Des Moroney wroteNu KÖTTET med flera är det bara 8 matcher kvar.
Tack för passningen. Jag får väl helt enkelt låta dig tro att du är den som sitter på framgångsreceptet. Har du erbjudit dina tjänster till LHC?
Men nog med ironier och larv. Jag har för övrigt aldrig kallat dig "gnällspik".
Faktum är att vi är överens på flera punkter. Särskilt gällande coachningen, samt underhållningsvärdet. Ett underhållningsvärde som sjunker ännu mera med spelare som faktiskt inte ens verkar vilja vara på isen. Och då kan man ju fråga sig om det finns problem mellan Lener och spelarna. Enl det senaste jag hört så finns det såna problem, men jag har inte stort hopp om att få det säkert bekräftat. Ã…tminstone inte så länge Lener är kvar...
Jag håller med "big m" om att det får vara nog nu. CHL-chansen, och därmed en massa pengar, är i princip helt borta. Hur ska man förklara det för Hugo? :oops: Den missen blir troligen jävligt dyrbar.
Vi har legat i topp hela säsongen, men det beror mera på att serien har varit så otroligt jämn än att LHC presterat klasshockey. Och nu när våra motståndare toppar formen inför slutspelet så visar sig våra brister på ett brutalt sätt. Där en av de största och tydligaste är målvaktssidan (men det finns förstås många andra).
Som jag skrivit tidigare så förutsätter jag att Lener ryker om det blir respass i kvarten.
Jag erkänner gärna att jag trodde det var stora saker på gång efter jul. Då såg det riktigt bra ut. Jag vill dessutom gärna ställa upp på "vi tror på er", men min tro börjar vackla. Minst sagt.
Jag vill vara positiv. Jag vill kunna säga att "när slutspelet börjar så blir det en annan sak" och tro på det. Men just nu funkar det dåligt.
Fem raka torsk. 3 mål på 3 hemmamatcher. 3 matcher kvar. Matcher mot lag vi haft det tufft emot hela säsongen. Finns det något som indikerar vändning?