Acke wroteJag har fått en natts sömn och låtit värvningen sjunka in. Den gör mig fortfarande lika äcklad och jag hoppas han aldrig någonsin får chansen. Bänka honom från första minut och låt han plocka puckar på träningen.
Jag håller med Heldragna, han är en av dom spelarna jag hatar mest för det han gör. Det spelar ingen roll om han har Cluben tröja eller inte på sig. Han kommer aldrig, aldrig spela för LHC enligt mig. Hur mycket han än har på sig tröjan. LHC snackar så mycket om "varumärket LHC". Ja där ser man hur mycket det är värt. Fy faan!
När han kommer in på isen på måndag kommer jag definitivt bua skiten ur mig. När han har pucken kommer jag göra likaså. Välkommen till CC, Jämtin!
Jag kan acceptera att du (och vissa andra) har en extremt hård åsikt om Jämtin och att denna förefaller vara djupt rotad. Men den dagen du ställer dig och buar åt Clubens spelare (så länge de gör ett bra jobb på isen) ...
Jag är själv jävligt skeptisk till Jämtin, men han tillhör nu Clubens och jag gillar läget. Bevisar han på isen att han har här att göra så kommer han att få mina fulla sympatier.
Bua åt Jämtin, det kommer att resultera i följande:
- du skämmer ut dig själv
- du skämmer ut Cluben
- Jämtin kommer att spela ännu bättre (vilket i och för sig vore bra)
Tror du att ditt buande kommer att leda till något konstruktivt? Kanske kommer Hemlin höra dig och tänka "oj, nu är det visst en kille som inte gillar Jämtin, bäst att vi bänkar eller säljer honom". Eller kommer Jämtin att bli rädd (tror knappast det, tror du)?
Mitt förslag, gillar du inte läget så håll dig hemma och bua framför TV:n. Då förstör du inte för Cluben eller oss andra. Alternativt kan du förhålla dig passiv till Jämtin intill han bevisat att han duger och är värd att bära Clubens färger. Och suger han på isen, jag då buar vi eventuellt ihop.
Nej, i mina ögon växer Jämtin till en gigant (vilket jag inte tycker att han är värd) när jag läser kommentarer som ovanstående. Det visar hur modig han är som vågar komma till Cluben (trots hatet från vissa element). Kanske vore det läge till lite självrannsakan även hos vissa andra. Försöka gå vidare i livet trots att Jämtin varit så dum (gärna gråta lite om det känns bättre). Jämtin lyckades ju, så då kan det inte vara så jävla svårt trots allt ...