Efter 51 omgångar sitter vi inne på ligans sämsta xGF på 44,3 %. Kvartsfinal var målet…
Statistik
@…#412906
Med en normal vanlig jädra SHL-målvakt hade vi hamnat plats 6-8. Även med Bert bakom rodret.
Nu kan till och med jag sluta oja mig kring risken för kval
Gött att va enda klubben med absolut NOLL kvar att spela för. Även de som har sina positioner klara vill ju gå in med en bra känsla inför slutspel/kval. Vi kan göra vad fan vi vill.
Jag vidhåller - in med Tjosan!
alfie Jag vidhåller - in med Tjosan!
Vore kul att ge Tjosan 25-30 minuter. Se om han överlever.
Tur att Lycksell bytte till Färjestad! Annars hade han lätt kunnat stagnera i sin utveckling…
- Redigerad
Jag var intresserad, hur HC byte påverkade olika spelare. Från SHL.se lika styrka statistik av våra forwards efter tränarbyte, före tränarbyte och hela säsongen.
Efter tränarbyte Little och Törnqvist har bara ett tiotal spel och tre punkter. För dom det är svårt att se vad påverkan hade varit.
Hoppas att han håller samma nivå hos oss!
- Redigerad
LaumannBingo Fin fina siffror. Jesper har vuxit ut till en riktigt braback verkar det som på de där siffrorna. Blir kul att få se han in action på isen. Ser vad de där siffror betyder om ett år, när han fått växa in i sin roll i Cluben. Hoppas det ska gå fort och att han kan hjälpa laget lyfta sig ur årets tragedi.
Enligt en kompis som håller på Djurgården är han nöjd över att bli av med JP. Han har haft en sån grym säsong iår för att han spelat med Nardella. Men vi får se hoppas han kan spela lika bra i LHC som i DIF
Klart man blir lite misstänksam och Nardella kan vara en anledning till de fina siffrorna. Dock vill jag hävda att backar inte kan freeloada på sina backkollegor i samma utsträckning som forwards på sina kedjekamrater när det kommer till poängproduktion. Plus/minus? Absolut! Men som back är du lite mer ”on your own” är min bestämda uppfattning.
En och flera gånger tänkte nog många med mig att Bäckman drog ner Mange och att Hultström levde på Hävelid. Det visade sig att de kunde stå på egna ben och snarare producera mer, efter att de splittrades. De lärde sig kanske ett och annat också. Får hoppas att ett klassiskt mynt har trillat ned hos Jesper och att han hittat sin formel, kanske tackvare spelet med Nardella.