Jämtin till lillasyster :shock:
Shit, visst fan svider det! Hatar dock inte Adde för detta, utan ser det snarare som ett resultat av klantigt agerande från Stillman och den situation som nu råder i hockeyn. Jämtin fick ett längre kontrakt med LHC än vad han blev lovad av HV, dessutom bedömde han (kanske med all rätt) att han har större chanser att vinna SM-guld i LHC än i HV. Kan man då klandra en spelare som inte är fostrad i HV för att han gick till ett annat lag?
Stämningen bland er LHC-fans påminner om motsvarande situation bland oss när vi värvade Ledin förra säsonen. Jag hatade verkligen Ledin, men lyckades till slut acceptera honom för hans uppoffrande spel och hans vilja att i alla lägen vinna. Han var kanske den spelare som mest bidrog till guldet.
Lika viktigt tror jag dock inte Jämtin kommer bli för er, då han i mina ögon är en sämre spelare och kanske har ett lite sargat självförtroende i nuläget.
Slutligen: Fattar inte vad alla menar när de påstår att Jämtin är feg? Jag minns fortfarande när han börjadfe mucka med Zdeno Chara under lockout-säsongen. Så fort han fick chansen, första bytet de var på isen samtidigt, var han på Chara. Han hade såklart inget att hämta då Chara är ca dubbelt så lång och väger 100 kg mer, men han visade åtminstone stake!
Citat från matchen mot FBK då det begav sig: "Andreas Jämtin var ilsken som en bålgeting. Redan efter första tekningen flög han på jätten Chara, som han hade flera duster med under matchen. Även Souray blev irriterad mer än en gång på Jämtin."
Ni får gärna berätta på vilket sätt han är feg. Om inte annat kanske jag upptäcker det själv, nu när jag får studera Jämtin med helt andra ögon.