som ny tränare vill sätta sin prägel på laget (som Lener uppenbarligen har gjort), men att vända och vrida på varenda sten och att skicka ut duktiga spelare i kylan? Medans andra får gå och härja fritt? Jag stöttar inte det.
Jag har ALDRIG gillat tränare som favoriserar spelare. Det gör Lener. Det ska vara lika villkor för precis alla oavsett namn, meriter och lön.
Det var en trevlig transatlantisk hockey som infördes. Kramas med handväskor och förlora alla närkamper? Okej.
Jag kan svara på Des Moroneys undring kring R.S och några andra unga spelare.
Det gror endel under ytan i juniororganisationen där ett flertal spelare börjar tröttna på LHCs löften som aldrig blir av och hur man behandlar unga spelare.
Klart som fan man tar chansen annorstädes då än att sitta här och glo och aldrig få chansen.
Ta Mats Fröshaug som exempel. Lekte sönder i juniorligan och bjöd på individuella prestationer som fick scouterna att börja fundera. Räckte till en plats i A-VM. Fick chansen här? Knappast. Den togs av kanadicken Eric Beduoin. Vad tjänar LHC på att ha en kanadick i fjärdekedjan istället för att försöka släppa upp Mats i fjärde? Det var precis där Zacke började och kolla VAD han är idag.
Lener ska inte träna LHC nästa år oavsett hur säsongen slutar. En tränare som ser till sig själv istället för laget är inte välkommen. Jag vill inte ens tänka mig vilka han skickar ut i kylan nästa år som är tänkta framtidsmän i LHC. Visst det må vara så att vissa av dem har bidragit med dåliga insatser, men övriga spelare då? Ska man kanske inte hjälpa spelarna istället för att stjälpa dem? Jag vill inte heller tänka mig hur Lener centimeter för centimeter tar ifrån Tony och Weinis det spel som de är allra bäst på.