@Hank du är en förebild för alla här inne. Snacka om att leverera kvalité och höja nivån. Fortsätt på inslagen väg!

Statistik i all ära, men man behöver inte vara Nobelprisnominerad för att kunna se hur ineffektiv Törna är i LHC-dressen. Puckar slinker in då och då, men med tanke på hur solklara lägen han får under en säsong, så borde han ha minst det dubbla i mål. Jag vet inte hur många gånger matchen står och väger och han får ett superläge att avgöra, men istället för att avgöra får han till en strumprullare mitt i magen eller två meter över. I och med att han är Cluben-fostrad så är man extra puttinuttig med honom och att kritisera en egen är aldrig populärt, men ack så nödvändigt!

• Ndur svarade på detta.

Kjeppkinesen Jag vill nog hävda att det är motsatsen, att man granskar honom extra hårt. Kanske inte för att han är egen produkt, men för att man (och det här gäller givetvis inte alla) har börjat notera att han ofta missar och då fortsätter notera varje gång det händer - men kanske inte alls tänker på att x antal andra spelare i laget missar lika många gånger etc.

Törna har lite samma aura som Ojamäki om än inte riktigt lika illa. Det mesta ser bra ut på isen och skulle effektiviteten finnas där (eller ännu bättre någon % över snittet) blir det minst 15 baljor på en säsong men man får se strumprullare, skott upp på läktaren och fjösare i maghöjd lite för ofta.

Men hamnar han på ca 10 mål och 30 pinnar den här säsongen så har han nog presterat minst så bra som man kanske bör förvänta sig. Räknar inte med mer än så vid en ganska lyckad säsong.

Metallica Törna har lite samma aura som Ojamäki om än inte riktigt lika illa.

Mycket bra liknelse. De har samma stressade aura vid avslutsläge, det är precis som om båda blundar när de skjuter.

Ndur

Det är möjligt att jag är extra hård mot Törna då han har blivit lite av en hackkyckling för mig, men samtidigt har jag inte dragit hans namn helt random ur en hatt. För varje säsong som går så blir jag mer och mer trött på honom, kanske är mina förväntningar hel fel ställda då jag inte vet vad han är för typ av spelare. Vissa säger målskytt, andra brunkare osv.

• [raderad]

Tycker det är sorgligt hur mycket fokus det läggs på en kille som trots allt gjort det helt okej, Pasic - Ehn - Törnqvist har varit vår totalt sett bästa formation. Han är ingen sniper utav rang, men han är istället en betydligt mer hårdjobbande spelare en exempelvis etablerade snipers som Whitney/Kolarik/Arlbrant mfl.

[raderad]

Om det enda kravet du har på Törna är att “jobba hårt”, då borde han bli förpassad till fjärde med Jimmy och gänget. Där ställs kraven efter hur mycket skridskor du åker istället för poängskörden i statistiken.

[raderad] Pasic - Ehn - Törnqvist har varit vår totalt sett bästa formation.

Det är ju också Ehn som ensam burit den kedjan. Pasic har ju varit totalt under isen och ser mer ut som en junis än någon annan. Törnqvist har haft en bra aktion där han lobbar pucken i mål, något turligt.

Ibland undrar jag om vi har tittat på samma matcher.

• [raderad]

HlinkaHlavac vadå inte har betalt för att vara en gnuggare ? Det är väl bara tillfördel att man kan bidra på andra sett t.e.x täcka skott/spela boxplay osv.För poäng gör han trots allt, dessutom kan han kliva av en match poänglös och ändå varit bra, det kan inte renodlade poängspelare som Whitney/Ojamäki/Gibbons osv som när dom inte gör poäng kommer vara sämst på isen.

[raderad] det kan inte renodlade poängspelare som Whitney/Ojamäki/Gibbons

Ojamäki host**host

Börjar det inte bli lite patetisk?

Varför denna missunnsamhet mot Törnqvist?

En egen produkt från trakten med stort hjärta för klubben som levererar bra siffror i underliggande statistiken år efter år, och som Hank var vänlig nog att påpeka med konkreta siffror så är det här med att han skjuter över/missar pucken mer än någon annan ren bullshit ni drar från röven.

Jag tycker Törnqvist har för lite betalt.

Helt ärligt. Den typen av spelare med känsla för klubben, som gått hela vägen i egna liden, är en bra förebild för alla som är i ungdomsorganisationen as we speak.

Många ropar efter att det måste in en till frälsare/spets. Ge istället Törnqvist skäligt betalt och premiera den typen av spelare. Värdesätt hans roll och betydelse.

Blir betydligt mer provocerad när det värvas Zengerles/Ojamäkis snarare än att Törnqvist får ordentligt betalt.

Har hört lite rykten långväga att Törnqvist inte är den som sprätter med pengar heller direkt. Snarare tvärtom. Ska en kulturbärare och blivande legend i LHC behöva gå omkring och snåla runt?

Jag tror att Törna fick ett rätt fint kontrakt när han kom tillbaka från Timrå. Bara en känsla dock, har ingen insyn. Jag gillar Törnas spelartyp och det är skitkul med en egen produkt som är tillbakavärvad för att ta en relativt stor roll både offensivt och defensivt. Men det är här jag börjar bli orolig, Det känns som Törna trevar och trevar. Jag kan känna att det är i år Törna får visa mig om jag ska se på honom som det han är värvad för - en rivig allroundforward med offensiv uppsida i strikerskills både i 5-5 och PP - eller en ny Sebbe Karlsson-figur. Det är inget fel med att vara en Sebbe Karlsson-figur, tvärtom, men om Törna utvecklas till Nya Sebbe så tjänar han alldeles för bra. Vi ha min förväntning klar inför en eventuell förlängning. Ska bli spännande att följa Törna i år!

Matematikern Börjar det inte bli lite patetisk?

Nej, det enda som är patetiskt är att inte kunna analysera en spelare utan att låta sina egna känslor ta över. Törna missar för mycket, och det gör han som fostrad i LHC. Ät min skit!