Siffrorna styrker det vi alla ser. Vi är återigen i den absoluta botten spelmässigt (och resultat).
Statistik
Alltså allvarligt talat, är det nån i lagets ledning som jobbar med de här siffrorna och försöker hitta lösningar? Utifrån verkar det ju som att man bara kör på, vilken uppföljning görs av all statistik och använder Östman det i det dagliga arbetet? Ibland får jag intrycket att han är mer av den gamla skolan, den där som skojar lite om statistik och sen kör på sin känsla.
Statistiskt har vi
- sämst special teams i ligan
- Corsi på 41%(!!!), överlägset sämst i ligan
- PDO på prick 100%, dvs vi har fått precis vad vi förtjänat i lika styrka
Med andra ord är vi sämst i ligan i typ alla spelformer.
Skador/avstängningar på viktiga spelare och 5 av 7 matcher på bortaplan, visst, men så här får det inte se ut. Statistiskt är vi hittills sämre än någon av de 5 senaste katastrofsäsongerna. Ta in det och låt det marinera en stund.
Sillen Hur?
Med bättre fysik och hårt jobb, sen bör vi ha en spelidé som hela laget köper. En riktig mentalcoach kan lossa vissa knutar hos spelarna. Som många säger de är inte dåliga spelare, så nog ska de kunna förbättra siffrorna om de vet hur de ska spela. Laget behöver ledas till vinster och vara det svåra lag att slå som har utlovats.
Nils håller med dig. Mental coach är nödvändigt fast man säger ”det inte behövs”.
FYS vet jag inte hur illa vi ligger till. Men sannolikt bedrivs träningen som Sebbe själv tränades.
Dina övriga argument förespråkar ju en coachstab värd namnet.
Siffrorna i statistiken blir inte bättre av sig själva. De bakomliggande orsakerna måste åtgärdas.
Sillen Ja jag har insett att vi behöver förändra coachstaben, jag är lessen att säga det men det funkar inte som det är. Backcoachen bör bytas ut med detsamma, visst Jacobs har en lön som vi måste betala, det kan ju vara lämpligt att han gör ner till något av juniorlagen och hjälper till där. Det bästa vore om vi fick en ny HC och Östman tog hand om backarna igen som han gjorde förut. Tyvärr så måste Sebbe också kliva åt sidan för att bereda plats för en riktig fystränare som har utbildning att ge person anpassad träning. Ja det är en hel del som måste ändras för att laget ska kunna prestera efter den förmåga spelarna har.
Mittzon Ja, det där kontraktet har verkligen tagit en oväntad vändning.
Vi ska dock komma ihåg hur lyriska vi alla var när han skrev på för ytterligare år och till och med gick ned i lön för det (vad rapporterna sade i alla fall). Så där och då kändes det jävligt rätt.
Generellt sett har det känts riktigt bra med förlängningar på Ljungh, Ehn, Östman osv för stommen och kontinuitet.
Vi har flest spelare av alla lag i SHL som är fostrade i LHC, vi har kontinuitet på HC, kontinuitet på spelartruppen med svenska spelare i bra ålder m.m. - ändå ser det skit ut.
alfie Med andra ord är vi sämst i ligan i typ alla spelformer.
Riktigt ledsamt och deprimerande. Känns ännu mer hopplöst med den vetskapen. Det ser inte bara ut som riktig skit match efter match. Även bakomliggande statistik säger samma sak. Eller kanske säger den att det till och med är ännu värre skit än vad man ser med ögat.
Jag var en av dom som var skeptiska till mkt inför säsongen av den enkla anledning att nästan allt är och har gjorts på exakt samma sätt som förra året. Men jag tror att det till och med börjar se sämre ut än vad en realist som jag trodde på.
NorthLondonForever Jag var en av dom som var skeptiska till mkt inför säsongen av den enkla anledning att nästan allt är och har gjorts på exakt samma sätt som förra året. Men jag tror att det till och med börjar se sämre ut än vad en realist som jag trodde på.
Glöm nu inte att de ställt högre krav på varandra och att John Nyberg försäsongstränat i Linköping.
- Redigerad
Den här bilden från matchen igår är jävligt talande. Vi fallerar aldrig fullständigt som mot Modo eller HV men vi är tydligt sämre matchen igenom. Jämndålig insats.
Ett par minuter i slutet av period 2 avviker, annars växer gapet matchen igenom.
Enda statistiken som är positiv hittills, Håll i håll ut…!
@Hank har du tillgång till statistik över kombinationer av kedjor under säsong?
Det känns som det blandas friskt både under nuvarande säsong med också dom tidigare.
Tänkte om det fanns något sett att se hur länge en kedja har spelats med samma spelare, dels i rad (2,3,4 matcher) men också över en säsong (tot antal matcher)?
Nu kastas det ju även om i kedjorna under match men tänkte att det kanske finns statistik över det man lämnar in inför match?