Mycket kul! Grattis! Synd på sekretessen dock, hade älskat att få ännu mer djupgående analyser i den här tråden

Hank

Kung Hank! Grattis!

Känn ingen press, men det är endast trepoängare som räknas.

Kjeppkinesen Känn ingen press, men det är endast trepoängare som räknas.

Hehe, påminner om det det första Peter Jakobsson sade när vi hade vårt första möte:

“Hur ser vi till att det hänger ett SM-guld runt din hals efter nästa säsong?”

Stort grattis, hoppas det bär frukt!
      Kommer du på något sätt bli involverad i att prata med spelare och ge förslag, eller rapporterar du mer till tränarstaben m.m.?

Håller med om sekretessen, jag skulle vara villig att prenumerera på att få lite smaskiga siffror. Det är jag nog inte ensam om, kunde blivit en skön extra inkomstkälla för LHC. Säg exempelvis 100 kr/månad. 1000 LHC fans som är signade = 1,2 milj extra intäkter. Det blir delar till “supporterspelaren” varje år!

• Hank svarade på detta.
      • Hank gillar detta

alfie Synd på sekretessen dock, hade älskat att få ännu mer djupgående analyser i den här tråden

Vem hade inte det ☺️ Utan att veta så gissar jag att det endast är SportLogic som styr detta och inte LHC. Upphovsrätt och licenser tänker jag…

Edit: vid närmare eftertanke är det nog SHL som har licensen och inte klubbarna.

• Hank svarade på detta.

Sillen Utan att veta så gissar jag att det endast är SportLogic som styr detta och inte LHC.

Stämmer bra. LHC var positiva, och dubbelkollade med SportLogiq, men fick nej. 😔

Hank Grattis, det är du värd så mycket energi som du lägger ner på statistik

Själviskt ser jag ju en möjlighet när du nu har denna inblick att du kan bidra med om vi andra har rätt eller fel i vissa diskussioner utan att avslöja något konkret eller exakta siffror utan mer med typ “jag vet att siffrorna för den spelaren ser bra ut” eller “laget är bra på det men inte det” mm. Hintar utan att vara exakt 🙂

Hank

Snyggt!👊🏻 Men kom ju inte som en överraskning längre!

Men du kanske kan, som du gjorde nu. Bara säga vad du skulle vilja säga?

Du kan hinta, och vi litar på dig!

Fantastiskt kul för dig och för LHC! Grattis, @Hank !! 😃 En fråga som jag undrat över med SportLogiq: Får man tillgång till alla lags data eller bara sitt eget? Jag antar att datan samlas in via TV-sändningar så rent tekniskt borde man kunna ta in vilket SHL-lag som helst?

• Hank svarade på detta.
              • Hank gillar detta

Franckie Burns Tack!

Man får tillgång till alla lags data. Från SHL, AHL, HA, CHL samt vissa landslagsturneringar.

Hurble Kommer du på något sätt bli involverad i att prata med spelare och ge förslag, eller rapporterar du mer till tränarstaben m.m.?

Kom på att jag glömt svara på detta, ber om ursäkt för det.

Till en början är tanken att jag rapporterar till Pajkobsson, så tar de ställning till vad som passar att förmedla till tränarstaben.

Hank

@Kjeppkinesen och @Niklas_H kanske kan hyra in ett gäng rumänska hackers som kan dra ut datan till en inofficiell databas åt dig!

OnT: Grattis och jäkligt välförtjänt! Inte en dag för sent att cluben värvar in någon som dig!

Hank tilläggsfråga, kommer du få jobba något med underliggande siffror vid eventuella nyförvärv?

Carnbro i Leksand verkar ju ha en ganska stor del i många av Leksands succévärvningar som andra lag missat.

Hank Grymt. Har du tillgång till matcherna på Cmore också? Om du t ex ser att Färjestad (eller en av deras spelare) stack ut i en viss kategori i fjol, kan du då gå tillbaka och titta på matcherna också för att se spelmomenten, så att säga?

• Hank svarade på detta.