Exakt va är det han har att bevisa som inte gäller andra spelare? Finns inga som helst tvivel på att killen kommer 1000% i varje match. Personligen tycker jag det är en grym värvning, bättre rollspelare kan man fan inte hitta. Dessutom är han i rätt ålder och har sumpat chansen i NHL.
Jag fattar inte va alla har emot honom, visst han är äckligt feg och ful men va fan det är ju just det som gör att han är en tillgång för alla lag. Tycker egentligen att allt det som spelare gör på planen är en del av showen, beklagligt att vissa verkar ta det personligt. Jämtin gör allt för att vinna, målet helgar medlem, fair enough. Sen allt snack om att vända kappan efter vinden, vadå? Förutsättningarna har ändrats, nu är han i Cluben.
Äntligen blev det lite fart i serielunken, och jag hoppas verkligen den energi han vanligtvis spelar med smittar av sig till övriga speciellt i bortaspelet.
Den enda oro jag egentligen ser eller inte vill se det är en massa snack i tidningarna. Jag vill inte se Jämtin som någon posterboy för LHC. jag vill att han ska göra det han är bra på på isen o sedan hålla tyst. Och så får han sluta med diving, det urholkar trots allt hockeyn som helhet, men det är det fler som borde sluta med.
http://www.youtube.com/watch?v=uozedjQmuBg
Tycker det här klippet är klockrent. Som motståndare hade man ju blivit galen men man kan inte förneka att det trots allt är ganska listigt.
Sen tycker jag faktiskt att det är ganska starkt av honom att spola HV för Sveriges bästa förening. Det kan inte ens de största pessimisterna förneka.