HV-bloggen wrote[size=150]Jag skäms, HV![/size]
Jag sitter här och försöker förstå vad det är som gått så fel. Det är knappt så jag vill skriva det.
Andreas Jämtin är klar för Linköping.
Så surrealistiskt, så jag... Jag saknar ord. Jämtin är min favoritspelare i HV, genom alla tider. Att se honom i Linköpings blåa tröjor i vinter känns… Jag saknar ord. Jag önskar Jämtin all lycka till och att Linköping värvat sig ett steg närmare guld är ingen överdrift. Jämtin är en fantastisk värvning, och det LHC gjort är i klass med vad HV lyckades med när de värvade Per Ledin från Färjestad.
Någonstans måste det ha skurit sig helt mellan Jämtin och HV. Lön, speltid, förtroende. Ja, jag vet inte men uppenbarligen måste Linköping ha erbjudit honom en roll som inte HV kunde ge honom.
NU ÄR DET KRIS I HV.
HV har på ett par månader gått från mästarlag till bottenlag. Inte bara resultatmässigt, utan även sett till hur organisationen ser ut och har skött sig den senaste tiden. Tjänstefel av Stillman att inte lyckas få hem en av de senaste årens publikfavoriter.
Jag tål mycket när det gäller HV. Jag kan se dem bli utskåpade mot Bern. Jag kan se Hagos och Louma få massvis med speltid som de inte förtjänar. Jag tål F-N till och med att se HV under slutspelsplats. Men att Jämtin är klar för Linköping. Det tål jag inte! Jag skäms över HV och hur de agerat de senaste veckorna. Ja, egentligen hela säsongen. HV är laget i mitt hjärta och kommer så alltid att vara, men en dag som denna känner jag mig mest tom och vill egentligen inte tänka på något som har med hockey att göra.
Nu inleder jag min egen lilla â€strejk†mot HV och tänker inte se en match (vare sig LIVE eller på TV) förrän styrelsen, Stillman och Kenta visar framfötterna och agerar för laget som jag och så många fler älskar och brinner för.